نحوه تهیه استانبول کارت : توریست ها و گردشگران تور استانبول با داشتن این کارت میتوانند هزینه های استفاده از انواع و اقسام وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر را کمتر کنند. اگر احتمال می دهید که در سفرتان به استانبول از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد استفاده خواهید کرد، پس بهتر است این کارت را برای خود تهیه کنید. از کارت استانبول سال 2009 رونمایی شد. کاربرد اصلی این کارت، پرداخت کردن کرایه وسایل حمل و نقل عمومی است. اندازه و ظاهر این کارت نیز شبیه به کارت های اعتباری بوده و به راحتی در کیف پول شما جا می شود. توریست ها و گردشگران میتوانند هزینه استفاده از کارت را از قبل پرداخت کرده و آن را به راحتی شارژ کنند. 

نحوه تهیه استانبول کارت

مزایای استفاده از کارت استانبول

نسبت به گرفتن بلیط های مختلف در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کارت استانبول مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه شما را با این مزایا آشنا می کنیم :

چند منظوره بودن کارت استانبول : تنها با استفاده از کارت استانبول میتوان کرایه انواع و اقسام وسایل حمل و نقل مثل اتوبوس، مترو، قایق، قطار کابلی، تراموا و ... را پرداخت کرد. همینطور باید بدانید که بسیاری از این وسایل حمل و نقلی پول نقد قبول نمی کنند و شما باید قبل از سوار شدن بلیط تهیه کنید.

پیش پرداخت : کارت استانبول، کارتی قابل شارژ و اعتباری بوده و دیگر نیازی نیست تا در صف های طولانی بلیط صبر کنید و اتوبوس و یا تراموای خود را از دست بدهید. با استفاده از این کارت که چندین بار قابل شارژ می باشد، کمترین معطلی را خواهید داشت. 

سهولت استفاده : نیازی نیست که حتما کارت و کارتخوان تماسی باهم داشته باشند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند با نگهداشتن کارت در فاصله هشت سانتی متری و یا تکان دادن آن، بدون نیاز به درآوردن کیف پول و یا کیف دستی پول را پرداخت کنند. اگر پرداخت شما موفق باشد، کارتخوان صدایی داده و صفحه آن روشن می شود. همینطور مبلغ باقی مانده در کارت استانبول را به شما نشان میدهد. اگر مبلغ کارت استانبول شما کافی نباشد، روی صفحه نمایش عبارت Kontör Yetersiz نشان داده می شود. 

پشتیبانی از چند مسافر : با داشتن کارت استانبول میتوان از پنج نفر پشتیبانی کرد. بنابراین میتوان در خرید کارت استانبول صرفه جویی کرد و تنها با یک کارت، هزینه حمل و نقل پنج نفر را پشتیبانی کرد. بعد از استفاده از هر یکبار استفاده چند ثانیه صبر کنید و سپس دوباره از کارت خود استفاده کنید. 

تخفیف : با داشتن این کارت میتوان تا چهل درصد تخفیف نسبت به کرایه معمولی داشت. به عنوان مثال به جای پرداخت چهار لیر برای هر مسیری، با داشتن کارت استانبول باید 2.40 لیر پرداخت کنید. 

از کجا کارت استانبول را تهیه کنیم؟

یکی از راحت ترین و ساده ترین راه ها برای گرفتن کارت استانبول، تهیه آن از باجه های فروش در ایستگاه های حمل و نقلی مثل فرودگاه سلطان احمد، تقسیم و امینونو می باشد. هزینه خرید کارت استانبول ده لیر می باشد و در ادامه شما میتوانید هرچقدر که میخواهید آن را شارژ کنید. 

از کجا کارت استانبول را تهیه کنیم؟

نحوه شارژ کردن کارت استانبول

برای شارژ کردن این کارت استانبول تنها کافیست که به دکه ها روزنامه فروشی و یا مغازه های کوچکی که این خدمات را ارائه میدهند مراجعه کنید. در ادامه باید جمله Akbil Dolum Noktası بگردید. روش دیگر شارژ آن استفاده از دستگاه های ویژه ای است که در ایسگاه های حمل و نقل اصلی وجود دارند.

نحوه شارژ کردن کارت استانبول

اطلاعات گردشگری خود را روز به روز با لست تورز افزایش دهید :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل