قصر باشکوه و مجلل فونتن بلو در فرانسه : یکی از بزرگ ترین شاتوهای سلطنتی در فرانسه که در فاصله 55 کیلومتری از قسمت جنوب شرقی پاریس قرار دارد، قصر مجلل فونتن بلو می باشد که البته بیشتر به نام شاتو د فونتن‌بلو آن را می شناسند. این قصر که اکنون جزو میراث جهانی یونسکو می باشد، امروزه به کاربری موزه داشته و توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند به راحتی از آن دیدن کنند. متاسفانه این قصر آنچنان معروف نبوده و رو به فراموشی است. اما همچنان به خاطر وجود میت وان در ردیف مهم ترین و معروف ترین آثار می باشد. این قصر ساختمان های باشکوه و بسیار زیبایی داشته که البته بسیاری از ان ها برای توریست ها و گردشگران ناشناخته است. قصر فونتن بلو در فرانسه نسبت به قلعه معروف و بزرگ ورسای پنج قرن قدیمی تر می باشد. 

تاریخچه قصر فونتن بلو در فرانسه

این قصر در ابتدا یک قلعه مربوط به قرون وسطا بوده که بعد ها به محل اقامت پادشاهان فرانسه از لویی هفتم تا آخرین آن ها یعنی ناپلئون سوم تبدیل شد. قصر فونتن بلو در فرانسه، مکانی بوده که ناپلئون بناپارت در آن از تاج و تخت استعفا داده و سپس به جزیره آلب تبعید شد. این قلعه در سال 1137 میلادی ساخته شده و به خاطر شکوه و جلالی که روی دیوارهای مرتفع خود داشته، بی نظیر و بی همتا می باشد، به گونه ای که نظیر ان را هیچ کجای دنیا ندیده اید. از قصر فونتن بلو در زمان قدیم به عنوان مکانی برای برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف استفاده می شد و همینطور ارکستر فیلارمونیک برلین نیز در آن کنسرت اجرا کرده است. البته این کنسرت به اوایل اشغال فرانسه برمیگردد. از دیگر اتفاقاتی که برای این قصر افتاده میتوان به مصادره کردن آن بوسیله آلمانی ها اشاره کرد. این قصر محوطه بسیار بزرگی داشته ولی تشریفاتی در آن نیست. در اصل این قصر مکانی بوده که شاهان و درباریان برای خوش گذرانی به آن می آمدند و اگر قصد شکار آهو و گراز از جنگل اطراف را داشتند در آن اقامت می کردند. قصر فونتن بلو اتاق های بسیار گرم و نرمی داشته و در فاصله بسیار کوتاه خود دارای جنگل و یک اصطبل می باشد. 

هزینه بازدید از قصر فونتن بلو در فرانسه

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای بازدید از این قصر باشکوه و مجلل فرانسه باید هزینه ای را به عنوان مبلغ ورودی پرداخت کنند. اگر بدون تور سفر کرده اید و میخواهید از اتاق های عمومی این قصر بازدید کنید باید به تنهایی مبلغ یازده یورو برای بازدید پرداخت کنید. در این قصر راهنمای صوتی هم وجود داشته و همینطور پرسنل آن به زبان انگلیسی نیز با شما صحبت می کنند و اگر زبان انگلیسی تان خوب باشد، بازدید از این قصر به همراه توضیح پرسنل برایتان لذت بخش خواهد بود.