بزرگترین کشور اروپای غربی، فرانسه از محبوبنرین های این قاره است که همیشه انتخاب اول میان زوج های جوان بوده . تور فرانسه در اولین نگاه بیانگر برج ایفل، پنیر ، موزه لوور است اما در واقع این کشور زیبا، دیدنی ها ی زیادی از جمله قصر ها، برجها،کلیساها،باغ های گل رز را نیز دارد. فرانسه و اسپانیا و مراکش سه کشور دارای ساحل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس هستند،نقشه این کشور که شبیه شش ظلعی است با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو،آندورا و اسپانیا هم مرز است. این کشور از نظر فرهنگی و اقتصادی همیشه رو به رشد بوده.

تایخچه کشور فرانسه

اولین نشانه های سکونت در این کشور مربوط به 25 هزار سال پیش بوده، و در هر سه عر حجر، نوسنگی و مفرق آثاری وجود دارد. سلت ها از اولین ساکنان این کشور بودند که در زمان پادشاهی ژولیوس سزار به دست کشور روم افتاد و بخشی از آن نصیب آنان شد. تاریخ این کشور همواره تغییرات زیادی رخ داده اما در نهایت از دوره رنسانس فرانسوی تا پایان انقلاب فرانسه، دوره مدرنیته اینم کشور بوده.در همین تاریخ حکومت مرکزی در این کشور شکل گرفت و از سوی کلیسا حمایت میشد.

اطلاعات ضروری کشور فرانسه

واحد پول:یورو

زبان رسمی مردم: فرانسوی

کد کشور:+33

اختلاف ساعت با ایران: 2ساعت و 30 دقیقه

دولت: جمهوری

فرودگاههای کشور فرانسه:

در هر شهر از کشور فرانسه فرودگاهی برای همان منطقه وجود دارد که برخی از آنها را نام میبریم: فرودگاه بورگسیزریات، کورلیه، تهیری بلاو، مولینس، ویشی چارملی، بارسلونت-سینت،ماندیلو، اوبناس، کارکاسون، مارسیلاس مارسی  و ...

هزینه های سفر به فرانسه

فرانسه یکی از گرانترین کشورها برای مسافرت در اروپا است و برای یک سفر خوب در این کشور با تور فرانسه باید مبلغ زیادی را کنار بگذارید، قیمت هتل ها بسته به شهر انتخابی شما متفاوت است که میتوانید برای کاهش هزینه های سفر از هتل آپارتمان استفاده کنید. رستورانهای فرانسه همگی منوی مجلل و گران را ارائه میدهد که شاید پختن غذا بتواند از هزینه های شما بسیار بکاهد. برای کاهش هزینه های حمل و نقل از قطار استفاده کنید.

فرهنگ مردم فرانسه

مردمان فرانسه اکثرا کاتولیک و مسیحی هستند، ظاهری شیک و مدرن را در طرز لباسهایشان به دلیل وجود برندهای مهم مد و فشن نظیر دیور،هرمس، لویی ویتونو شنل را  خواهید دید.هنر همیشه جایگاه مهمی در این کشور داشته و موزه لوور یکی از بزرگترین موزه های جهان نگه دارنده آثار هنری نفیسی را شامل میشود. فرانسوی‌ها باور دارند گل باید همیشه به تعداد زوج باشد. هر یک از 22 منطقه فرانسه دارای لباس سنتی خود

هستند.فرانسوی‌ها حدود 30 هزار تن حلزون در سال می‌خورند و همه ی شهر ها دارای خیابانی به نام ویکتور هوگو است.

 مردم این کشور تنها به زبان فرانسوی صحبت میکنند و حساسیت خاصی بر این موضوع دارند، اما ممکن است مردم ساکن در اسپانیا و ایتالیا به زبان کشور نزدیک خود نیز صحبت کنند.اکثر فرانسوی ها به شدت وطن پرست بوده و حساسیت خاصی بر ملت و دولت خود دارند.از شعارهای مهم مردم این کشور که سالها برایش تالاش شده میتوان (آزادی ، برابر، برادری) را نام برد.

حمل و نقل عمومی در فرانسه.

مترو  بهترین و سریعترین وسیله حمل و نقل در کشور فرانسه است، و پیدا کردن مسیر در این کشور به راحتی امکان پذیر است. اتوبوس نیز از بهترین وسیله های حمل و نقل عمومی در این کشور است که به یاد داشته باشید متروی پاریس از ساعت 12 تا 1 بامداد و اتوبوس از ساعت 9 تا 10 شب تعطیل هستند. از  وسیله ای همانند مترو به نام پی ای آر میتوانید برای سفر به حومه شهر استفاده کنید که نزدیکترن وسیله نقلیه به برج ایفل نیز هست. از دیور وسایل حمل و نقل عمومی دوچرخه و قایق است، اما پیاده روی در کوچه ها و خیابان این شهر را نیز به شما اکیدا توصیه میکنیم.

