بلاروس کشور اروپایی دور از دریاست که البته دریاچه ها و رودخانه های زیادی دارد و به کشور باتلاق ها و تالاب ها معروف است. رودخانه ها و دریاچه های این کشور موجب تکه تکه شدن و فاصله گرفتن شهرهای آن شده است.  از جمله جاذبه های گردشگری این کشور می توانیم به قلعه های مشهوری به نام قلعه برست و میر، پارک گورکی و جنگل زیبایی به نام بیالوزا و برج دیدنی کامیانتس اشاره کنیم.پایتخت بلاروس مینسک است و شهرهایی نظیر برست، گومیل، گردونا، ماگیلیوف و ویتبسک از معروفترین شهرهای این کشور می باشند. واحد پول این کشور روبل و زبان رسمی آن روسی و بلاروسی می باشد. اکثر مردم این کشور مسیحی هستند و از نظر فاصله زمانی بلاروس 1 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

تور بلاروس

شاید ذکراین نکته باور نکردنی به نظر برسد که 11 هزار دریاچه در کشور بلاروس وجود دارد! اما اکثر آنها مساحت چندان زیادی ندارند. از رودخانه های مهم این کشور می توان به چهار رودخانه  دوینا ، دنیپر، پریپیات و نمان اشاره کرد که در این کشور جریان دارند.

تور بلاروس

بلاروس پر از شگفتی ها و جاذبه های طبیعی است. مشاهده  انواع این شگفتی ها هر گردشگری را غافلگیر می کند. یکی از این جاذبه های گردشگری طبیعی کوه جیارژیانسکارا  در منطقه  جیارژنسکارا هارا است. ویژگی مهمی که این کوه را منحصر به فرد جلوه داده این است که در بلندترین نقطه  کشور بلاروس واقع شده است. کوه جیارژیانسکارا زمستان های خیلی سرد و تابستان های خنک و دلپذیر دارد.اما باید گفت که در مجموع کشور بلاروس از آب و هوای معتدلی برخوردار است.مینسک در حقیقت مهد تاریخ و تمدن بلاروس می باشد که کاخ نسویژ مربوط به خاندان رادزیویلز، کلیسای باستانی بناردیانس و پارک ملی نارچوناسکی را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که شهر مینسک یک پیست اسکی بزرگ به نام آلپاین نیز دارد و همه ساله مسابقات اسکی زیادی در این مکان برگزار می شود. اگر بخواهیم از مکان هایی بگوییم که میراث فرهنگی بلاروس را نشان دهد، می توانیم به قصر صلح ، قصر نیازویژ و طاق استروو اشاره کنیم.

تور بلاروس

همچنین باید گفت که سالانه جشنواره های فرهنگی متعددی در این کشور برگزار می شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست. بازار اسلاویانتسکی، جشنواره دروگری ، مسابقه هنرهای نمایشی، همایش های تئاتری و جشنواره  ملی شعر از این نوع جشنواره ها هستند.

تور بلاروس

اگر قصد دارید در شهر مینسک اقامت داشته باشید ما به شما هتل های 3 ستاره اربیتا و یوبی لیانا، هتل های 4 ستاره  ویکتوریا و مینسک، هتل های 5 ستاره پوروپ و کرون پلازا را به شما پیشنهاد می دهیم.هتل ویکتوریا در مرکز شهر قرار داشته و به ایستگاه مترو آرنا نزدیک است . هتل مینسک نیز در مرکز شهر در نزدیکی استادیوم فوتبال، ایستگاه قطار، ترمینال اتوبوس، موزه بین المللی بلاروس و در نزدیکی ایستگاه متروی مرکزی است این دو هتل از بهترین هتل های مینسک بوده بهتر است در تور بلاروس در آنها اقامت داشته باشید.