فرودگاه میلانو مالپنسا، فرودگاه بین المللی میلان : میلان سه فرودگاه داشته که یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین آن میلانو مالپنسا می باشد. میلانو مالپنسا یک فرودگاه همگانی مسافربری بوده که دارای دو باند فرود از جنس قیر و آسفالت به طول 3920 متر می باشد. این فرودگاه، فرودگاه اصلی در شهر میلان بوده و از مهم ترین فرودگاه های قسمت شمالی ایتالیاست. فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا بیشتر از صد سال است که در صنعت هوانوردی سابقه دارد! همینطور بیشتر از نوزده میلیون مسافر و توریست تور ایتالیا را در در سال جابجا کرده و توانسته رتبه دوم شلوغترین فرودگاه ایتالیا را به خود اختصاص دهد. 

فرودگاه میلانو مالپنسا، فرودگاه بین المللی میلان

پایانه‌ های فرودگاه میلانو مالپنسا شهر میلان

این فرودگاه بین المللی شهرمیلان به طور کلی دارای سه پایانه به نام های پایانه یک، پایانه دو و پایانه باربری می باشد که در ادامه درباره امکانات و خدمات موجود در آن ها توضیح داده ایم :

پایانه شماره یک فرودگاه میلانو مالپنسا

این پایانه در سال 1998 تاسیس شده و خیلی بزرگتر و البته مهمتر از پایانه دوم می باشد. این پایانه متشکل از سه قسمت بوده که قسمت اول آن مربوط به پروازها داخلی و منطقه شینگن، قسمت دوم برای پروازهای خارج از منطقه شینگن و درون قاره و قسمت سوم که سال 2013 افتتاح شده و مربوط به پروازهای خارج از منطقه شینگن و بین المللی می باشد. 

پایانه شماره یک فرودگاه میلانو مالپنسا

پایانه دوم فرودگاه میلانو مالپنسا

این پایانه قدیمی تر بوده و امروزه ایزی جت به صورت اختصاصی از آن استفاده می کند. قبل از این، یعنی تا سال 2016 میلادی، تنها وسیله حمل و نقل عمومی که در این فرودگاه تردد داشت دو اتوبوس شرکت ای تی ام بودند. همینطور توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری ایتالیا میتوانند از سرویس شاتل رایگان برای حمل و نقل بین دو پایانه این فرودگاه از این ترمینال و هم از دیگر ترمینال ها اقدام کنند. جدا از اینها سال 2016 یک ایستگاه مترو جدید در آن ساخته شده است. 

پایانه دوم فرودگاه میلانو مالپنسا

پایانه شماره سه فرودگاه میلانو مالپنسا

این پایانه که بیشتر قسمت باربری نامیده می شود، یکسری وظایف مشخص و تعیین شده داشته و فقط برای بارهای ارسالی و مرسولی و ترانزیت ها مورد استفاده قرار میگیرد. هر سال بیشتر از 410000 تن مرسوله و کالا در این پایانه جابجا می شوند. 

پایانه شماره سه فرودگاه میلانو مالپنسا

امکانات و خدمات این فرودگاه بین المللی میلان

هر پایانه از این فرودگاه بین المللی شهر میلان دارای امکانات و خدمات منحصربفردی است. به طور کلی میتوان گفت که این فرودگاه دارای امکاناتی نظیر تبدیل ارز، بانک، قسمت های تجاری و ارتباطی، کمک های اولیه، قسمت مخصوص برای کودکان، سرویس های اطلاع رسانی، رستوران ها و کافه های بین المللی، فروشگاه های دیوتی فری در طبقات مختلف این فوردگاه، پارکینگ، چرخ دستی، اینترنت بی سیم و ... می باشد. 

امکانات و خدمات این فرودگاه بین المللی میلان

دسترسی های نزدیک به فرودگاه میلانو مالپنسا

توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا میتوانند برای رسیدن به این فرودگاه از قسمت مرکزی شهر و یا برعکس، از تاکسی ها استفاده کنند. جلوی درب ورودی هر دو ترمینال این فرودگاه میتوان تاکسی های مربوطه را پیدا کرد که در ازای پرداخت تقریبا نود یورو شما را به هرکجا بخواهید میرسانند. این تاکسی ها سفید رنگ هستند.