همان طور که می‌دانید این روزها کشور قطر به جهت میزبانی جام جهانی 2022 بیشتر مورد توجه گردشگران از سرتاسر دنیا قرارگرفته است. میزبانی چنین رویداد بزرگی سبب شده است تا دولت قطر تلاش نماید از 4 سال پیش تاکنون تغییرات عمده‌ای را در زیر ساخت‌های کشور به وجود آورد. این کشور عربی در حوزه خلیج فارس قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کشورهای قرار گرفته در حوزه خاورمیانه به‌شمار می‌آید. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید شما را با این کشور و همچنین مراکز تفریحی و گردشگری آن آشنا خواهیم کرد.

 

درباره قطر

قطر کشوری در منطقه خاورمیانه می‌باشد که در حاشیه خلیج فارس و جنوب ایران واقع شده است. این کشور از سمت شرق با عربستان هم مرز است و می‌توان گفت تنها مرز خشکی قطر با این کشور است. در مقابل با سه کشور بحرین و امارات و ایران نیز دارای مرز آبی مشترک می‌باشد.

به گفته مجله فوربز کشور قطر از ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید که البته تغییر و تحولات اخیر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین میزبانی جام جهانی 2022 توانسته این کشور را بیش از گذشته مهم نماید. پایتخت این کشور دوحه است و همان طور که گفتیم پایتخت مالی خاورمیانه به شمار می‌آید. لازم است بدانید عمده درآمد این کشور از نفت و گازی است که به کشورهای دیگر صادر می‌نماید.

از زمان کشف نفت در سال 1940 در این کشور تاکنون این کشور توانست از یک مرکز تجاری کوچک به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در حال حاضر تبدیل گردد. علاوه بر میدان‌های نفتی، کشور قطر از زیبایی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند می‌باشد و ما در این مطلب قصد داریم راهنمای سفر به قطر برای آشنایی با این مکان‌های سرگرمی و تفریحی باشیم.

آب و هوای قطر

برای سفر به هر کشوری اطلاع داشتن از آب وهوای آن کشور می‌تواند سفری هیجان انگیز و دلچسبی را برای شما فراهم آورد. قطر کشور کوچکی است که از آب‌وهوای یکسانی برخوردار است، که شباهت بسیاری با مناطق نیمه گرمسیری دارد. قطر کشوری با دو فصل می‌باشد تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل و مطبوع. لازم است بدانید گرمای هوای تابستان در این کشور به بالای 50 درجه سانتی گراد می‌رسد و رطوبت آن تا 85 درجه نیز افزایش می‌یابد.

به همین جهت در مطلب راهنمای سفر به قطر به اطلاعات آب و هوایی این منطقه‌ اشاره کردیم تا چنانچه قصد مهاجرت و کار و زندگی و یا تفریح در این کشور را دارید بتوانید وسایل لازم و مناسبی را با خود به همراه بردارید.

بهترین زمان برای مسافرت به کشور قطر از لحاظ آب‌ و هوایی بین ماه‌های آبان تا فروردین است زیرا به لحاظ کاهش دمای هوا در شب فرصت مناسبی برای تفریحاتی همچون کمپ زنی، شتر سواری، سافاری در بیابان برای مسافران و توریست‌ها وجود خواهد داشت. پس با سفر به قطر در این ماه‌های پیشنهادی این تفریحات قطر را از دست ندهید؛ لازم به ذکر است مسابقات جام جهانی فوتبال نیز از اواخر ماه آبان در قطر برگزار می‌شود که کمک می‌کند تا مردم از سراسر دنیا لحظات خوشی را در این کشور سپری نمایند.

 

این جاهای دیدنی قطر را ازدست ندهید

کشور قطر به جهت مهمان نوازی و مناظر منحصر بفردش بسیار معروف است. همچنین دانستن تاریخ و فرهنگ و هنر مردم هرکشوری که در راهنمای سفر به قطر به آن می‌پردازیم لازمه داشتن یک سفر خوب و بی نظیر می‌باشد.

یکی از جاهای دیدنی قطر که در شهر دوحه واقع شده موزه مشیرب است. خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه کمپانی و خانه رادوانی چهار خانه مختلف‌اند که بخشی جدایی‌ناپذیر از این موزه به شمار می‌آیند. این موزه در چهار ساختمان تاریخی در قدیمی‌ترین قسمت دوحه قرار دارد که این کشور را از دوران ماهیگیری تا رشد شهر بعد از کشف نفت و گاز ترسیم می‌کند. موزه‌های چهارگانه، جزو اماکن بسیار زیبای تاریخی این کشور محسوب می‌شوند که بهتر است در زمان سفر به قطر این جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید. همچنین علاوه بر این موزه‌ها می‌توان به موزه هنرهای اسلامی و موزه ملی قطر نیز اشاره کرد‌.

