قدرتمندترین پاسپورت دنیا در سال 2018 : زمانی که از سفر به دور دنیا صحبت می کنید، باید بدانید که تمام پاسپورت ها قدرت مشابهی ندارد. شاید برایتان تابحال سوال شده باشد که بهترین و قدرتمندترین پاسپورت در جهان، متعلق به کدام کشور است؟ منظور از قدرتمند، پاسپورتی است که با داشتن آن بتوان به بیشتر کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کرد. لست تورز اینبار برای شما لیستی از کشورهایی که پاسپورت آن ها، دارای بیشتر امتیاز در سراسر جهان می باشد را تهیه کرده و ارائه میدهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با قدرتمندترین پاسپورت های جهان آشنا شوید.

رتبه اول

در حال حاضر رتبه یک قدرتمندترین پاسپورت دنیا متلعق به شهروندان کشور سنگاپور می باشد. سنگاپور و کشور آلمان در یک سطح قرار داشته و میتوانند با داشتن پاسپورت های خود به 158 کشور دنیا، بدون نیاز به ویزا سفر کنند. بعد از اینکه کشور پاراگوئه محدودیت هایش را برای شهروندان سنگاپور برداشت، شهروندان سنگاپور میتوانند به 159 کشور دنیا بدون احتیاج به ویزا و با داشتن قدرتمندترین پاسپورت جهان سفر کنند. هم سطح با سنگاپور، همانطور که گفته شد پاسپورت کشور آلمان یکی از قدرتمندترین و با ارزش ترین پاسپورت های دنیاست. مردم این کشور اجازه ورد به 158 کشور را بدون احتیاج به ویزا دارد. البته همچنان بعد از کشور آسیایی سنگاپور به عنوان قدرتمندترین پاسپورت دنیا در سال 2018 از آن یاد می شود.

رتبه اول

رتبه دوم

با داشتن پاسپورت کشورهای کره جنوبی و سوئد میتوان اجازه ورود به 157 کشور بدون نیاز به ویزا را داشت.

رتبه دوم

رتبه سوم

شهروندان کشورهای دانمارک، ایتالیا، فنلاند، نروژ، انگلستان، فرانسه، ژاپن و اسپانیا، همراه با پاسپورت های خاص خود میتوانند به 156 کشور دنیا سفر کنند.

رتبه سوم

رتبه چهارم

با در دست داشتن پاسپورت کشورهای سوئیس، پرتغال، هلند، اتریش، لوکزامبورگ و بلژیک به 155 کشور وارد شد.

رتبه چهارم

رتبه پنجم

در رتبه ششم، کشورهای کانادا، آمریکا، مالزی و ایرلند قرار دارند که در یک سطح قرار داشته و با داشتن پاسپورت این کشورها، اجازه ورود به 154 کشور را بدون ویزا خواهید داشت. کشور مالزی سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد.  توریست ها و گردشگران تور مالزی بعد از دیدن جاذبه های طبیعی و شرایط زندگی در آن اقامت و گرفتن پاسپورت این کشور را میگیرند. نکته جالب درباره پاسپورت آمریکا این است که با آمدن دونالد ترامپ، امتیازش کمتر شده و اکنون شهروندان آمریکایی نمیتوانند به کشورهای ترکیه و جمهوری آفریقای مرکزی بدون ویزا سفر کنند.

رتبه پنجم

رتبه ششم

نیوزلند، استرالیا و یونان در رتبه هفتم قرار داشته و با پاسپورت آن ها میتوان وارد 153 کشور شد.

رتبه ششم

رتبه هفتم

با در دست داشتن  پاسپورت کشورهای ایسلند، مالتا و چک بدون نیاز به ویزا به 152 کشور میتوان وارد شد.

رتبه هشتم

تنها کشور مجارستان در رتبه نهم قدرتمندترین پاسپورت دنیا در سال 2018 قرار داشته و با داشتن گذرنامه آن میتوان به 150 کشور ورود داشت.

رتبه هشتم

رتبه نهم

در آخر، دهمین رتبه میرسد به کشورهای لاتویا، اسلوونی، لیتوانی، اسکواکی و لهستان. مردم این کشورها میتوانند با داشتن گذرنامه های خود وارد 149 کشور بدون نیاز ویزا شوند. 

رتبه نهم

بیشترین محدودیت ها برای پاسپورت کدام کشورهاست؟

در انتهای این لیست بلند بالا اگر بخواهیم پاسپورت هایی که محدودیت بیشتری دارند را معرفی کنیم، میرسیم به افغانستان که شهروندانشان میتوانند تنها به 22 کشور سفر کنند. بعد از افغانستان، عراقی ها و سوریه ای ها هستند که امکان وارد شدن به 26 کشور و سومالی ها به 34 کشور قرار دارند. شهروندان کشورمان ایران نیز میتوانند با داشتن پاسپورت به 36 کشور دنیا سفر کرده و البته در رتبه 88ام این لیست، کنار کشورهای نپال، سریلانکا و سودان قرار دارد.