زمان مناسب برای سفر به تایلند : برای سفر به باتومی نمیتوان گفت چه فصلی و یا چه ماهی بهتر است! هر زمان از سال که به این کشور سفر کنید زیبایی خاص و شگفت انگیزی میبینید. به همین دلیل است که توریست ها و گردشگران تور تایلند آنچنان درباره زمان مناسب برای سفر به تایلند حساسیت نشان نداده و تنها به بارندگی های شدید و رطوبت اهمیت میدهند. تاکنون برای شما توضیح میدهیم که در هر ماه از سال وضعیت آب و هوایی تایلند چگونه بوده و چه رویدادها و مراسماتی در آن ماه برگزار میشوند.

ماه ژانویه در تایلند

در ماه از سال، تایلند معمولا آب و هوایی مناسب و معتدلی دارد. شاید کمی همراه با باران باشد که همین موجب خنک تر شدن هوا در قسمت شمالی تایلند شده. ژانویه میتواند زمان مناسبی برای سفر به تایلند باشد. همینطور در این ماه میتوان از سواحل جنوبی کشور به عنوان استراحتگاه استفاده کرده و زیر آفتاب ملایم قدم زد. ماه ژانویه در تایلند، جشن سال نو چینی هاست که البته به خاطر تغییر تاریخ ممکن است ماه های دیگر نیز باشد. سرتاسر این کشور جشن سال نو چینی ها را در محله چینی ها به خصوص در بانکوک جشن گرفته اما تعطیلات رسمی ندارد.

ماه ژانویه در تایلند

ماه فوریه در تایلند

در ماه فوریه ممکن است چندین بار شاهد بارش باران در قیمت شرقی این کشور باشید در صورتی که دیگر قسمت های تایلند گرم و خشک هستند. سواحل شرقی این کشور در زمان بارندگی به گونه ای است که شاید تنها بتوانید چند دقیقه از نسیم خنکی که صبح ها میوزد استفاده کنید. رویداد و جشنی که در این ماه اتفاق می افتد، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه چیانگ مای است. این نمایشگاه سه روزه بوده و مجموعه ای زیباترین و خاص ترین گل و گیاه ها را به نمایش میگذارد. توریست ها و گردشگران تور تایلند به خاطر باصفا بودن و منظره رنگارنگ و خوش طراوت این نمایشگاه، آن را از دست نمیدهند.

ماه فوریه در تایلند

ماه مارس در تایلند

آب و هوا در ماه مارس یکی از بهترین شرایط آب و هوایی در تایلند است. در این ماه از سال، هوای سرد در قسمت شمالی کشور کمتر شده و دما تقریبا به سی تا سی و پنج درجه میرسد. به این معنا که اگر میخواهید از سواحل این کشور با آب و هوایی آفتابی و گرم استفاده کنید، ماه مارس بهترین زمان سفر به تایلند است.

ماه مارس در تایلند

ماه آپریل در تایلند

ماه مارس شاید بهترین شرایط آب و هوایی را داشته باشد، اما تایلند در ماه آپریل حال و هوای دیگری دارد. اگر بخواهید بهترین زمان سفر به تایلند از همه نظر را بدانید، ماه آپریل به شما پیشنهاد میشود. به خصوص که در این ماه تایلند مملو از توریست و گردشگر است که برای سال نو تایلندی که به سونگ کران معروف است حضور داشته باشند در این جشن مردم خیابان های را با آب معطر پاک میکنند و اعتقاد دارند که اینکار باعث پاک کردن گناهان و بدشانسی است. به همین خاطر هتل ها همیشه پر و شلوغ هستند. اگر در این ماه از سال قصد سفر به تایلند را دارید حتما از قبل هتل خود را رزرو کنید تا بدون محل اقامت نمانید!

ماه آپریل در تایلند

ماه می در تایلند

بعد از ماه آپریل، ماه می یکی دیگر از ماه های شلوغ این کشور است که با همیشه با حجم بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند روبرو میشود. خوشبختانه در این ماه بارندگی بسیار کم اتفاق افتاده و شما میتوانید به راحتی در سواحل معروف شرقی این کشور استراحت کرده و تفریح کنید. تنها نکته درباره این ماه این است که به خاطر ازدیاد بسیار توریست ها و گردشگران، قیمت ها ممکن است بیشتر از حد معمول باشد.

ماه می در تایلند

ماه ژوئن در تایلند

اگر برای خرید کردن به تایلند سفر میکنید و یا عاشق خرید کردن هستید، زمان مناسب برای سفر به تاینلد ماه ژوئن است که قیمت ها کاهش پیدا کرده و مراکز خرید محصولات خود را با قیمت بسیار خوبی به فروش میرسانند. همینطور در این ماه توریست و گردشگر زیادی در این کشور نبوده و اب و هوا افتابی و مناسب است.

ماه ژوئن در تایلند

ماه جولای در تایلند

با فرا رسیدن ماه جولای، دمای هوا کمتر شده و شاید باد و باران های بیشتر و بیشتر در این کشور میشوید به خصوص اواخر ماه. اما همچنان سواحل شرقی تایلند و آفتابی و گرم هستند. اگر قصد سفر در این ماه را دارید بهتر است اوایل ماه را مد نظر قرار دهید.

ماه جولای در تایلند

ماه آگوست در تایلند

اگر در این ماه از سال به شمال تایلند سفر کنید، تمام حس و حال و به خصوص سواحل آن را از دست داده اید! چرا که تایلند از اول تا اخر آگوست در بارندگی های شدید است. بنابراین اگر سفرتان ضروری نیست، روی این ماه حساب نکنید.

ماه آگوست در تایلند

ماه سپتامبر در تایلند

در ماه نیز به خاطر بارندگی های شدیدتر از آگوست، سواحل تایلند را از دست داده اید چه برسد به شنا کردن در آب های آن. اما با این حال در ایت موقع از سال در تایلند اجناس قیمت های ارزان تری داشته و برای خرید کردن بسیار مناسب هستند. همینطور شاهد جمعیت بسیار نیز نبوده و با خیال راحت میتوانید با قیمت بسیار مناسب از مراکز خرید این کشور خرید کنید.

ماه سپتامبر در تایلند

ماه اکتبر در تایلند

اویل این ماه کمی بارندگی داشته و دمای هوا سرد و سردتر میشود. آب و هوای این ماه برای افرادی مناسب است که آب و هوای خنک و کم رطوبت را دوست دارند. بنابراین ماه اکتبر را هم میتوان جزو ماه زمان مناسب برای سفر به تایلند دانست. علاوه بر آب و هوا، در این ماه فستیوال گیاه خواران به مدت نه روز در شهر پوکت برگزار میشود. در این مراسم چینی هااعتقاد دارند که با حذف گوشت از برنامه غذایی خود میتوانند جسم و روانی سالم و مفید داشته باشند.

ماه اکتبر در تایلند

ماه نوامبر تایلند

در این موقع از سال، بارندگی ها و بادهای شدید بسیار کمتر شده و آفتاب کم کم پیدا میشود. اگر به دنبال سواحل تایلند و امکانات تفریحی آن بوده اید، بهترین زمان برای تفریح در سواحل معروف تایلند همین ماه است. در ماه همینطور گردشگران زیادی حضور ندارند. اما فراموش نکنید که صبح های خیلی زود و شب های شمال تایلند به خاطر نزدیک بودن به فصل زمستان ممکن است آب و هوای سردی داشته باشند.

ماه نوامبر تایلند

ماه دسامبر تایلند

قبل از هرچیز باید در مورد این ماه باید گفت که هتل خود را خیلی قبل از سفر خود رزرو کنید. در این متاه از سال به خاطر برگزاری جشن کریسمس دسامبر شلوغ تر از همیشه بوده و تویست و گردشگر بسیاری این کشور را برای گذراندن تعطیلات عید خود انتخاب میکنند. ماه دسامبر نیز یکی از بهترین ماه هایی که است که میتوان در آن به تایلند سفر کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که بهتر است اوایل ماه هتل خود را رزرو نکنید تا هزینه های اضافی بابت کریسمس به هتل نپردازید. 

ماه دسامبر تایلند