ساحل آمالفی ایتالیا : ایتالیا کشوری بوده که از سه سمت دور خود آب دارد. به همین خاطر دارای سواحل بسیار زیبا و جذابی می باشد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا ترجیح میدهند ماه های تیر و مرداد را در سواحل این کشور، زیر نور آفتاب ملایم گذرانده و از تعطیلات خود لذت ببرند. ایتالیا چند صد ساحل شنی داشته و به خاطر چشم اندازهای طبیعی زیبا همه توریست ها و گردشگران را به خود شیفته کرده است. از بین این سواحل ایتالیا، معروف ترین آن ها ساحل آمالفی است. این ساحل با داشتن جاده پرپیچ و بسیار زیبا، چشم انداز وسیع از دریا، صخره ها و گل های رنگی رنگی یکی از بهترین سواحل ایتالیا معرفی می شود. اگر برای اولین بار از این ساحل دیدن کنید، احساس می کنید که قسمتی از بهشت را پیدا کرده اید. همین ویژگی های بسیار خوب ساحل آمالفی باعث شده تا سالانه میزبان بیشتر از پنج میلیون گردشگر و توریست باشد. ساحل آمالفی 55 کیلومتری دارای سیزده شهر کوچک ساحلی بوده و این شهرهای در کنار هم می باشند. هر سیزده تای این شهرها با بزرگراه هایی به هم وصل شده اند یک مسیر جاده ای فوق العاده زیبا و جذاب در دنیا را ایجاد کرده اند. بهترین راه برای لذت بردن از این ساحل اقامت چند روزه در آن است. شلوغ ترین قسمت از این ساحل بین شهرهای آمالفی و پوزیتانو می باشد. در این منطقه فرسایشی، بخشی از منطقه های ساحلی ار از بین برده و تبدیل به سواحل کوچک و اختصاصی کرده است. از دیگر عواملی که توریست ها و گردشگران ر به سمت این ساحل جذب کرده میتوان به تابستان های گرم و زمستان های ملایم، آب و هوای مدیتارنه ای و ... اشاره کرد. این ساحل در قسمت جنوبی خلیج سالرنو در دریای تیرنی قرار داشته و البته در سال 1997 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. 

ساحل آمالفی ایتالیا

هتل سانتا کاترینا ایتالیا

همانطور که گفته شد این ساحل به خاطر وجود جاذبه های دیدنی و فرهنگی که برای هر شهر داشته در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. به خاطر اینکه این ساحل ایتالیا یک منطقه توریستی بوده، دارای هتل های بسیار با قیمت های مختلف می باشد. این هتل ها در فصل های گردشگری مسافران بسیار زیادی دارند. بین تمام هتل های این ساحل، هتل سانتا کاترینا یکی از بهترین و محبوب ترین هتل هاست. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند با اقامت در این هتل گران قیمت و لاکچری از راه جنگلی و پرپیچ و خم خود را به ساحل برسانند. سپس از انجا سوار آسانسور شده تا به صخره ها برسند و از روی انها چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی را تماشا کنند.

هتل سانتا کاترینا ایتالیا

سوغاتی های سرامیکی در این ساحل

از اصلی ترین سوغاتی ها در این ساحل میتوان به سرامیک های دست ساز اشاره کرد. این سرامیک ها، سرامیک های معمولی نبوده و دارای نقش و نگارهای بسیار زیبایی می باشند که بعدها خاطره این سفر را برای شما زنده خواهند کرد. 

سوغاتی های سرامیکی در این ساحل

تفریحات ساحل آمالفی

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند خود را با قایق سواری در این ساحل معروف مشغول کنند. هزینه قایق سواری در ساحل آمالفی ایتالیا تنها بیست یورو می باشد. بسیاری از شهرهای ساحل امالفی دارای بندر هستند و با استفاده از قایق میتوان به هرکدام از آن ها رفت و آمد کرد. ولی آب و هوای ساحل آمالفی معمولا آفتابی نیست و به خاطر بارش باران دریا آرام نمی ماند بنابراین توقع نداشته باشید که قایق ها همیشه در دسترس و رفت و آمد باشند. پس همیشه قبل از قایق سواری در این ساحل وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. از دیگر تفریحات در این ساحل میتوان به شنا کردن در آن به خصوص در فصل تابستان اشاره کرد. 

تفریحات ساحل آمالفی

دسترسی های نزدیک به ساحل آمالفی ایتالیا 

ساحل آمالفی در قمست حنوبی ایتالیا فرار داشته و همینطور نزدیک ترین فرودگاه به آن نیز فرودگاه بین المللی ناپل می باشد. اما برای اینکه خود را از فرودگاه بین المللی ناپل به شهر پوزیتانو برسانید، متاسفانه به خاطر وجود نداشتن هیچگونه حمل و نقل مستقیمی مجبور به کرایه اتومبیل هستید.