عمارت ایحلامور استانبول : استانبول مملو از کاخ ها و عمارت های مختلف از دوران قدیم تاکنون بوده که بسیاری از آن ها بسیار معروف هستند و بسیاری از آن ها هم همچنان ناشناخته باقی مانده اند. یکی از این عمارت ها که بین توریست ها و گردشگران تور استانبول کمی معروف واقع شده است، عمارت ایحلامور می باشد. این عمارت یکی از بناهای باستانی از قرون مختلف میلادی بوده و در منطقه بشیکتاش قرار دارد. بسیار از محلی ها این عمارت را به اسم عمارت کلاه فرنگی نیز می شناسند. توریست ها میتوانند این عمارت را در تقاطع خیابان نورجتیه، بین ایحلامور و تسویکیه قرار داشته و تقریبا 25000 متر مربع مساحت دارد. این عمارت شامل دو کوشک به اسم های مایت و مرسیم می باشد. امروزه این عمارت به یک کافه تبدیل شده که توریست ها در آن به استراحت و خوردن یک عصرانه خوشمزه مشغول می شوند. 

عمارت ایحلامور استانبول

تاریخچه عمارت ایحلامور استانبول

ایحلامور در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و اسم خود را از درختان زیرفون نم دار که در باغ های آن نیز وجود دارد، میتوان دید. این عمارت در زمان های گذشته بیرون از شهر بود اما با بزرگتر شدن و پیشرفت شهر استانبول، هم اکنون داخل شهر قرار دارد و توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند به راحتی از آن دیدن کنند. درواقع این عمارت به دست جامعه ارمنی های ساکن در استانبول ساخته شده. همینطور جدا از این عمارت، ارمنی ها اهمیت بسیاری در معماری و شهرسازی استانبول داشته اند. ارمنی ها حدودا دو قرن پیش به بیش از شش تن از سلاطین عثمانی خدمت می کردند. در زمان قدیم از این عمارت به استفاده های زیادی می شد، به عنوان مثال سلطان عبدالعزیز در این عمارت به رقابت کشتی ها و جنگ خروس و قوچ را برگزار می کرد. همینطور در این مکان سلطان عبدالمجید از سیاستمدار بزرگ لامارتین، یک شاعر و نویسنده معروف فرانسوی پذیرایی کرده است. هم اکنون این عمارت بعد از بازسازی ها، به یک کافه زیبا تبدیل شده. 

تاریخچه عمارت ایحلامور استانبول

ساعات بازدید و هزینه ورودی به عمارت ایحلامور

هزینه بازدید از این عمارت در استانبول، یک و نیم دلار بوده و نسبت به هزینه بازدید از دیگر جاذبه های شهر بسیار ازان تر می باشد. توریست ها و گردشگران میتوانند هر روز هفته البته به جز روزهای دوشنبه و پنج شنبه از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر از این عمارت دیدن کنند.و در ماه های اکتبر تا فوریه نیز این ساعات به نه صبح تا سه بعد از ظهر تغییر می یابد.

ساعات بازدید و هزینه ورودی به عمارت ایحلامور

دسترسی های نزدیک به عمارت ایحلامور استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند از اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی برای رسیدن به این عمارت استفاده کنند. اتوبوس هایی که به طرف این عمارت حرکت می کنند، تقریبا در سراسر شهر وجود داشته و از هرکدام از ایستگاه ها بین چهار تا پنج عدد اتوبوس با مسیرهای متفاوت حرکت کرده که حتما یکی از آن ها به عمارت ایحلامور می روند.