راهنمای سفر به ارمنستان : یکی از کشورهای همسایه ایران که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران ایرانی قرار گرفته، ارمنستان است. ارمنستان کشوری کوچک در منطقه قفقاز جنوبی بوده و به جز ایران با ترکیه، گرجستان و آذربایجان همسایه می باشد. از مهم ترین شهرهای ارمنستان میتوان به مارالیک، مارتونی، ماسیس، کاپان، آشتاراک، گوریس، هرازدان، ایجوان، آماسیا، اجمیادزین، آپاران، الاوردی، وادنیس، وانادزور، آبویان، گیومری، آرتاشات و ایروان اشاره کرد. در حال حاضر یک سوم جمعیت کشور در ایروان بوده و توجه همه توریست ها و گردشگران تور ارمنستان به این شهر جلب شده است. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره این کشور بدانید.

راهنمای سفر به ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان با دیگر کشورهایی که در ناحیه قفقاز قرار دارد، کمی متفاوت است. این کشور در قسمت گرمسیری، بین گودان های مرکزی کوه های کوچک ناحیه قرار داشته و به همین خاطر آب و هوای آن نیمه گرمسیری است. تابستان های ارمنستان خشک و آفتابی بوده و از ژوئن تا اواسط سپتامبر طول می کشد. زمستان ها نیز کوتاه و بسیار سرد، همراه با برف زیاد است. برای توریست ها و گردشگران تور ارزان ارمنستان بهترین و زمان سفر به این کشور، پاییز و اواسط فصل بهار است. در این دو فصل ارمنستان بسیار شلوغ بوده و آب و هوای ملایم و آفتابی خواهد بود.

آب و هوای ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان به خاطر تاریخ و فرهنگی قدیمی خود، بیشتر دارای جاذبه های تاریخی است. هرکدام از این جاذبه ها نشان دهنده چیزی و یا پیامی هستند. در ادامه با هر یک از جاذبه های گردشگری ارمنستان آشنا خواهید شد.

معبد گارنی ارمنستان

این معبد تاریخی، به زمان هایک ناهابت برمیگردد. رودخانه گارنی نیز نزدیک به این معبد تاریخی می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری ارمنستان میتوانند علاوه بر بازدید از این معبد، از جاذبه های طبیعی و تفریحات اطراف این معبد استفاده کرده و لذت ببرند. منطقه ای که در معبد گارنی در آن قرار دارد، زمانی محل ییلاق و شکارگاه اختصاصی پادشاهان بوده.

معبد گارنی ارمنستان

کلیسای گغارت در ارمنستان

این کلیسای دیدنی در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایروان، جایی که رودخانه آزاد قرار داشته، درون یک دره قرار دارد. گلیسای گغارت در دو زمان مختلف و با دو قسمت اصلی ساخته شده است. در زمان اوایل قرن سیزدهم این منطقه به عنوان املاک اختصاصی برای خاندان زاکریان بوده. خاندان زاکریان، از ثروتمند ترین خاندان ارمنی در طور تاریخ بودند. گغارت در سال 1215 ساخته شده و بعدها خاندان پروشیان آن را از زاکریان خریده و دستور داد یک کلیسای بیرون هم بسازند. بنابراین این کلیسا در اواخر قرن سیزدهم دارای سه قسمت اصلی بود.یک از ان ها آرامگاه سلسله پروشیان است. ساخت کلیسای درونی گغارت که از تراش صخره هاست، ده سال به طول انجامید.

کلیسای گغارت در ارمنستان

دره گل ها ارمنستان

دره گل ها، این طبیعت سرسبز و کوهستانی زیبا، در فاصله پنجاه کیلومتری از شمال شرقی شهر ایروان قرار داشته و در دامنه کوه ها می باشد. این دره در فصل تابستان محل اتراق چند روزه مردم ارمنی و توریست هاست. دره گل ها در فصل تابستان شما را با گل ها و گیاهان فراوان بسیار زیبا و در زمستان با برف ها شما را هیجان زده می کند. ممیتوان گفت این دره از مراکز اصلی تفریحی در ایوران بوده که سالهاست مورد استقبال بسیاری قرار میگیرد. این دره یک مجموعه تفریحی هم داشته که شامل رستوران ها، هتل ها، مجموعه های ورزشی و پیست اسکی به طور هفت کیلومتر می باشد. سال 2004 نیز تلسیژ آن را بازسازی کرده و چند ایستگاه به آن اضافه کردند که میتوان کلیساهای جامع را از بالای ان دید.

