غار کارائین آنتالیا : دوست دارید یکی از قدیمی ترین مکان های آنتالیا را ببینید ؟ پس غار کارائین را از دست ندهید! این غار حتی از کتاب مقدس با قدمت سه هزار و اهرام مصر در نیل که پنج هزار سال پیش ساخته شده بیشتر است! غار کارائین در شمال آنتالیا با 25000 سال قدمت، یکی از قدیمی ترین غارهای آنتالیا بوده که افرادی هم در آن، چندین هزار سال زندگی میکردند. این غار در مسیر ترمسوس قرار داشته و در مسیر خود شیب های سنگی بسیار دارد. حداقل یک ربع طول میکشد تا به بالای کوه و ورودی غار کارائین آنتالیا برسید. همان بدو ورود، میتوانی نشانه هایی از حفاری باستان شناسان و کشف چیزهای بسیار از این منطقه را ببینید. وقتی وارد غار شوید، اتاق های بزرگ با سقف ها و دیوارهای محکم را میبینید با چراغ های پرنور روشن شده اند. روی یکی از ستون های این غار میتوانید تصویر یک صورت را ببینید .

غار کارائین آنتالیا

زندگی در غار کارائین آنتالیا

شاید اکنون زندگی در این غار کمی ترسناک باشد، اما با این حال 25 هزار سال افرادی در این غار، بدون هیچ مشکلی زندگی میکردند. هوا داخل غار خنک بوده و در بیشترین گرما و سرما آب و هوای معتدلی دارد. این غار بیشتر به عنوان انبار آذوقه ها و پناهگاه و سرپناه در برابر باران و خطرات احتمالی استفاده می شده. دشت زیر غار به خاطر پر اب بودن و کشت محصولات مختلف، درواقع یک زمین کشاورزی برای انسان های اولیه بوده و همچنان هم هستند کشاورزانی که از این دشت محصول کشت میکنند. همینطور گفتیم که از غار به عنوان سرپناه در برابر خطرات احتمالی استفاده میکنند، این غار به خاطر قرار داشتن در دامنه کوه های شیب تند، درواقع از ورود دشمنان جلوگیری و به نوعی نمیتوانستند آن را ببینند. بسیار خب، توریست ها و گردشگران تور آنتالیا میتوانند بعد از بازدید از غار، به موزه این غار نیز سری زده و از آن دیدن کنند.

زندگی در غار کارائین آنتالیا

راه های رسیدن به غار کارائین آنتالیا

اگر قصد استفاده از خودرو، برای دیدن از این غار را دارید، غار کارائین آنتالیا در بزرگراه بوردور و کورکوتلی، در قسمت شمال آنتالیا به سمت جاده کارائین قرار داشته . بعد از جاده کارائین به سمت ترمسوس حرکت کرده و با توجه به تابلوها به سمت روستای Çığlık رانده و بعد از دوازده کیلومتر به غار کارائین آنتالیا میرسید. این غار تاریخی در ماه های آپریل هر روز هفته از نه صبح تا هفت بعد از ظهر و همینطور در ماه های اکتبر تا مارس از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر قابل بازدید میباشد. همینطور برای ورود به آن هزینه بسیار کمی باید پرداخت کنید.