راهنمای سفر به بدروم : بدروم یکی از شهرهای بسیار زیبا و باصفای ترکیه بوده که به برنامه های شبانه و شب زنده داری هایش بسیار معروف است. این شهر روی یک شبه جزیره بنا شده و از قسمت شرقی تا غربی، قلعه های بلند، خانه های سفید باصفا، بنادر، گنبدها و کوچه های تنگی که به بدروم ختم می شوند را دارد. همین ها باعث شده تا بدروم برای توریست ها و گردشگران جذاب و دوست داشتنی باشد. اگر به هر خانه و خیابان این شهر دقت کرده باشید، متوجه معماری جالب و بسیار زیبای سنتی بدروم خواهید شد. اما یکسری خانه ها در بدروم هستند که به خاطر معماری بسیار زیبا و قدیمی که دارند، تحت حفاظت قرار گرفته اند. این خانه ها بیشتر در مرکز شهر، اورتاکنت و گوموشلوک قرار دارند. این شهر در سال های به محبوبیت رسیده و ستاره های هالیوودی بسیاری را به خود جذب کرده است. توریست هاو گردشگران تور بدروم نیز این شهر را به خاطر خانه های سنتی، طبیعت بکر و زیبا و ... دوست دارند.

راهنمای سفر به بدروم

آب و هوای بدروم

بدروم آب و هوایی گرم و متعادل دارد. این شهر در زمستان بیشتر از تابستان بارش باران داشته و دمای هوای آن در طول سال هجده درجه سانتی گراد می باشد. سردترین ماه بدروم ژانویه بوده و گرم ترین آن جولای است. بیشتر مقدار بارش باران نیز متعلق به ماه ژانویه می باشد. بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری بدروم میتوانند از سفر خود در این شهر لذت ببرند، فصل بهار تا پاییز، یعنی از آپریل تا اکتبر است.

آب و هوای بدروم

جاذبه های گردشگری بدروم

بدروم در زمان های قدیم، مهد تمدن های زیادی بوده. این شهر طی سال ها مورد اشغال و تجاوز بسیاری قرار گرفته که بیشتر آن ها از سمت جزایر دریای اژه بود. بدروم در طول قرن ها، به تصرف بسیاری از حاکنیت ها درآمده، به همین خاطر بیشتر جاذبه های گردشگری آن تاریخی و باستانی هستند، مثل جاذبه های زیر :

دروازه میندوس ‏‏‏‏‏بدروم

آخرین چیزی که از پادشاهی ماسول به جا مانده، دروازه مندوس بدروم بوده که زمان های قدیم برای محکم شده دیوار قلعه ساخته شده بود. این دروازه در زمان های قدیم حدود هفت کیلومتر، دور تا دور شهر قدیمی هالیکارناسوس را فراگرفته بود. اگر به آثار باستانی و تاریخی علاقع مند هستید، در اطراف دروازه میندوس، انواع دیوارهای قدیمی، مقبره ها و ... را خواهید دید که متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد می باشند.

دروازه میندوس ‏‏‏‏‏بدروم

سالن تئاتر بدروم

سالن تئاتر در بدروم، یکی از آثار باستانی و قدیمی بوده که براساس استانداردهای رومی ساخته شده است. این سالن تئاتر بعد از سال ها، مورد بازسازی قرار گرفته و تا سیزده هزار تماشگر ظرفیت دارد. این سالن تئاتر در فصل های تابستان محل برگزاری بسیاری از کنسرت ها و رویدادهاست.

سالن تئاتر بدروم

شهر قدیمی بدروم ‏

یکی از زیباترین جاذبه های بدروم، پشت قلعه سنت پیتر قرار دارد. شهر قدیمی بدروم خیابان های جذابی برای پیاده روی های داشته و همینطور خانه های سنگی سفید که همه آن ها گلدان های رنگارنگ و زیبایی دارند دور تا دور خیابان را فراگرفته اند. این شهر قدیمی، قسمت هایی هم به سبک مدرن دارد، اما بیشتر قسمت های ان به سبم محلی بوده و برای کسانی که به عکاسی علاقه مند هستند، میتواند بسیار مناسب باشد. در خیابان های این منطقه کافه ها و بوتیک های بسیاری وجو دارد.

