استانبول تنها شهر در دو قاره متفاوت است. با تاریخی غنی، اگر از استانبول دیدن کنید، امکان ندارد که برای جذب فرهنگ در موزه های متعدد استانبول توقف نکنید. اگر بناهای تاریخی مورد علاقه شماست، ما لیستی از بهترین موزه ها را برای بازدید داریم .باید توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از مکان‌های زیادی را دارید، ممکن است بخواهید روی کارت موزه سرمایه‌گذاری کنید . این به شما کمک می کند تا از صف های طولانی بگذرید و همچنین در برخی از موزه های خصوصی، حمام ها و کافه های موزه تخفیف بگیرید.

لیست بهترین موزه های استانبول:

  1.  موزه کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از بهترین موزه های استانبول است که در تور ارزان استانبول می توانید از آن دیدن کنید .موزه از چهارشنبه تا دوشنبه باز است. اگرچه کاخ توپکاپی در گذشته مقر اداری و اقامتگاه اصلی سلاطین امپراتوری عثمانی بود ، اما اکنون به یکی از مشهورترین موزه های استانبول تبدیل شده است. این فقط اشیاء امپراتوری عثمانی نیست، بلکه معماری عثمانی است که مطمئناً هر علاقه‌مند به تاریخ را مجذوب خود می‌کند .علاوه بر این، کاخ توپکاپی در شهر قدیمی تور استانبول قرار دارد که توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است.

  1.  موزه رحمی ام کوچ

این موزه که سه شنبه تا یکشنبه باز است. موزه یکی از ثروتمندترین مردان ترکیه، رحمی ام کوچ، است که تصمیم گرفت موزه خصوصی خود را با مجموعه شخصی خود ایجاد کند. بازدیدکنندگان می توانند نمایشگاه هایی را ببینند که بر تاریخ حمل و نقل، ارتباطات و صنعت تمرکز دارند. این موزه در ساحل شمالی شاخ طلایی قرار دارد.

  1.  موزه های باستان شناسی استانبول

این موزه هر روز باز است. اینها سه موزه در یکجا هستند: موزه باستان شناسی استانبول، موزه شرق باستان و موزه کیوسک کاشی. در مجموع، موزه‌ها مجموعه‌ای از بیش از یک میلیون شی دارند که همه دوران‌ها و تمدن‌های تاریخ جهان از یونان تا مصر را نشان می‌دهند. این موزه ها در اواخر دهه 1800 تأسیس شدند، زمانی که سلطان عبدالعزیز تحت تأثیر موزه های شهرهای دیگر اروپا قرار گرفت. او موزه باستان شناسی خود را می خواست. اولین متولی عثمان حمدی بیگ بود.

  1.  موزه هنرهای ترکی و اسلامی

 

این موزه هر روز باز است. موزه هنرهای ترکی و اسلامی در منطقه سلطان احمد واقع شده است. قدمت این موسسه به سال 1913 باز می گردد. با این حال، بر روی کاخ ابراهیم پاشا سابق ساخته شده است.  اگر می خواهید در فرهنگ شهر غوطه ور شوید، این یکی از بهترین موزه های استانبول برای بازدید است زیرا درست روبروی مسجد آبی واقع شده است. برخلاف سایر موزه ها، این اولین موزه ای بود که تمام هنرهای اسلامی در ترکیه را گردآوری کرد و همچنین در نمایشگاه های بین المللی شرکت کرد. مجموعه‌های آن توسط جهانیان به رسمیت شناخته می‌شوند، زیرا برنده چندین جایزه اروپایی شده و توسط یونسکو به دلیل آثار نادرش شناخته شده است.

  1.  موزه نیروی دریایی استانبول

موزه از سه شنبه تا یکشنبه باز است. بزرگترین موزه نیروی دریایی استانبول، این مکان به سال 1897 باز می گردد. اگرچه موزه نظامی استانبول جداگانه ای وجود دارد، اما این مکان را می توان اولین موزه نظامی در ترکیه دانست. این مجموعه دارای آثار تاریخی است که مربوط به دوران عثمانی است. داستان‌های واقعی از افراد واقعی وجود دارد، و این یکی از معدود موزه‌های تاریخی است که در توضیحات آن زبان انگلیسی وجود دارد. معمولاً در اولین روز تعطیلات مذهبی تعطیل هستند.

  1.  موزه هنر مدرن استانبول

موزه از سه شنبه تا یکشنبه باز است. این موزه هنر مدرن یکی از موزه های هنری جدیدتر است و بر روی هنر ترکیه تمرکز دارد. علیرغم نامش، گاهی اوقات آثار هنرمندان بین المللی و هنرمندان دوره های قبلی را در خود جای داده است. طبقه آخر دارای یک رستوران، مجموعه های دائمی و اتاق های سمینار است. طبقه پایین دارای سینما، کتابخانه و نمایشگاه های موقت است.

  1.  موزه پرا

موزه از سه شنبه تا یکشنبه باز است. این موزه هنری دیگری است، اما تمرکز آن بر شرق باستان است. درست در پایین خیابان هتل پرا پالاس، این بنیاد مجموعه وسیعی از مشهورترین آثار هنری تاریخ را در خود جای داده است. نقاشی معروف مربی لاک پشت عثمان حمدی بیگ را در اینجا خواهید یافت.

  1.  برج گالاتا

هر روز باز است. این برج که در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است، قدمت آن به امپراتوری بیزانس می رسد. به دلیل چشم انداز پانوراما از استانبول، مورد علاقه گردشگران است. همچنین به عنوان نمادی از خط افق استانبول در نظر گرفته می شود. اخیراً موزه ای بازسازی شده است که میزبان نمایشگاه هایی است که بخش قابل توجهی از تاریخ و فرهنگ شهر را به تصویر می کشد.

  1.  ایاصوفیه (مسجد ایاصوفیه)

    این مکان هر روز باز است. تا همین اواخر، این موزه به عنوان موزه ایاصوفیه شناخته می شد. در سال 2020، دوباره به عنوان یک مسجد تغییر کاربری داد، که تصمیمی بحث برانگیز بود، اما این بنای تاریخی همچنان پذیرای بازدیدکنندگان است. می توان خارج از ساعات نماز به مسجد مراجعه کرد. از زمان تغییر، این مکان مهم فرهنگی، دیگر هزینه ورودی ندارد. قدمت این بنا به سال 537 برمی گردد و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می رود.

  1.  موزه چورا (مسجد کاریه)

این موزه هر روز باز است. این کلیسای دیگری است که در دهه 1940 به موزه تبدیل شد. درست مانند ایاصوفیه در سال 2020، به مسجد تبدیل شده است. این بدان معنی است که می توان در خارج از اوقات نماز به صورت رایگان از آن بازدید کرد. زمانی که در قرن چهارم ساخته شد، بخشی از یک صومعه بود. موزاییک و معماری را باید دید تا باور کرد.

چگونه وب سایت مسافرتی خود را سئو کنم؟

مهم ترین نکات سئوی سایت سفر

مطمئن شوید که صفحه اصلی شما برای کلمات کلیدی مرتبط با مکان های مورد نظر شما بهینه شده است. "صفحات مقصد" خود را با توجه به محتوا، عنوان صفحات و توضیحات بهینه کنید. روی محتوای صفحات ملک خود کار کنید تا منحصر به فرد و جالب باشد.