سرمایه گذاری و مهاجرت در صورتی رضایت بخش خواهند بود که مزایایی به همراه داشته باشند. هر فرد، قبل از اقدام به مهاجرت از هر طریقی، ابتدا باید بررسی کند که آیا کشور مقصدی که برای مهاجرت انتخاب کرده است، پاسخگوی نیازهای وی می‌باشد یا خیر؟!

یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی، خرید ملک در این سرزمین است. این روشِ مهاجرت، مراحل اداری و قانونی پیچیده‌ای ندارد و شما حتی به صورت غیر حضوری هم می‌توانید اقدام به خرید ملک مورد نظر خود کنید.

به هر صورت، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، با افراد خبره‌ی مسلط به امور و شرایط خرید ملک در این کشور مشورت کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل درباره‌ی مزایای خرید ملک در قبرس شمالی صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

درباره قبرس شمالی

جزیره‌ی زیبای قبرس، در شرق دریای مدیترانه واقع است و از لحاظ مساحت، سومین جزیره‌ی بزرگ در حوزه‌ی دریای مدیترانه، پس از سیسیل و ساردینا قرار دارد.

این کشور جزیره‌ای در همسایگی کشورهای ترکیه و یونان واقع شده است. در سال 1960 پس از تسلط امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت به این کشور و به رسمیت شناختن استقلال قبرس، این سرزمین به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد.

قبرس شمالی تحت قیومیت ترکیه و قبرس جنوبی تحت قیومت یونان قرار دارد. زبان مردمان بومی قبرس شمالی ترکی و تا حدودی انگلیسی است. اکثر افراد در این کشور مسلمان هستند. اقتصاد قبرس شمالی بر پایه‌ی گردشگری و صنعت توریسم است.

کشور قبرس که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، به لحاظ موقعیت جغرافیایی در شاه راه آبیِ میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. آب و هوای این کشور، معتدل و مدیترانه‌ای است. بنابراین ساکنان این سرزمین تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل را تجربه می‌کنند.

این دو مورد، از دلایلی هستند که بسیاری از جهان گردان و سرمایه گذاران را جذب و مجاب به اقدام به مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور می‌کنند.

پوشش گیاهی این کشور، عمدتا از درختان سرو، بلوط طلایی، میموزا، اکالیپتوس و بادام هستند. درخت میموزا و بادام، پیام آوران بهار هستند. شکوفه‌های درخت بادام در کنار گل‌های زرد درخت میموزا، تداعی کننده‌ی گوشه‌ای از بهشت روی زمین می‌باشند.

مناطق کوهستانی، سواحل بکرِ ماسه‌ای، صخره‌ای و ... فضایی منحصر به فرد را در کنار هتل‌های مجللِ 5 ستاره  و کازینوهای جذاب آن‌ها به وجود آورده است.

علاوه بر آن، دانشگاه‌های بین المللی و معتبر و مناطق تاریخی، هر کدام به طور مجزا، طرفداران خاص خود را جذب این کشور می‌کنند.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی، یک سرمایه گذاری عالی برای افرادی است که در پی یک زندگیِ همراه با آرامش و آینده‌ای ایده آل هستند. با توجه به موقعیت قرار گیری قبرس در بین سه قاره، بسیار طبیعی است که خرید و فروش املاک با پوند انگلستان صورت گیرد.

پوند، یک ارز با ثبات در برابر تورم و نواسانات ارزی در دنیا است. به همین دلیل سرمایه گذاری با این ارز، بسیار ارزشمند است. املاک در قبرس شمالی ، هر ساله شامل ارزش افزوده‌ی حدودی 10 درصدی هستند. این مسئله در کنارِ ثبات ارزش پوند، خرید ملک را در قبرس شمالی به یک سرمایه گذاری سود آور مبدل می‌کند.

در ادامه به برخی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

امنیت بالا

قبرس شمالی پنجمین کشوری است که با توجه به مرزهای ورودی و خروجی آبی، با داشتن کنترل‌های شدید امنیتی، فاقد منطقه‌ی ناامن است. درصد جرم در کشور قبرس شمالی بسیار پایین است.

مالیات اندک

به دلیل وجود قوانینی مبنی بر پایین بودن نرخ مالیات و وجود کارمزدهای اندک، شما می‌توانید به راحتی با خرید و فروش املاک، سرمایه گذاری‌ سودآوری را تجربه کنید.

خرید اقساطی

در بسیاری از پروژه‌های معتبر قبرس شمالی، شما با پرداخت حداقل یک سوم از کل مبلغ ملک، می‌توانید برای دریافت اقامت خود و خانواده‌تان اقدام کنید. ما بقی مبلغ را به صورت اقساط بلند مدت ( 3 الی 6 ساله ) بدون بهره، پرداخت کنید.

سرمایه گذاری امن با ضمانت دولت

طبق قوانین قبرس شمالی، پس از پرداخت 30 درصد از مبلغ ملک، معامله‌ای که بین خریدار و کمپانی سازنده صورت گرفته، در سازمان ثبت اسناد، ثبت می‌شود و عملا امکان فروش یک ملک به چند شخص، منتفی می‌شود.

عدم ممنوعیت در فروش و معاوضه‌ی ملک

در بسیاری از کشورها قوانینی وجود دارد که مانع فروش ملک به افراد بومی یا خارجی در شرایط خاص می‌شود؛ اما در قبرس شمالی، در هر زمان، می‌توانید ملک خود را به افراد خارجی یا بومی بفروشید و هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد.

سند معتبر

با خرید املاکی که سند ترک یا معاوضه دارند ( معتبرترین اسناد )، شما دارای مالکیت صد درصدی و سند تک برگ خواهید شد.

وجود دانشگاه‌های بین المللی و معتبر

وجود دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق و بسیاری از دانشگاه‌های آموزش عالی و معتبر، همچنین وجود شرایطی مانند بورسیه و یا طرح معاوضه دانشجو با دانشگاه‌های معتبر کشورهای آمریکایی و اروپایی، باعث جذب دانشجویان و اساتید از سراسر دنیا به این کشور می‌شود.

جمعیت اندک قبرس شمالی

با توجه به اینکه جمعیت بومیان قبرس شمالی کمتر از 300 هزار نفر هستند، موقعیت‌های شغلی و اجتماعیِ بیشتری نصیب افراد خارجی خواهد شد.

ارزش افزوده‌ی املاک

  1.  300 روز آفتابی
  2. ارزش ارزی بالای املاک
  3. مردمانی خونگرم و صمیمی
  4. بکر بودن قبرس شمالی
  5. آرامش بینظیر
  6. هزینه‌ی پایین زندگی

موارد مذکور، تعدادی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی هستند. هدف، نیازها و روند مهاجرت هر فرد، در مزایایی که برای وی وجود دارد، تاثیر بسزایی دارد.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

حقوق و درآمد در قبرس شمالی

پول رایج در کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است. درآمد افراد در قبرس شمالی طبق حداقلی که توسط قانون مشخص شده، 7500 لیر است. این مبلغ در ترکیه 4000 لیر می‌باشد. با یک مقایسه‌ی بسیار ساده می‌توان متوجه شد که میزان رفاه موجود در قبرس شمالی بیشتر از ترکیه است.

این مبلغ، حداقل درآمد افراد است و بر اساس میزان مهارت، تجربه، زبان، نوع کار و ... افزایش می‌یابد.

 

منبع: آسمان قبرس