هنگامی که در مورد منطقه ای که هتل شما باید در آن واقع شود تصمیم گرفتید ، زمان آن است که یک تور استانبول انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. یک انتخاب سخت استانبول بیش از دو قرن است که پذیرای گردشگران تور ارزان استانبول بوده و به همین دلیل انتخاب های زیادی دارد. چه بخواهید شب را در یک کاخ عثمانی بگذرانید، چه در یک خانه مسکونی بازسازی شده، یک خانه چوبی سنتی یا یک هتل مدرن (لوکس)، تور لحظه آخری استانبول همه چیز را دارد.

انتخاب هتل

اقامت در استانبول به سه دسته هتل های ستاره دار، هتل های ویژه و هاستل ها تقسیم می شود.

1. هتل های دارای رتبه ستاره

اکثر هتل‌های استانبول بر اساس کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دهند، یک یا چند ستاره دریافت می‌کنند. از آنجایی که تعداد ستاره ها توسط وزارت گردشگری ترکیه ارائه می شود و ممکن است با استانداردهای بین المللی متفاوت باشد، لطفاً موارد زیر را در نظر داشته باشید:هتل های یک ستاره صرفاً اقامتگاه های اولیه را ارائه می دهند، اغلب اتاق هایی بدون حمام و توالت خصوصی

هتل‌های دو ستاره، اقامتگاه‌های اولیه را با حمام اختصاصی (دوش) و توالت ارائه می‌دهند

هتل‌های سه ستاره اقامتگاه‌های راحت‌تری را ارائه می‌کنند و با ارائه حمام و اضافه کردن تلویزیون و مینی‌بار به اتاق‌ها، خود را از هتل‌های دو ستاره متمایز می‌کنند. اغلب این هتل ها یک بار هتل در داخل یا در کنار لابی دارند

هتل های چهار ستاره یک اقامتگاه بسیار راحت و عمدتاً حتی مجلل ارائه می دهند. اکثر آنها دارای رستوران های خوب روی پشت بام، یک استخر شنا (کوچک) و/یا سالن تناسب اندام، یک بار در لابی و اتصال به اینترنت هستند.

هتل‌های پنج ستاره (لوکس) مانند هتل‌های چهار ستاره ارائه می‌دهند، اما معمولاً بزرگ‌تر هستند و مناظر تماشایی از بسفر یا دریای مرمره دارند و خدمات بیشتری مانند اتاق‌های جلسه بزرگ، امکانات خرید داخلی، رستوران‌های بیشتر و غیره اضافه می‌کنند. تمام امکانات اضافی که یک گردشگر معمولی هرگز استفاده نخواهد کرد.

هتل های استانبول در نزدیکی تکسیم(آپدیت 2022)

2. هتل های ویژه و بوتیک

هتل های ویژه در سیستم رتبه بندی ستاره گنجانده نشده اند. اول از همه، ساختمان‌های بازسازی‌شده (تاریخی) هستند که بیشتر ویژگی‌های عثمانی را ارائه می‌دهند. ثانیاً، هتل‌های بوتیک هستند که با ارائه سطح استثنایی و شخصی از اقامت، خدمات و امکانات، خود را از هتل‌های زنجیره‌ای یا برندهای بزرگ‌تر متمایز می‌کنند.

3. خوابگاه ها

هاستل ها بیشتر روی مسافران کوله پشتی و/یا مسافران جوان کم هزینه تمرکز می کنند. من هرگز از هیچ یک از هاستل های استانبول بازدید نکرده ام و بنابراین نظری در مورد آنها در استانبول اینسایدر لیست نمی کنم.

امکانات

تمامی هتل های ذکر شده در استانبول اینسایدر امن و راحت هستند و کارکنان می توانند به زبان انگلیسی به شما کمک کنند. اکثر هتل ها دو تخت یک نفره ارائه می دهند. اگر تخت دو نفره را ترجیح می دهید، هنگام رزرو حتما این درخواست را اضافه کنید. به استثنای هتل های خاص، اکثر آنها دارای آسانسور هستند. ولتاژ برق در ترکیه 220 ولت است که از همان پریزها و دوشاخه ها در سرزمین اصلی اروپا استفاده می کند. معمولاً صبحانه در قیمت گنجانده شده است.

این احتمال وجود دارد که چند روز اول در سحر از خواب بیدار شوید. اگر نه توسط ائمه که از مناره‌هایشان به نماز دعوت می‌کنند، پس از سر و صدای ترافیک. اولی کم و بیش اجتناب ناپذیر است و بخشی از جذابیت استانبول است. دومی را می توان با درخواست اتاق دور از سمت خیابان اجتناب کرد.

به موقع رزرو کنید

با وجود تعداد زیاد هتل‌ها در استانبول، رزرو هتل (هفته‌ها) قبل از ورود شما به شدت توصیه می‌شود و در طول فصل شلوغ (آوریل تا نوامبر و حدود سال نو) یک الزام قطعی است.

چک کردن

شما باید قبل از ظهر روز حرکت اتاق را ترک کنید. این بدان معنا نیست که آن روز از دست رفته است. در بیشتر موارد، هتل ها دارای امکانات مخصوص نگهداری چمدان برای مهمانان خروجی هستند. همه هتل‌ها کارت‌های اعتباری اصلی یا پول نقد را با لیر، یورو یا دلار می‌پذیرند . قیمت ها و قبض های هتل معمولا شامل 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود. انعام دادن به کارکنان (سرویس اتاق و/یا زنگوله) مورد انتظار است و بسیار قدردانی می شود، زیرا آنها عمدتا حداقل دستمزد را دریافت می کنند.

