محوطه سازی مسجد سلیمیه به دلیل حفاری در سال 2015 متوقف شد. هم مرمت و هم محوطه سازی ادامه دارد! بازدید کنندگان تور استانبول می تواند در سفر به ترکیه از این مسجد بازدید کنند

اطلاعات مسجد سلیمیه

مسجد سلیمیه ، سلطان دوم عثمانی. مسجدی است که سلیم ساخته است. این مسجد در مرزهای ادرنه و معمار سینان، دوم واقع شده است. مسجدی است که به دستور سلیم ساخته شده است. این مسجد که یکی از مهمترین آثار معماری عثمانی است، اثری منحصر به فرد است که توسط معمار سنان بین 80 تا 90 سال ساخته شده است. به طوری که میمار سینان این ساختمان را «شاهکار من» نامید.

بر اساس کتیبه مسجد، ساخت و ساز کار در سال 1568 آغاز شد. اگرچه تصمیم بر این شد که مسجد در روز جمعه در سال 1574 افتتاح شود، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و II. سلیم آن را به نام خودش ساخته بود. مسجد سلیمانیه افتتاحیه را نمی دید. این مسجد در 14 مارس 1575 یک سال دیرتر از تاریخ برنامه ریزی شده ساخته شد و دوم. بعد از مرگ سلیم افتتاح شد.

مسجد سلیمیه

این مسجد در سال 2000 توسط یونسکو در فهرست موقت میراث جهانی قرار گرفت اما 11 سال بعد، در سال 2011، شاهکار مسجد معمار سینان سلیمانیه به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

معمار سنان استاد مسجد سلیمیه کیست؟

میمار سینان که با نام کوجا سینان نیز شناخته می شود، مهندس عمران است. مشخص است که او در سال 1488 یا 1490 به دنیا آمد و در 17 ژوئیه 1588 درگذشت. میمار سینان که در زمان امپراتوری عثمانی زندگی می کرد، شخصی است که بیشترین کمک را به معماری عثمانی داشته است.

مسجد سلیمیه

معمار سنان; سلیمان اعظم، دوم. سلیم و سوم. او در زمان سلطنت مورات به ارائه آثار مهم شهرت داشت. او همچنین عنوان معمار ارشد عثمانی را دارد. اثری که میمار سینان که اصالتاً دوشیرمه است آن را شاهکار من نامیده است، امروز در ادرنه قرار دارد. مسجد سلیمیه.

برخی از آثار مهم دیگر او عبارتند از: مسجد سلیمانیه، مسجد محرمه سلطان، مسجد شهزاده، حمام ایاصوفیه حرم سلطان

محوطه سازی مسجد سلیمانیه آغاز شد!

مسجد سلیمانیه که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، در سال 2015 افتتاح شد . در طول پروژه ای که برای این ساختمان ترتیب داده شد، که میمار سینان آن را شاهکار من نامید، مسافرخانه یمیش کاپانی در باغ مسجد پیدا شد. پروژه محوطه سازی با تصمیم به ادامه کاوش های باستان شناسی متوقف شد.

بعد از 6 سال خبر شروع دوباره محوطه سازی در سال 2021 منتشر شد.فاطما آکسال یکی از نمایندگان ادرنه گفت: "محوطه سازی شد که تبدیل به داستان مار شد." وی ضمن استفاده از سخنان خود اعلام کرد که محوطه سازی شاهکار معمار سنان را به گونه ای در خور میراث جهانی یونسکو می کنند.

مسجد سلیمیه

اکسال گفت که کار مرمتی مطابق با اصل انجام خواهد شد و کار در مدت 3 سال گسترش خواهد یافت. اداره کل بنیادهای مسجد سلیمیه در حین انجام مرمت، وزارت محیط زیست و شهرسازی کارهای محیط زیستی و محوطه سازی را انجام خواهد داد.

5 کار برای انجام در ببک استانبول | Bebek