شهر سنتی و متفاوت آلاچاتی در ترکیه : اینبار هتل های چند ستاره، تفریحات بروز و مراکز خرید مدرن چند طبقه را رها کرده و در سفر خود به کشور ترکیه مقصد خود را به جای استانبول، آنتالیا، ازمیر، مارماریس و بدروم و ... تغییر داده و شهری متفاوت و آرام را برای سفر انتخاب کنید. اینبار مقصد خود را به آلاچاتی، شهری بسیار زیبا و متفاوت ترکیه تغییر دهید و از اقامت خود در خانه های سنگی با قدمت صد سال پیش لذت برده و صبح ها از صبحانه های لذیذ روستایی نوش جان کنید. در آلاچاتی نسبت به دیگر شهرهای ترکیه میتوان تفریحات متفاوتی داشت مثل قدم زدن در کوچه های سنگفرش شده، خوردن قهوه در کافه هایی با میز و صندلی چوبی حین گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و یونانی، بازدید از دکان های زیبای قدیمی، خرید صنایع دستی این شهر به عنوان سوغاتی و ... . آلاچاتی قطعا مقصد متفاوتی برای شما بوده و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

شهر سنتی و متفاوت آلاچاتی در ترکیه

تاریخچه شهر آلاچاتی

‏در زمان باستان روستایی با اسم آگریلیا که از سرزمین های لونیا بود، از تمدن های آناتولی غربی محسوب می شد. بعد از آن هم در دوره های مختلف تاریخی، این منطقه تحت حاکمیت اقوام و حکومت های بسیاری قرار گرفت. ولی هم اکنون دلیلی که شهر آلاچاتی را آلاچاتی کرده است، مهاجرت کردن یونانی ها از جزیره خیوس یونان در چند کیلومتر دریای اژه، سال 1830 میلادی بود. این مردم مهاجرت کرده در روستای آگریلیا ساکن شده و شروع به پرورش باغ های انگور و زیتون کردند و برای توسعه و رونق تولید و تجارت خود، کانالی از روستا به خلیج جنوبی منطقه حفر کردند. بین سال های 1890 تا 1980 میلادی در شهر آلاچاتی خانه ها، کوچه ها، آسیاب های بادی و گذرگاه های سنگفرش شده ساخته شد و بیشتر شباهتی به شهر پیدا کرد. همچنان یونانی های مقیم در این شهر، آلاچاتی را به اسم آلاتزاتا و ترک ها آن را به آلاچاتی میشناسند.

تاریخچه شهر آلاچاتی

اقامت در شهر زیبای آلاچاتی

در این شهر خبری از اقامت در هتل های فوق لوکس نیست! البته که در آن هتل های لوکسی هم هستند اما بیشتر هتل ها و اقامتگاه های این شهر، خانه های سنتی و قدیمی خاص هستند. توریست ها و گردشگران تور ارزان آلاچاتی میتوانند با هزینه کمی بیشتر نسبت به شبه جزیره چشمه، اقامتی رویایی و فراموش نشدنی داشته باشند. اکثرا در تمام هتل های این شهر صبحانه های خوشمزه و البته معروفی سرو می شود. اما اگر همچنان اصرار به اقامت در هتل های چند ستاره و لوکس دارید، در قسمت شمالی و یا جنوبی آن و همینطور کناره های ساحل ایلیجا و اسکله آلاچاتی میتوانید چند هتل لوکس پیدا کنید.

اقامت در شهر زیبای آلاچاتی

رستوران ها و کافه های گرم و صمیمی این شهر

کافه ها و رستوران های این شهر با دیگر کافه های شهر استانبول، آنتالیا و ... متفاوت اند. این رستوران ها فضایی بسیار گرم و دوستانه دارند و بیشتر معماری داخلی و بیرونی آن ها از چوب و سنگ بوده و با گل های کاغذی الوان تزئین شده اند. خوردن یک وعده غذایی یا نوشیدنی خوشمزه روی میز و صندلی های چوبی رنگارنگ همراه با تماشای کوچه و گذرگاه های باریک سنگ فرش شده بسیار عالی و لذت بخش بوده طوری که شرط می بندیم، عاشق رستوران ها و کافه های آن شوید. از محبوب ترین غذاهای این شهر از نظر توریست ها و گردشگران، ساندویچ محلی کومروچ است که پیشنهاد می کنیم امتحان کنید.

رستوران ها و کافه های گرم و صمیمی این شهر

تجربه تفریحاتی خاص در آلاچاتی ترکیه

در تور آلاچاتی خود میتوانید از تفریحات بسیار خوبی برخوردار بوده و از تک تک آن ها لذت ببرید. به عنوان مثال، پیاده روها و کوچه پس کوچه های این شهر سنگفرش شده هستند و خانه هایی که معماری قرون وسطایی دارند، برای قدم زدن و پیاده روی عالی اند. این شهر با کمی شباهت به شهرهای یونان باستان کم کم به یکی از شهرهای معروف ترکیه تبدیل می شود. تمام خانه های این شهر نمای بسیار زیبایی داشته و با گل های کاغذی رنگارنگ تزئین شده و حس خوبی به شما میدهد. در کنار پیاده روی و بازدید از این خانه ها، میتوان در محوطه بیرونی کافه ها و رستوران های این شهر که اکثرا میز و صندلی رنگارنگی دارند نشسته و از غذاها و نوشیدنی های خوشمزه آن لذت ببرید.

تجربه تفریحاتی خاص در آلاچاتی ترکیه

آلاچاتی در ترکیه کجاست ؟

این شهر از غرب شهر ازمیر که یکی از مهم ترین بندرهای کشور ترکیه می باشد، 75 کیلومتر فاصله دارد. از شهر آلاچاتی تا شهر ساحلی چشمه نیز ده کیلومتر و تا ساحل بزرگ و طویل ایلجا در قسمت شمالی دو کیلومتر فاصله است. توریست ها و گردشگران تور ارزان ترکیه میتوانند برای رسیدن به این شهر زیبا و دیدنی، خود را به فرودگاه عدنان مندرس رسانده و از آنجا با استفاده از حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس یا مینی بوس به آلاچاتی برسند. همینطور اگر میخواهید راحت تر به این شهر برسید، میتوانید از تاکسی استفاده کنید.