موزه راحمی کوچ استانبول : موزه های بسیاری در زمینه های مختلف در شهر استانبول قرار دارند. یکی از این موزه های معروف هم شده، موزه راحمی کوچ است. این موزه در محله هاسکوی قرار داشته و قدمت ان به زمان عثمانی ها برمیگردد. در آن زمان این موزه را با نام لنگرخانه می شناختند. دلیل نام گذاری موزه به این اسم به خاطر دست ساخته های آهنی و استیلی که در آن وجود دارد است. امروزه این موزه پیشرفت صنعتی بسیار زیادی از زمان قدیم تاکنون داشته و توانسته بین جاذبه هایی باشد که توریست ها و گردشگران تور استانبول از آن بازدید می کنند. موزه راحمی کوچ استانبول در سواحل خلیج گلدن هورن به سمت گالاتا در سال 1994 ساخته شده است. 

موزه راحمی کوچ استانبول

موسس این موزه

کسی که این موزه را تاسیس کرده، راحمی مصطفی کوچ بوده که موزه نیز به خاطر او به همین نام شناخته می شود. او یکی از ثروتمندان و تجار کشور ترکیه بود. دلیل اینکه زمانی این موزه لنگرخانه شناخته می شد، همانطور که گفته شد، وجود دست ساخته هایی از جنس آهن و استیل بوده که در این کارخانه به عنوان نمایی از پیشرفت صنعتی ترکیه به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول نشان داده می شد. بنابراین راحمی کوچ یک مجموعه شخصی بوده که به نمایش عموم در آمده است. 

موسس این موزه

مجموعه اثاری که در موزه راحمی کوچ نگهداری می شوند 

موزه راحمی کوچ در زمینه تجهیزات حمل و نقل، صنعت و ارتباطات فعالیت می کند. با اینکه اسمی جذاب نداشته اما از بازدیدکنندگان آن تعریفات خوبی خواهید شنید. در این اواخر در این موزه خصوصی آثارهای هنری تزئینی نگهداری می شوند. همینطور چیزهای تازه کشف شده در زمینه باستانی شناسی نیز در موزه راحمی کوچ استانبول نگهداری می شوند. موزه راحمی کوچ استانبول شامل قسمت های زیر می باشد :

  • صنعت اتومبیل سازی
  • لوکوموتیو و تراموا
  • مدل هایی از کشتی و هواپیما
  • وسایل برقراری ارتباط مانند تلگراف

مجموعه اثاری که در موزه راحمی کوچ نگهداری می شوند

ساعات فعالیت موزه راحمی کوچ استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته ها به جز روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت نه صبح تا شش بعد از ظهر از موزه راحمی کوچ دیدن کنند.