محله ببک استانبول : محله ببک یک محله تاریخی در شهر استانبول بوده که در اصل در محدوده منطقه بشیکتاش و تحت مدیریت این منطقه می باشد. محله ببک در قسمت اروپایی استانبول و سواحل اروپایی بسفر قرار داشته و دور تا دور خود محله های دیگری به اسم آرناووتکوی، اتیلر و روملی حصار دارد. هنگامی که شهر استانبول بسیله فاتیح فتح شد، این محله، یک روستای کوچگ برای ماهیگیران یونانی بود و قدمتی که دارد به قرن ها قبل برمیگردد. نمیتوان درست و دقیق گفت که اسم این روستا و محله از کجا و به چه دلیل انتخاب شده ولی ترجمه تخت الحفظی آن به معنی کودک بوده و به موقعیت محله در تنگه بسفر اشاره دارد که خلیج آرام و بسیار زیبایی به دو سمت بسفر دارد. اما هم اکنون این محله یکی از لوکس ترین و معروف ترین محله های شهر بوده که توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول را بعد از میدان تقسیم به سمت خود جذب کند. این محله تقریبا هر روز سال، به خصوص روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می باشد. 

محله ببک استانبول

تاریخچه محله ببک استانبول

محله ببک به خاطر زیبایی منحصر بفرد و جاذبه های خاصی که داشته مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول قرار گرفت. در قرن نوزدهم نیز اشراف امپراتوری عثمانی محله ببک را برای ساختن خانه های ییلاقی و کاخ های تابستانی انتخاب می کردند. اما متاسفانه این خانه ها در طول گذر زمان باقی نماندند. تنهای یکی از این خانه ها که اکنون کنسول گری مصر می باشد از آن دوره باقی مانده است. در اواسط قرن نوزدهم ببک به یک منطقه تفریحی چهار فصل و تابستانی تبدیل شد و بسیاری از توریست ها و گردشگران را نیز به سمت خود جذب کرد. همینطور در یکی از کتاب های تاریخی آمده است که بیشتر جمعیت این محله را مسلمان ها و سپس انگلیسی ها، فرانسوی و بعد آمریکایی ها تشکیل میدادند. 

تاریخچه محله ببک استانبول

دانشگاه بسفر در این محله

دانشگاه بسفر یا دانشگاه Bogazici نیز در این محله قدیمی و معروف قرار دارد. دانشگاه بسفر یک دانشگاه دولتی بوده و در سلا 1971 افتتاح شده است. دانشگاه بسفر از بهترین موسسه های آموزش عالی ترکیه می باشد. این دانشگاه هم اکنون در ساختمان و زمین های آموزش عالی کالج رابرت قرار داشته که یک موسسه آموزشی آمریکایی تاریخی بود. این کالج در سال 1863 بوسیله تاجری ثروتمند به اسم کریستوفر رابرت از نیویورک و مربی آمریکایی به اسم کایروس هملین ساخته شده بود. بعد از اینکه این کالج با کالج دخترانه آمریکایی یکی شد، دانشگاه به آرناووتکوی منتقل شد و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد. 

دانشگاه بسفر در این محله

جاذبه های محله ببک در استانبول

مردم محلی علاقه بسیار زیادی به محله ببک دارند. شاید با خود بگویید این محله چطور میتواند بدون داشتن هیچ جاذبه ای بین مردم محلی و توریست های تور ارزان استانبول محبوب باشد. تنها وجود کنسولگری مصر و مسجدی کوچک در این محله باعث نشده تا این محله محبوب باشد، وجود تفریحات مختلف دلیل این علاقه می باشد. یکی از تفریحات و کارهای مورد علاقه توریست ها و گردشگران در این محله، خوردن یک صبحانه کامل و خوشمزه در اسکله و یا پیاده روی در کنار تنگه بسفر است. اگر عاشق شب گردی هستید که دیگر بی شک باید محله ببک را برای اینکار انتخاب کنید. در کنار این جاذبه ها، محله ببک دارای بهترین و معروف ترین پارک های استانبول می باشد. این پارک در سال 1908 به روی عموم و توریست ها باز شده و همچنین در سال 2008 بوسیله یک گروه معماری بزرگ حرفه ای مورد بازسازی قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های محله ببک میتوان به موازد زیر اشاره کرد. 

  • پارک شهر ببک استانبول
  • کنسولگری مصر استانبول
  • تورهای گردشگری بسفر

جاذبه های محله ببک در استانبول

ساحل ببک استانبول 

میتوان گفت ساحل تاریخی استانبول یکی از پرطرفدارترین ساحل ها میان توریست ها و گردشگران تور استانبول نوروز 98 است. علاوه بر توریست ها، مردم شهر هم علاقه زیادی به ساحل ببک استانبول دارند و وقت زیادی را در این ساحل میگذرانند. ساحل ببک استانبول منطقه ای کاملا زیبا و سرسبز و مملو از افراد مهمی مثل بازیگر، خوانندگان و ... ترک زبان است که مدت زمانی را در کافه های و رستوران هایی که در ساحل ببک استانبول واقع شده میگذرانند. ساحل ببک استانبول یکی از بهترین چشم انداز ها از تنگه بسفر را دارد.

ساحل ببک استانبول

بهترین رستوران های این محله

  • کافه رستوران مانگری استانبول
  • کافه ببک کاهوشی استانبول 
  • شیرینی سرای ببک بادم ازمسیزی استانبول

بهترین رستوران های این محله

مراکز خرید محله ببک

  • مرکز خرید ترو استانبول 
  • بوتیک میدنایت اکسپرس استانبول 

مراکز خرید محله ببک

هتل های محله ببک استانبول

  • هتل چراهان پالاس کمپینکسی استانبول
  • هتل بوتیک تاپ آجیلا استانبول
  • هتل بوتیک سوماهان استانبول
  • هتل بوتیک هاوس بسفروس استانبول
  • سوئیس هتل بسفروس استانبول
  • هتل w استانبول 
  • هتل فور سیزن بسفروس استانبول
  • هتل لس عثمان استانبول 

هتل های محله ببک استانبول