محله زیبای لهستانی ها در استانبول : در قسمت نیمه شرقی استانبول، یعنی بخش آسیایی آن، محله ای خوش آب و هوا در دل طبیعت، در کنار پارکی به مساحت هشتاد کیلومتر از منطقه بیکوز، محله فوق العاده زیبا و دیدنی به اسم پولونزکوی یا آدام پل قرار دارد. فرهنگ این منطقه به اتفاقاتی که در اواخر قرن هجدهم میلادی افتاد برمی گردد. سال 1772 میلادی، کشورهای پروس، اطریش و روسیه، معاده تجزیه و تقسیم لهستان را امضا کردند ولی امپراطوری عثمانی این موضوع را قبول نکرد و همینطور دوستدار دولت و ملت لهستان ماند. شاهزاده لهستان به اسم آدام سزارتوریسکی که فردی وطن پرست بود، به فرانسه فرار کرد و در شهر پاریس دولت ملی لهستان را پی ریزی کرد. آدام افرادی از نظامیان و غیرنظامیان لهستانی را که از وطن فرار کرده و یا مهاجر بودند را به جمع کرده و به عنوان متحد امپراطوری قدرتمند عثمانی، به جنگ با آن کشورها رفت.  از دیگر کارهای این شاهزاده بنا کردن یک دفتر نمایندگی دولت ملی لهستان در شهر استانبول در سال 1841 میلادی بود. اولین مسئول این نمایندگی فردی لهستانی به اسم میچای سزاجکووسکی بود. بعدها شاهزاده آدام به دولت عثمانی پیشنهاد کرد که لهستانی ها این امکان را داشته باشند که در زمین های یهودیان لازار استانبول، کلنی لهستانی تشکیل دهند. این پیشنهاد توسط سلطان عبدالمجید پذیرفته شده و در سال 1842 میلادی در یک مراسم مذهبی، روستای آدامپول به صورت رسمی به خاطر رشادت های این شاهزاده و تلاش نماینده او در استانبول، افتتاح شد. چندی بعد، نماینده لهستانی به دین اسلام روی اورده و مسلمان شد و نام او به صدیق پاشا تغییر یافت. صدیق پاشا و دیگر  لهستانی های مقیم این منطقه، مورد محبت و حمایت امپراطوری عثمانی قرار گرفتند. بیشتر لهستانی های این روستا به خاطر زمین های طبیعی و بسیار خوب منطقه به شکل باغداری، کشت و زراعت و همینطور دامداری و تولید فرآورده های لبنی مشغول هستند.

محله زیبای لهستانی ها در استانبول

استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران از محله لهستانی ها

محله لهستانی ها به خاطر آب و های فوق العاده، منطقه سرسبز و زیبا و آرامشی که داشته هر سال با استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران تور استانبول در تمام فصول مواجه می شود. این محله در تمام فصول ها جذابیت های خاص خود را دارد. در این منطقه میتوان با تمام آداب و رسوم لهستانی ها آشنا شد. پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران این است که در سفر به این منطقه حتما چند روز را در آن سپری کرده و از غذاهای لهستانی امتحان کنند.

استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران از محله لهستانی ها

تفریح در محله لهستانی ها در استانبول

اگر در فصل تابستان به شهر استانبول سفر کرده اید، میتوانید برای فرار از هوای گرم و شلوغی این شهر بزرگ، از منطقه سرسبز، خوش آب و هوا و بسیار زیبای لهستانی ها در 25 کیلومتری استانبول دیدن کنید. با گشت و گذار در این محله میتوان با فرهنگ زندگی مردم لهستان، غذاها و نوشیدنی ها، سازه ها، پوشش و موسیقی بسار زیبای آن ها آشنا شوید. همینطور توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در بازدید از این محله در ماه جون میتوانند از فستیوال شاد و جذاب گیلاس نیز دیدن کرده و حتی در آن شرکت کنند. این فستیوال سالانه بسیاری از توریست ها و اهالی استانبول را به خود جذب می کند. از دیگر تفریحاتی که در این محله میتوان تجربه کرد، سوارکاری است. 

تفریح در محله لهستانی ها در استانبول

دسترسی های نزدیک به این محله

این محله در منطقه پولونزکوی یک منطقه آسیایی ترکیه قرار داشته و فاصله بسیار با ایران ندارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند با طی کردن 25 کیلومتر و کمتر از سی دقیقه از محله زیبای لهستانی ها دیدن کرده و از مقصد خود لذت ببرند.