شهر قدیمی بدروم ‏

تفریحات در بدروم

بدروم شهر ساحلی بسیار زیبا و آرامی است. در این شهر بیشتر تفریحات، آبی بوده اما در کنار آنها یکسری تفریحات دیگر مثل سافاری، سواحل، موزه ها و ... وجود دارند که در ادامه محبوب ترین آن ها را معرفی می کنیم :

پارک آبی ددمان بدروم

این پارک آبی، بهشتی برای بچه ها بوده و از بهترین پارک آبی های ترکیه است. پارک آبی ددمان میتواند یک روز کامل شما را امکانات مختلف سرگرم کند. انواع استخرهای موج دار، استخر های مختلف، رودخانه 350 متری، 23 آبشار، سرسره های آبی و ... در این پارک آبی ارائه شده اند. همینطور رستوران های مختلف بین المللی و محلی نیز وجود دارند. پارک آبی ددمان نزدیک به گومبت بدروم است.

پارک آبی ددمان بدروم

موزه‌ باستان شناسی زیر آب در بدروم

یکی از دوست داشتنی ترین تفریحات در این شهر، بازدید از موزه باستانی شناسی زیر آب است. این موره در فلعه سنت جان قرار داشته و تجربه ای به یاد ماندنی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان بدروم خواهد بود. موزه باستانی شناسی زیر آب، اشیای قدیمی که از زیر آب پیدا شده اند، مثل اشیا جالب دریانوردان، ظروف مسی، طلا و بلوری و کشتی های باستانی به گل نشسته نشان میدهد.

موزه‌ باستان شناسی زیر آب در بدروم

تور جیپ سافاری بدروم

یکی دیگر از تفریحات بدروم، تور سافاری است. این تور برای کسانی است که سرعت و هیجان را دوست دارند. در مسیر 120 کیلومتر این تور ممکن است به ارتفاع 1300 متری از سطح دریا رسیده و رانندگی در جاذبه های کوهستانی را تجربه کنید.

تور جیپ سافاری بدروم

مراکز خرید بدروم

بدروم نیز میتواند یکی از مقصدهای ترکیه برای خرید کردن باشد. هرچند بدروم کمی دیر به این شهرت رسید، اما با تاسیس مراکز خرید پیشرفته و خوبی توانست مثل شهرهای دیگر ترکیه توریست ها و گردشگران علاقه مند به خرید را به خود جذب کند. به همین خاطر است که چند مرکز خرید معروف و محبوب بدروم را برای شما معرفی کرده ایم :

مرکز خرید پالمارینا در بدروم

در مرکز خرید پالمارینا حدود 53 فروشگاه و مغازه در خود داشته که در زمینه های لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم دکوری منزل، تکنولوژی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل و ... فعالیت می کنند. با تاسیس این مرکز خرید، بدروم نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه توانست مقصد خوبی برای خرید و تجارت باشد. از دیگر خدمات مرکز خرید پالمارینا میتوان به رستوران های بین المللی، پارکینگ و ... اشاره کرد.  

مرکز خرید پالمارینا در بدروم

مرکز خرید میدتون بدروم

بعد از پالمارینا، مرکز خرید میدتون است که بهترین مرکز خرید بدروم لقب گرفته. این مرکز خرید در محله ارتاکنت قرار داشته و اولین مرکز خرید سرپوشیده این شهر است. اگر از  مردم بومی بدروم سوال کنید که بهترین مرکز خرید شهر کدام است، بی شک مرکز خرید میدتون را به شما معرفی می کنند. این مردم مرکز خرید میدتون را بسیار دوست دارند چرا که رستوران ها و مراکز فرهنگی بسیاری دارد. بیشتر از 110 فروشگاه در این مرکز خرید فعالیت می کنند. از جمله امکانات رفاهی و خدمات میدتون برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری بدروم میتوان به سینما، پارکینگ، رستوران، سوپرمارکت و ... اشاره کرد.

