معبد وات ساکت بانکوک : معبد باشکوه و فوق العاده وات ساکت روی تپه ای مصنوعی در شهر بانکوک تایلند ساخته شده است. بتی که در این معبد قرار دارد، از بت های است که از هند به این مکان آورده شده. این معبد موقعیت مکانی بسیار خوبی داشته که از سمت آن میتوان به کوه طلایی چشم انداز داشت. به طور کلی در این کشور به خصوص شهر بانکوک، همه معبدها، هرکدام به دلایل عجیب و خاصی برای بومی ها و مردم اهمیت بسیار دارند. یکی از مهم ترین این معبدها، معبد وات ساکت است. توریست ها و گردشگران تور تایلند برای رسیدن به این معبد باید حدود سیصد پله را بالا بروند. البته نگران نباشید، بالا رفتن از این پله ها چندان کار سختی نیست و شما را اذیت نمی کند.

معبد وات ساکت بانکوک

تاریخچه معبد وات ساکت بانکوک

ساخت این معبد وات ساکت سختی های زیادی داشته. این معبد به دستور پادشاه رامای سوم ساخته شده است. اولین بار معبد وات ساکت ساخته شد، به خاطر نرم بودن زمین زیر این بنا، کل آن فرو ریخت. اما معبدی که اکنون مشاهده می کنید، بوسیله پادشاه راما چهارم و پنجم ساخته شده است. از سمت این معبد میتوان کوه طلایی را کامل دید.

تاریخچه معبد وات ساکت بانکوک

مراسم پرستش بودا در معبد وات ساکت بانکوک

یکی از دلایلی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند به بازدید از این معبد علاقه مند هستند، مراسم پرستش بودا هر سال در ماه نوامبر است. در این مراسم روی گنبد طلایی رنگ معبد پارچه قرمزی می اندازند و داخل و دور تا دور آن شمع های بسیاری روشن می کنند. در در این روزهای به خصوص، مردم و توریست ها برای تماشای مراسم پرستش بودا صف می کشند تا شاه این مراسم باشکوه و با عظمت باشند.

مراسم پرستش بودا در معبد وات ساکت بانکوک

ساعات بازدید از معبد وات ساکت بانکوک

معبد وات ساکت بانکوک هر روز هفته از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر برای بازدید توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند باز است.