مکان های تفریحی قشم : قبل از سفر به هر شهر یا کشوری باید اطلاعاتی در مورد آب و هوا، هتل ها، زمان حراجی ها و همینطور مکان های تفریحی آن داشته باشید. برای همین بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره زیبای خودمان قشم را برای شما معرفی کردیم :

دره ستاره ها قشم

این مکان شگفت انگیز دو میلیون سال قدمت داشته و به دلیل فرسایش خاک، سنگ و ماسه، باد و باران و رگبارها ایجاد شده. این دره یکی از زیباترین مکان های تفریحی و البته بی نظیر و خاص است اهالی این منطقه میگویند ستاره ای از آسمان به زمین افتاره و موجب تشکیل این شکل خاص از سنگ ها و ماسه های شده خیلی از توریست های تور قشم تعریف این دره ستاره ها در قشم را شنیده و خواهان بازدید از آن است.

دره ستاره ها قشم

سد تاریخی گوران قشم

این سد در سال 1379 به یکی از آثار ملی ایران در یونسکو ثبت شده و مربوط به دوران پهلوی میباشد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند این سد برای دوران هخامنشیان بوده و تاج آن برای زمان ساسانیان است. سد گوران در قشم بسیار باارزش بوده و میتوان دریچه ها و حوضچه های دوران ساسانیان را به خوبی دید.

سد تاریخی گوران قشم

تنگه چاهکوه

از دیگر پدیده های خارق العاده در قشم تنگه چاهکوه است که براثر فرسایش سنگ های رسوبی ایجاد شده و عمقی به اندازه صد متر دارد.

تنگه چاهکوه

قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی بوسیله فردی به نام آلفونسو آلبركرك یک دریانورد پرتغالی در قشم ساخته شده. اکنون این قلعه یکی از با ارزش ترین و مهم ترین آبراهه های دنیا میباشد. این دریانورد پرتغالی زمانی که قلعه پرتغالی ها در قشم را ساخت، 110 سال بر این آبراه مهم حکمران بود که سرانجام توسط سرداران صفوی این قلعه و آبراه پس گرفته شد.

قلعه پرتغالی ها در قشم

بام قشم

چشم اندازی زیبا رو به جزیره آرام و جذاب قشم در ‏قسمت جنوبی این جزیره میباشد که علاه بر منظره خوبش، آثار تاریخی از روستایی که قبلا در این مکان بوده و ویران شده دارد. در این مکان که بومیان آن را کلات کشتار مینامند میتوانید دیوارهای قدیمی، کوزه ها، انباری، سفال ها و سنگ ها را ببینید که بی شک برای زمان اسلام است.

بام قشم