.

یونان سرزمین فرهنگ و تمدن با آثار تاریخی متعدد و جایگاه امپراطوری های یونان باستان، بیزانس و ترکان عثمانی بوده است، تور یونان همیشه مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.یونان میان سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا قرار گرفته است. یونان از غرب به دریا و جنوب و شرق به دریای اژه محدود میشود، در جنوب غربی با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان، و در شرق با ترکیه هم مرز است و در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. خط ساحلی و کوههای بلند واقع در این کشور همگی از جاذبه های فراموش نشدنی این کشور است. یونان عضو کشورهای شامل ویزای شینگن است و حتما قبل از اقدام به سفر با تور یونان برای دریافت ویزای خود به سفارت مورد نیاز خود مراجعه کنید.

تاریخ کشور یونان

یونان که نامش از زبان پارسی آمده دارای قدمتی دیرینه و از نخستین تمدنهای اروپایی است، به دلیل موقعیت نزدیک این کشور به اسیا سرچشمه ی فرهنگ انان به ایران و آسیا میرسد اما تاریخ نویسان این کشور تاریخ خود را مدیون رومیان میدانند. مهاجرت اقوام هند و اروپایی به یونان باعث گسترش فرهنگ و تشکیل دولت های مختلف شد. در این بین 500سال پیش از میلاد پادشاه ایرانی داریوش قصد تصرف این کشور را داشت که اتنی ها در جنگی ماراتونی ایران را شکست دادند.آتن در گذشته حکومت هایی نظیر پریکلس ،ژنرال را تجربه کرده اما در سال 187 پیش از میلاد یونان به تصرف کامل رومیان در می آید.در ال 1821 بعد از گذشت 200سال از نابودی یونان باستانف کشور مدرن یونان پس از حاکمیت عمانی ها به وجود آمد.

اطلاعات ضروری کشور یونان

واحد پول: یورور

زبان رسمی مردم:یونانی

کد کشور:+30

اختلاف ساعت با ایران: 2 ساعت و 30 دقیقه

دولت:جمهوری پارلمانی

فرودگاههای کشور یونان

فرودگاهای یونان میتوان: فرودگاه بین المللی آتن، خانیا، کورفو، هراکلین، کالاما، هراکلین، لمنز، سلفوونیا، میتیلن، جزیره استیپالایا، خجزیره خیوس، جزیره ایکاریاف یوانینیا، کاریپتاس،آراکسوسف جزیره لروس، کترونی و ...

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی با کیفیت در این شهر نظیر اتوبوس هاییی که درسرتاسر این کشور خواهید دید، اتوبوس های رانی مدرن و پیشرفته  و در مناطق روستایی از اتوبوسهای مدل قدیمی تر میتوانید بهره ببرید. قطارهای در یونان توسط سازمان راه آهن یونان اداره میشود که شامل دو خط اصلی است که شهر ها را به یکدیگر متصل میکند.خطوط مترو یکی از سریعترین راههای ارتباطی درون شهری  است. برای سفرهای بین شهری در کشور یونان میتوانید از خطوط هواپیمایی یا برای کشور های دارای ساحل از کشتی استفاده کنید

 هزینه سفر به یونان

اولین هزینه سفر به یونان گرفتن ویزا است که بنابر هدف و مقصود شما هزینه ای متفاوت خواهد داشت. هزینه سفر به یونان جز سفرهای پرهیزنه اعلام میشود که بنابر نوع هتل و نوع هواپیمایی متفاوت است . برای دیدن هزینه تور یونان میتوانید کلیک کنید.  غذا در یونان تقریبا متوسط است و نیاز به هزینه ی خیلی زیادی در این باره نیست.

فرهنگ مردم کشور یونان

دین بیشتر مردم یونان ارتدکس است، در بخش های مختلف فرهنگ های متفاوت را خواهید دید.این کشور غربی اما دارای فرهنگی نسبتا شرقی است، یونانیان دارای لباس محلی خاصی هستند که عروس ها برای نشان دادن نماد آتش روبند قرمز یا زرد پوشده تا از دست اجنه و ارواح شیطانی دور شوندف یک حبه قند جهت شیرین بودن زندگی در حال تشکیل همراه عروسها است.مردم این کشور اکثرا داری حیوان خانگی بوده و از حامیان حیوانات هستند. یونانیان مردمانی پر حرف بوده و در ارتباطات روزانه خود با مرد ها دست داده و با زنها روبوسی نیز میکنند. اکثر زنان یونان سیگاری هستندو تعداد سیگاریان منطقه اروپا در اروپا قرار دارند.یونانیان مردمانی خرافاتی هستند که به چشم زخم اعتقاد داشته و معتقدند عدد 13 و استخوان خفاش نشانه خوش شانسی و خروس نماد مرگ و بدبختی بوده و شروع هفته ی آنان از روز سه شنبه است.