شهر های مهم و دیدنی فرانسه

پاریس

 پایتخت کشور فرانسه،همیشه جایگاه محبوبی میان زوج های جوان و عاشق برای سپری کردن یک تعطیلات رویایی بوده است. نماد این شهر برج ایفل یکی از زیباترین و معروفترین برج های جهان است که مکانی همیشگی برای عکس گرفتن و رفتن به بالای برج و دیدن نمای شهر هست. دومین جاذبه معروف این شهر موزه ی لوور واقع در کاخ لوور، محل اقامت خوانواده سلطنتی بوده است. در بالای تپه مونتمار کلیسای سلطنتی قلب مقدس قرار دارد. کلیسای نوتردام در سال 1163 شروع به ساخت شد و20 سال بعد اتمام یافت. خیابان شانلیزه معروفترین  خیابان پاریس از دیدنی های شهر پارس است. بنایی به یادگار از ناپلئون در میدان شارل دوگل به نام طاق پیروزی ساخته شده. باغ لوکزامبورگ در قرن 17 برای همسر شاه هنری چهارم ساخته شد و به عنوان محبوبترین پارک برای بازدید عموم باز است.کاخ ورسای معروفترین کاخ جهان، بزرگترین میدان پاریس به نام میدان کنکورد،باغ تویلری بین موزه لوور و میدان کنکورد، خیابان مون مارتر،کاخ اپرای پاری گارنیر، پل قدیمی پونت نوف ،هرم لوور همگی از دیدنی های مهم این شهر محسوب میشوند.

نیس

نیس از شهرهای ساحلی زیبای دریای مدیترانه به شهر شنا و آفتاب معروف است. از دیدنی ترین مناظر آن میتوان هتل های ماسه این شهر را نام برد.این شهر همیشه روشن دیدنی های زیادی نظیر تفریگاه آنگلین در امتداد خط ساحلی با رستوران و کافی شاپ و هتل هایش، محله های روزتی و کلیسای جامع ، بازار ماهی فروشان، بازار گلهای رنگارنگ، موزه هنر های معاصر و مدرن،تئاتر ملی نیس، منظره زیبای خانه های نیس قدیم دارد.

شامونیکس

این شهر واقع در کوه مونت-بلانک، و دره شامونیکس از تفریحگاههای مناسب جهت ورزش های زمستانی و اسکی است که در سال 1924برای نخستین بار میزبان بازی های زمستانی المپیک جهان بود.

کن

همیشه به عنوان  یک جشنواره شناخته میشود اما در واقع نام یک شهر است. شعار این شهر (زندگی جشنواره است) به خوبی بیانگر علاقه مردمان این شهر به فستیوالها و جشنواره های هنری است. جشنواره فیلم کن هر سال در این شهر گردشگران زیادی را با خود به همراه دارد اما در این بین ساحل زیبای این شهر در کنار غذاهای گران قیمت هتل های شنی این شهر بسیار دیدنی است.

بیاریتز

پایتخت موج سواری اروپا در سواحل زیبای این شهر قرار گرفته و مردم از سراسر دنیا به این شهر میروند تا سوار بر موج های دریای مدیترانه این شهر شده و از منظره و طبیعت دست نخورده این شهر لذت ببرند.

مارسی

در نزدیکی پاریس بندر قدیمی مارسی یکی از شلوغترین بندرهای فرانسه واقع شده که نقش مهمی در اقتصاد این منطقه داشته است. در این شهر انبوهی از دوچرخه ، قایق و کشتی های کوچک و بزرگ است.خیابان ژولین از خیابانهای قدیمی و شلوغ این شهر هست که ظاهر سنتی خود را همچنان حفظ کرده است. در این شهر دیدنی های زیادی نظیر قلعه ایف و زندان قدیمی شهر ، کلیسای نوتردام دولاگارد، قصر فارو و لانگ شامپف موزه های مدرن و مد ، پارک بورلی و مرکز خرید بورس سنتر در این شهر قرار دارند.

بوردو

این شهر غیر فرانسوی 300سال مستعمره یبریتانیا بوده و به شهر زیبای خفته معروف است. کلیسای جامع سند آدره و تئاتر گراند، کلیسای سنت میشل، کاخ روهان و پل سنگی و قوسی شکل این شهر از جاذبه های خاص در منطقه هستند.

 غذاهای معروف کشور فرانسه

در هر شهر از کشور فرانسه غذای مخصوص و متناسب با وضعیت آب و هوایی آن شهر وجود دارد که در زیر برخی از آنهارا نام خواهیم برد: 1.اسکارگو: این غذا خوراک حلزون است که به شیوه ای خاص پخته میشود. 2.سوپ پیاز فرانسوی: این سوپ مخلوطی از پیاز خلال شده،پنیر پیتزا و آبلیمو از معروفترین سوپهای فرانسوی است.3. پیسالادیر:این غذای سنتی خمیری نازک به همراه پیازفزیتون و ماهی کولی به عنوان اسنک سرو میشود.4. سول میونیر: ترکیبی از ماهی سرخ شده با آبلیمو و جعفری است. 5. راتاتوایلی: ترکیبی از بادمجان،کدو به همراه پیاز حلقه شده که در ظرف پهن شده و با سسی مخصوص در فر پخته میشود. 6.فاریناتا : نان محلی ایتالیایی که در نیس فرانسه مورد استفاده قرار میگیرد. اینها تعداد کمی از انواع غذاهای سنتی این کشور است.

آب و هوای کشور فرانسه

با توجه به پهناور بودن کشور فرانسه و داشتن کوهها و دریا و ساحل متفاوت  باعث متفاوت بودن آب و هوای این شهر نسبت به یکدیگر شده. قسمت فرب کشور فرانسه دارای آب و هوای اقیانوسی با زمستانهای معتدل و تابستان گرم است.در قسمت شمال این کشور آب و هوایی معتدل و 4 فصل دارد و قسمت های جنوبی اب و هوای مدیترانه ای است. بهترین زمان سفر به کشور فرانسه ماه های آوریل و ژوئن ، سپتامبر تا نوامبر است.

برای مشاهده تور فرانسه کلیک کنید.