موزه واتیکان ایتالیا : یکی از جاذبه های اصلی شهر واتیکان که حتما باید از آن دیدن کنید، موزه واتیکان است. اگر از شهر واتیکان بدون بازدید از این موزه بازگشتید، یکی از بزرگترین واجبات سفر را از دست داده اید. موزه واتیکان ایتالیا دارای آثار تاریخی و هنری فوق العاده شگفت انگیزی بوده که به مذهب کاتولیک و مسیحیت مرتبط می باشد. این موزه هر سال میزبان بیشتر از چهار میلیون بازدیدکننده از توریست ها و گردشگران تور اروپا است. ساختمان پیچیده موزه واتیکان در قرن شانزدهم، روی چند هکتار زمین ساخته شده. قطعات بسیاری در این موزه نگهداری می شوند تا توریست ها و گردشگران تور ایتالیا را ساعات ها سرگرم کنند. موزه واتیکان نه مایل طول دارد.

موزه واتیکان ایتالیا

تاریخچه موزه واتیکان ایتالیا

پاپ ژولیوس دوم، موزه واتیکان ایتالیا را در سال 1506 ساخته است. داخل این موزه چند مجموعه موزه دیگر بوده که به قسمت های مختلفی تقسیم شده اند و در هرکدام آثاری از تمدن های مختلف نگهداری می شوند. قسمت اصلی این موزه پر شده از هنر عمومی، مجسمه ها و پیکره های مختلفی که از کلیسای کاتولیک رم در معرض نمایش توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار گرفته اند. 

تاریخچه موزه واتیکان ایتالیا

مجموعه آثاری که در این موزه نگهداری می شوند

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا در این موزه بزرگ و باشکوه شهر واتیکان آثار نفیس و با ارزشی از جمله پرده های پر نقش و نگار، قالیچه هایی از قرن پانزدهم و هفدهم و همینطور مجموعه ای از نقشه ها و نقاشی های مختلف کشور ایتالیا خواهند بود. نه تنها از کشور ایتالیا، از دیگر نقاط دنیا نیز میتوان آثار برهنه در این موزه بزرگ پیدا کرد. قسمت تاریخی این موزه سال 1973 ساخته شده که در آن مجموعه ای از پرتره های پاپی، اشیا نظامی پاپی و همینطور اشیایی برای مراسم و تشریفات خاص که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند. اتومبیل و کالسکه نیز در موزه واتیکان ایتالیا نگهداری می شوند. 

مجموعه آثاری که در این موزه نگهداری می شوند

وجود اثار پارسی در موزه واتیکان ایتالیا

موزه واتیکان نگهدارنده اثار زیادی از نقاط مختلف دنیاست. یکی از آن ها آثاری از تمدن پارسی می باشد. در این موزه سه کره جهان که مرتبط به سال های 1560 تا 1800 می باشد نیز وجود داشته. با اینکه مثل دیگر نقشه های قرن شانزدهم و هفدهم، قاره آمریکا و اقیانوسیه ندارد ولی در هر سه کره این موزه نقشه ایران با اسم پارس و معادل لاتین خلیج فارس نشان داده می شود. نقشه ای چرم نیز به سبک نقشه های باستانی بطلمیوسی در کنار این کره ها قرار داشته که در آن نیز نام خلیج فارس دیده می شود. این نقشه چرم کار دست هنرمند معروف ایتالیایی که همه او را میشناسند، یعنی لئوناردو داوینچی بوده که اسم ایران را با اسم امپراتوری پارس روی نقشه نوشته است. 

وجود اثار پارسی در موزه واتیکان ایتالیا

هزینه ورود به موزه واتیکان ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای ورود به موزه واتیکان ایتالیا باید شانزده پوند پرداخت کنند. هر سال تقریبا هشتاد میلیون پوند از موزه واتیکان ایتالیا در می آید.