دره گل ها ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان، از بزرگ ترین دریاچه های اب شیرین جهان نسبت به ارتفاع از سطح دریاست. این دریاچه در استان گغارکونیک، مرکز ارمنستان قرار داشته و یکی از مراکز اکو توریستی در این کشور می باشد. اب تامین شده این دریاچه از رودخانه ها و چشمه های زیر دریاچه بوده، ولی فقط از یک رودخانه به نام هزاردان سرچشمه میگیرد. این رود در فسمت جنوبی شهر قرار داشته و از آب آن برای آبیاری زمین های کشاورزی و دشت ارارات استفاده می شود. در اطراف دریاچه سوان مراکز تفریحی خوبی برای توریست ها و گردشگران ارائه شده از جمله پارک آبی، سوارکاری، زمین تنیس و ... .

دریاچه سوان ارمنستان

گاسگاد یا هزار پله

بعد  از مستقل شدن ارمنستان، مهندسی به نام الکساندر تامانیان یک طرح کامل و جامع برای ایروان ارائه داد. از مهم ترین قسمت های این طرح گاسگاد است. گاسگاد یا همان هزار پله در سال 1970 با معماری توروسیان انجام شد. شاید با خود بپرسید، چرا گاسگاد مهم ترین قسمت این طرح است؟ جواب این است که گاسگاد، پایین ترین نقطه  شهر از لحاظ ارتفاع را به بالاترین نقطه شهر متصل می کند. گاسگاد 750 گله داشته و به آن هزار گله می گویند. هر سال به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیروزی روس ها بر علیه آلمان های نازی در جنگ جهانی دوم، در قسمت شمالی آن در بنایی که قسمت مرکزی آن برجکی دارد جمع شده و جشن میگیرند. در طبقات این هزار پله، مجسمه های بسیاری از هنرمندان قرار دارد.

گاسگاد یا هزار پله

تفریحات در ارمنستان

تفریحات خوب ارمنستان، یکی از دلایل اصلی جذب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ارمنستان است. این کشور سالانه میلیون ها بازدید کننده داشته که برای تفرح و گشت و گذار به آن سفر کرده اند، بنابراین تفریحان خوب و معقولی هم ارائه داده :

پاراگلایدر در ارمنستان

از معروف ترین و محبوب ترین تفریحات در ارمنستان میتوان به پاراگلایدر اشاره کرد. ارمنستان کشوری کوهستانی بوده و از ارتفاعات که به آن نگاه کنید، جاذبه های فوق العاده ای را خواهید دید، به همین خاطر است که پاراگلایدر در ارمنستان طرفداران بسیاری دارد. این تفریح بیشتر در کوه هاتیس، دریاچه سوان، کوه آرا، کوه آراگاتس و کوه تقنیس پیدا می شود. اگر اولین بار است که میخواهید این تفریح را امتحان کنید، نگران نباشید! در این باشگاه ها افراد حرفه ای و آموزش دیده ای هستند که به مبتدی ها آموزش میدهند.

پاراگلایدر در ارمنستان

پارک آبی دنیای آب ارمنستان

اگر برنامه تور ارمنستان خود را در فصل تابستان چیده اید، پارم آبی دنیای آب را از دست ندهید! بهترین تفریح در تابستان های ارمنستان، این پارک آبی است. پارک آبی دنیای آب در خیابان میاسنیکیان شهر ایروان قرار داشته و سال 2001 با پنج هکتار مساحت در قسمت سرپوشیده و پنج هکتار مساحت در قسمت روباز ساخته شد. این پارک مملو از تفریحات هیجان انگیز و عالی مثل استخرهای بزرگ، استخرهای اختصاصی، استخر مخصوص کودکان، سه سرسره، باغ وحش و .... می باشد. همینطور در فصل زمستان، بزرگ ترین استخر آن به پیست اسکی تبدیل می شود.