7 دلیل اصلی برای سفر به استانبول

استانبول همه چیز را دارد: بیش از 2500 سال تاریخ، فرهنگ و سنت، مکان های دیدنی شگفت انگیز، زندگی شبانه پر جنب و جوش، و مناظر خیره کننده. این کلان شهر بین قاره ای یک دیگ ذوب فرهنگی سریع است که نمی توانید از دست بدهید. در اینجا 7 دلیل مهم وجود دارد که چرا باید همین الان برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید.

استانبول - شهر چهار امپراتوری

رم و استانبول هر دو بیش از دو هزار و نیم سال قدمت دارند، اما در اکثر مواقع استانبول بزرگ‌تر، تأثیرگذارتر و ثروتمندتر از رم بود.استانبول پایتخت چهار امپراتوری بوده است: امپراتوری روم (330-395)، امپراتوری بیزانس (395-1204)، امپراتوری لاتین (1204-1261)، امپراتوری بیزانس (1261-1453) و امپراتوری عثمانی (1453). -1922). تاریخ استانبول بسیار غنی است و هنوز بقایای هر یک از این امپراتوری ها قابل مشاهده است.

استانبول - شهر تضادها

همانطور که کلیشه می گوید، استانبول جایی است که شرق به غرب می رسد یا برعکس. این موقعیت منحصر به فرد در ترکیب با تاریخ و ساکنان پیشینه فرهنگی متفاوت این شهر را به یک دیگ ذوب واقعی تبدیل کرده است.

در استانبول ساختمان های قدیمی در نزدیکی آسمان خراش های مدرن قرار دارند. در همان منطقه مساجد ، کلیساها و کنیسه ها به ساکنان فداکار دعوت می کنند. مسلمانان لیبرال و محافظه‌کار در کنار هم و با ده‌ها دین یا عقیده دیگر در صلح و آرامش زندگی می‌کنند. با این حال، همه آنها یک چیز مشترک دارند: مهمان نوازی معروف ترکیه ای .

هتل های استانبول: 7 دلیل اصلی برای سفر به استانبول

در فرهنگ عجیب و غریب ترکیه غوطه ور شوید

استانبول - شهر دیدنی های شگفت انگیز

از منطقه تاریخی استانبول سلطان احمد دیدن کنید و با وجود قدمت این شهر، خوشبختانه بسیاری از بقایای گذشته مجلل استانبول دست نخورده باقی مانده است. میراث فرهنگی این کلان شهر چشمگیر است.چه کسی در مورد مکان های دیدنی مانند ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، کاخ دولما باغچه، بازار بزرگ و بازار ادویه چیزی نشنیده است .

و سپس نقاط کمتر شناخته شده، اما نه کمتر زیبا، مانند مسجد سلیمانیه، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، و همچنین کلیساهای متعدد از دوران بیزانس وجود دارد.

استانبول – ترکیبی عالی از غذاهای شرقی و غربی

ترکیبی از فرهنگ‌های قدیمی نیز تأثیر زیادی بر صحنه غذا داشت. در استانبول، شما می توانید لذت بردن از غذاهای مختلف، متفاوت از مواد غذایی معتبر عثمانی، بیش از مواد غذایی معمولی ترکیه با خوشمزه آن mezes به آشپزخانه مدرن غرب و گوشت یا ماهی،. اگر هنوز کمی اشتهایتان باقی مانده است، یکی از دسرهای ترکی فراوان را امتحان کنید . لطفاً از من نپرسید تا به نزدیکترین مک‌دونالدز بروید... کمی زندگی کنید!

استانبول - شهری با زندگی شبانه پر جنب و جوش

به لطف موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد استانبول، بسیاری از مکان‌های برتر زندگی شبانه در کنار تنگه بسفر یا روی پشت بام قرار دارند که منظره‌ای از افق باشکوه را ارائه می‌دهند. زندگی شبانه پر جنب و جوش است، با انتخاب های فراوانی که سلیقه همه را برآورده می کند.اگر مهمانی در طول شب مورد علاقه شما نیست و ترجیح می دهید در تراس کافه استراحت کنید، گزینه های زیادی برای آن نیز دارید.از زندگی شبانه استانبول تا مکس لذت ببرید

لیست کارهایی که باید در شب در استانبول انجام دهید:

استانبول - شهر خریدهای جدی

فروشگاه های فراوان در استانبول. شما می توانید با بازدید از یکی از مراکز خرید مدرن که در سرتاسر شهر گسترده شده اند، به فضایی مجلل و اصلی بروید . یا می توانید اقلام معتبر و دست ساز توسط طراحان و صنعتگران محلی را در نقاط کمتر توریستی شهر شکار کنید.اگر دوست دارید چانه بزنید ، پس بازار بزرگ استانبول البته خرید بهشت ​​روی زمین است. همچنین، فراموش نکنید که ادویه های عجیب و غریب، زیتون یا مجموعه ای عالی از آجیل های موجود را تهیه کنید.

استانبول - شهری با مناظر خیره کننده

چشم اندازهای خیره کننده از شهر کم نیست. یکی از موارد مورد علاقه من، نمای شهر است که از یک قایق در تنگه بسفر در هنگام غروب آفتاب دیده می شود. در وهله دوم منظره پل ها قرار دارد، متأسفانه برای تجربه آن نیاز به سواری دارید. برای تماشای 360 منظره پانوراما از استانبول، می توانید از برج گالاتا یا یکی از بارهای روی پشت بام دیدن کنید.

منبع: تور استانبول نوروز 1401