شهر های مهم و دیدنی یونان

آتن

پایتخت کشور یونان شهری باستانی که قدمتی بیش از 3000 ساله دارد همیشه مورد توجه معماران و هنر دوستان کشورهای مختلف بوده.این شهر در میان تپه های زیادی قرار گرفته و جاذبه های تاریخی نظیر: باغی بزرگ با فضای سبز گسترده وییلاقی به نام باغ ملی آتن،  دهکده ای کوچک و تاریخی به نام پلاکا در پایین تپه آکروپولیس با رستوران و کافی شاهای کوچک محلی دنج برای تفریح گردشگران است، ویرانه های آگوارا که بیانگر تاریخ شور آگوارا و یونان قدیم بوده است، آکروپولیس مهمترین منطقه باستانی و گردشگری تپه  ای بزرگ  با برج ها مقبره ها و سالن تئاتر قدیمی است موزه ی این شهر باستانی نیز در موزه آکروپولیس قرار دارد. پارنتون از گنجینه های باستانی با ستون های بلند و عظیمش که معبد خدایان آتن نیز نام دارد از شگفتی های معماری یونان است. معبد باشکوه زئوسف و استادیوم پاناتنائیک، همگی از زیبایی های این شهر است، البته فراموش نکنید ساحل این شهر محل تفریحی خوبی نیز است.

تسالونیکی

بعد از آتن شهر تسالونیکی دومین شهر مهم  کشور یونان در کنار بلغارستان و ترکیه و مشرف به دریای اژه است.این شهر شلوغ و پرصدا با موزه ها و بناهای تاریخی بی نظیرش فضایی تاریخی و رمانتیک را برای گردگران به وجود آورده است.طاق نصرت از مهمترین جاهای دیدنی این شهر است، میدانها ،کاخ ها و معابد و میداهای سوارکاری ، روتوندا(ساختمان قرن 4) همگی بر زیبایی های این شهر افزوده اند.

پاتراس

بیشتر این شهر به دلیل کارناوال بزرگی که سالیانه در ان انجام میشود شناخنته میشود. کارناوال پاتراس از یکی از میدان معروف شهر پاتراس جورج اول آغاز و با رقص و موسیقی و آتش بازی و مردمانی با لباسهای محلی همراه است. در این کارناوال مردم با لباسهایی خاص شروع به رژه در خیابانها کرده ، در انتها آتش بازی عظیمی انجام میشود، میلیونها نفر از نزدیک و از تلویزیون شاهد این برنامه خواهند بود.

خانیا

در غرب جزیره کریت شهری بندری باساختمانهای قدیمی ، موزه ها و کلیساه و مغازه های فروش لوازم سنتی،شباهت زیادی به شهر ونیز در ایتالیا دارد. این شهر در بخشهایی مدرن و در قسمتی بافت قدیمی را داراست. شهر فانوس دریایی ونیز وموزه دریایی ناوال،و رستورانهای روی آب با طبیعت زیبا و سرسبز تمامی زیبایی های یک بندر مهم و قبدیمی را دارد.

زیباترین جزیره های یونان

از زیباترین جزیره های یونان میتوان : جزیره سانتورینی واقع در روستای اویا با خانه های مکعبی و گنبدهای آبی، جزیره میکونوس با کوچه های سنگ فرش شده و خانه های سفید، جزیره کرت در شهر قدیمی کرت با باغ های خرما،موز، پرتقال و زیتون قرار دارد. جزیره رودس معروف به جزیره گلها، جزیره کورفو  با ساحل های شنی، ناکسوس در روستای کوهستانی، جزیره ساموس با ساحلی زیبا و تعداد بیشمار دیگری از ساحل های زیبا در این کشور قرار دارند.

غذاهای سنتی کشور یونان

یونان به دلیل وجود همسایگانی از آسیا و اروپا دارای تنوع غدایی زیادی است که ما چند مورد از آنهارا نام خواهیم برد: 1.فسولدا:نوعی سوپ که با لوبیا سفید و سبزیجات و روغن زیتون درست میشود. 2.موساکا:یک نوع لازانیا که با موادی همچون بادمجان و گوشت درست میشود. 3.اسپاناکوپیتا:پای اسفناج با پنیر است. 4.آمیگدالوتا: نوعی شیرینی بادام از محبوب ترین دسرهای یونان است. 5.توماتوکفتدس: گوجه ی سرخ شده آغشته به آرد و پیاز است. 6.فتا می ملی: این خمیر آردی سرخ شده به همراه عسل هم به عنوان دسر و هم به عنوان غذای اصلی سرو میشود. 7. چیروس:تکه های گوشت سرخ شده که در وسز نان پیتا قرار میگیرد. 8. سالاد یونانی:چوریاتیکی،کوجه فرنگی ،زیتون و خیار به همراه پنیر فتا است که با سس مخصوص سرو میشود.

 

آب و هوای کشور یونان

این کشور در بیشتر روزهای سال آفتابی است، تابستان و بهاری گرم و زمستانی معتدل با بارش پراکنده باران دارد. بهترین زمان سفر به یونان فصل های پاییز و زمستان است که هوا خنکتر و دلچسب تر برای شما خواهد بود و خاطره ی زیباتری از این شهر برایتان به ارمغان خواد آورد.

برای دیدن تور یونان کلیک کنید.