راهنمای گردشگری ایتالیا برای تور ایتالیا و توریست های که قصد سفر به ایتالیا را دارند ملزوم  می باشد. ایتالیا که یک جمهوری پارلمانی واحد در اروپا است مساحتی حدود 301و338 کیلموتر مربع را دربرداشته است و شکلی مانند چکمه در نقشه به تصویر کشیده است. ایتالیا کشورهای فرانسه ، سوییس ، استرالیا ، اسنکاندیناوی را در همسایگی خود دارد. کشور ایتالیا قدمت تاریخی خود را با نام امپراطوری روم که مهد تاریخی و فرهنگی دوران خود بوده است را دارا می باشد که آثار و بناهای تاریخی بسیاری را از آن دوران در خود جای داده است. کشور ایتالیا از حیث تبادلات بازرگانی ، تجاری و بانک داری جایگاه قدرتمندی را بدست آورده است. ایتالیا سومین کشور بزرگ در اروپا می باشد.


جاذبه های گردشگری ایتالیا


ونیز یکی از مهم ترین و پربازدیدترین کشورهای جهان از حیث گردشگران و توریست ها می باشد که کلیسلهای متعددی را از تاریخ امپراطوری روم در دل خود جای داده است. کلیسای سلطنتی سن مارک ، کلیسای تاریخی سانتا ماریا ، کلیسای ریالتو به عنوان شاهکارهای هنری ومذهبی در ایتالیا می باشند که بیانگر مذهب مسحیت در ایتالیا و روم قدیم می باشد.
کاخ سلطنتی سنت آنتونی که در پادووا قرار دارد نیز نمای از کلیسای سلطنتی می باشد که به وصیت سنت آنتونی مقبره او را در این کلیسا قرار دادند که اشیای قدیمی و تاریخی را نیز در این کلیسا می توان مشاهده نمود. موزه ملی رم ،واتیکان ، میدان گلادیاتورها ، معبد پانتئون ، میدان ونزیا ، فواره تروی ، میدان باربرینی ، گالری میتوریو اماتوئلا ، موزه فلورانس ، پل مشهور پونته وکیوو ، مناطق روستایی توسکانیا ، شهر قرون وسطایی سان جیمیگناتو ، صخره های ساحلی جزیره کاپری ، کلیسای سان مارکوس تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد که مقاصدی در تور ایتالیا می باشد. تور لحظه آخری و تور ایتالیا می تواند گردشگران بسیاری را به سمت ایتالیا و امپراطوری قدیم روم هدایت نماید.