مرکز خرید میدتون بدروم

مرکز خرید اوسیس بدروم

اوسیس، اولین مرکز خرید این شهر ساحلی است. این مرکز خرید در درجه اول معماری بسیار زیبای تلفیقی از معماری شرقی و غربی داشته و اطراف آن را درختان نخل خرما، کاکتوس های 45 ساله و تالاب های نیلوفر آبی فراگرفته. در طراحی و ساخت این مرکز خرید از بازارهای محلی بدروم الگو گرفته شده و همچنین در آن فروشگاه های محلی و بین المللی بسیاری هم فعالت می کنند. توریست ها و گردشگران میتوانند روی مرکز خرید اوسیس حساب کرده چرا که بهترین مرکز خرید بدرون بوده و ایده ال برای خانواده هاست. همینطور امکانات رفاهی نیز مثل زمین بازی، رستوران و سینما فراهم شده اند.

مرکز خرید اوسیس بدروم

بهترین هتل های بدروم

در این شهر ساحلی هتل های زیادی هستند که بیشتر آن ها مجهز و پیشرفته هستند. از هتل های پنج ستاره تا هتل های دو ستاره در این شهر وجود دارند که در ادامه بهترین ها و محبوب ترین های آن را برای شما معرفی می کنیم :

هتل وویج بدروم

هتل پنج ستاره وویج بدروم یکی از بهترین هتل های این شهر بوده که به سمت اقیانوس چشم انداز داشته و امکانات و خدمات فوق العاده ای را برای میهمانان خود فراهم می کند. هتل وویج حدودا 150 اتاق اتاق و رستوران دارد. امکانات رفاهی آن نیز بسیار متنوع و سرگرم کننده است مثل دارت، موج سواری، قایقرانی، بیلیارد، تنیس روی میز، سونا و جکوزی، ساحل اختصاصی، استخر روباز و ... . از این هتل تا فرودگاه بین المللی بدروم چهل کیلومتر فاصله است.

هتل وویج بدروم

هتل ال وینو اند سوئیتز بدروم

هتل ال وینو امکانات و خدمات بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران دارد. در این هتل یک رستوران در پشت بام با چشم اندازی از دریا و شهر داشته که انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و مدیترانه ای و ... را سرو می کنند. از دیگر امکانات این هتل برای میهمانان میتوان به سالن بدنسازی، اینترنت بی سیم رایگان، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، زمین تنیس، پارکینگ اختصاصی، کرایه اتومبیل، سیستم تهویه هوا، تراس اختصاصی و ... اشاره کرد. جاذبه های نزدیک به هتل نیز مقبره هالیکاناسوس و دروازه میندرس هستند.

هتل ال وینو اند سوئیتز بدروم

هتل یاسمین بدروم

این هتل سه ستاره نزدیک به اصلی ترین جاذبه های گردشگری بدروم است. حدود سیصد متر از قلعه بدروم، چهارصد متر از مقبره هالیکاناسوس و یک کیلومتر از آسیاب های بادی فاصله دارد. هتل اسمین 24 اتاق و سوئیت داشته که بسیار زیبا و جذاب طراحی شده و امکانات و خدمات بسیار خوبی به میهمانان و توریست های تور بدروم ارائه داده است مثل استخر روباز، تلویزیون ماهواره ای، تلفن، اینترنت بی سیم رایگان، خشکشویی و اتوشویی، نگهداری از کودکان، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری و ... .

هتل یاسمین بدروم