اماکن توریستی و گشت شهری قطر

در راهنمای سفر به قطر ذکر این نکته لازم است که مکان‌های دیدنی قطر تنها به دیدار از موزه‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه این کشور از اماکن تفریحی و داخل شهری متنوعی از جمله پارک زیبای پرندگان خشمگین برخوردار است که توانسته محبوبیت بسیاری را در بن خانواده‌ها بخصوص کودکان به وجود آورد. این پارک دارای سرگرمی‌های مهیج است که با ارائه تفریحات مورد علاقه اکثر مردم و گردشگران حس ماجراجویی و سرگرمی ایجاد می‌کند. این پارک در سال 2017 افتتاح شد و در ساخت این پارک از جاذبه‌هایی مانند درختان بزرگ، استودیوی شهری، خانه قرمز، بمب انفجاری و برخی بازی‌های ماجراجویی استفاده ‌شده ‌است. شهر لوسیل یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی کشور قطر به شمار می‌رود که در راهنمای سفر به قطر به آن بیشتر خواهیم پرداخت. این شهر جزو پرطرفدارترین اماکن بازدید و حتی اقامتی محسوب می‌شود و بسیار شیک و مدرن طراحی شده، که نشانگر توسعه و رشد این کشور به شمار می‌آید.

در راهنمای سفر به قطر باید به این موضوع اشاره کرد که لوسیل جز کلان شهرهای پایدار جهان است که فضایی مدرن را با سنت‌های فرهنگی قطر ادغام نموده و معماری اسلامی شهر را حفظ کرده است.

صحرای دوحه نیز بستری مناسب برای ماجراجویی توریست‌ها به شمار می‌آید. یک جاذبه محبوب که در آن گردشگران با تورهای گردشگری به این محل‌ها رفته و پس از به اصطلاح تپه بازی با شن‌ها وکمپ زنی شبانه به محل اقامتشان بازگردانده می‌شوند.

 

بزرگ‌ترین مراکز خرید در قطر

در مطلب راهنمای سفر به قطر بد نیست با بزرگ‌ترین مراکز خرید این کشور نیز آشنا شوید. فستیوال سیتی بزرگ‌ترین مرکز خرید قطر محسوب می‌شود که صدها فروشگاه معروف از برندهای بزرگ دنیا در آنجا حضور دارند. برندهای لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم خانگی و... به این ترتیب علاقمندان به خرید می‌توانند خرید خود را نیز به راحتی انجام دهند.

علاوه بر مراکز خرید سینما، پارک سرپوشیده و کوه برفی هم در این شهر وجود دارد که سبب جذب توریست‌های بسیاری شده است.  

از دیگر مراکز خرید معروف قطر، مروارید قطر است. این جزیره به کمک مهندسان مختلفی ساخته شده و یکی از بهترین و لوکس‌ترین مکان‌های مدرن این کشور به شمار می‌آید. مروارید قطر حدود چهار کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای خانه‌ها، کافه ها و مراکز خرید متنوعی است.

در مطلب راهنمای سفر به قطر بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این جزیره اولین زمین در قطر است که اتباع خارجی می‌توانند دارایی‌های آزاد در آن داشته باشند. حضور برندهای معروفی همچون ورساچه باعث شده تا لذت خرید را در این مرکز افزایش دهد.

جمع بندی

خدمات آنلاین برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کند تا با صرفه جویی در وقت، اقدام به جستجوی خدمات گردشگری مناسب کنند. آژانس‌های مسافرتی در حال حاضر از شیوه‌های سنتی رزرواسیون استفاده می‌کنند. اما در سایت‌هایی همچون فلای تودی با نشان دادن مسیرهای هوایی به مشتریان امکان انتخاب درست فراهم شده است.

از طریق این سایت شما قادر خواهید بود پرواز خود را با بهترین قیمت رزرو نمایید. با انتخاب مبدا و مقصد در سایت علاوه بر تهیه بلیط مناسب برای رزرو هتل هم اقدام کنید. یکی از مزیت‌های مهم این سایت امکان رزرو آنلاین قطارهای خارجی است که باعث می‌شود تا شما دیگر نگران پرداخت هزینه‌های حمل و نقل در کشورهای خارجی نباشید. در واقع فلای تودی با صرفه‌جویی در وقت و هزینه سفری مطمئن را برای شما مسافران عزیز فراهم می‌آورد.