پارک آبی دنیای آب ارمنستان

شهربازی پلی سیتی ارمنستان

پلی سیتی ارمنستان، سال 2002 همراه با بازی های مختلف و مهیج ساخته شده تا تفرجگاه خوبی برای تمام سنین باشد. این شهربازی از محبوبیت خاصی بین مردم ارمنستان و توریست ها برخوردار است. از محبوب ترین قسمت های این شهربازی میتوان به کارتینگ، پیست باگی، ماشین کوبنده، پینت بال، زمین های بازی کودکان مناسب با هر گروه سنی و تئاتر های مخصوص کودکان، سینمای هفت بعدی، بولینگ، زمین گلف، برگزاری جشن های مناسبتی و غیره، بیلیارد، بازی های کامپیوتری، باشگاه تیراندازی و ... اشاره کرد. همچنین یک پارکینگ و چند کافی شاپ و رستوران در آن وجود دارد.

شهربازی پلی سیتی ارمنستان

مراکز خرید ارمنستان

بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان ارمنستان هستند که به خاطر مراکز خرید این کشور به ان سفر می کنند. مراکز خرید ارمنستان نقش بسزایی در جذب توریست ها و گردشگران داشته و همانطور که میبینید موفق نیز شده است. با ما همراه باشید تا با چند مراکز خرید خوب این کشور آشنا شوید :

مرکز خرید ایروان مال ارمنستان

ایروان مال در سال 2014 با 59000 مترمربع مساحت ساخته شد. این مرکز خرید حدودا 120 مغازه و فروشگاه داشته و انتخاب اول تمام توریست ها و گردشگران و حتی افراد محلی است. این انتخاب به دلیل فروشگاه های مختلف ایروان مال نیست، به خاطر معماری بسیار زیبا و معروفی است که دارد. بهترین مکان برای خرید کردن و تفریح در ارمنستان، مرکز خرید ایروان مال است. شعبه های بسیاری از برندهای محبوب سراسر دنیا در این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید ایروان مال ارمنستان

مرکز خرید تاشیر ایروان ارمنستان

بعد از ایروان مال، دومین مرکز خرید عالی ارمنستان، مرکز خرید تاشیر است. این مرکز خرید فروشگاه هایی با کالاها و محصولات برند داشته و یک طبقه از خود را به مغازه های طلا و جواهر و دیگر قسمت ها را به پوشاک و ... اختصاص داده. مرکز خرید تاشیر بیشتر برای کسانی خوب است که به دنبال محصولات و جنس های مارک هستند.

مرکز خرید تاشیر ایروان ارمنستان

مرکز خرید دالما ارمنستان

دالما، یک مرکز خرید بزرگ و دو طبقه نزدیک به مرکز ایروان است. این مجموعه تجاری و تفریحی، گالری های بسیار زیبا و آسانسورهایی با چشم اندازی دیدنی به شهر دارد. این مرکز خرید چند منظوره، بهترین مکان برای خرید لوازم جانبی، اجناس برند، پوشاک، عطر و ادکلن، کیف و کفش، طلا، ابزارآلات و ... می باشد. در کنار فروشگاه های خود، امکانان و خدمات رفاهی نیز فراهم کرده مثل سینما، سالن بولینگ، کافه تریا، رستوران و ... .

مرکز خرید دالما ارمنستان

بهترین هتل های ارمنستان

بهترین هتل های ارمنستان، در پایتخت و شهر شناخته شده اش، ایروان قرار دارد. در این شهر از معروف ترین هتل های دنیا شعبه وجود داشته و همینطور هتل های محلی نیز دارد.

هتل رادیسون بلو ایروان

هتل پنج ستاره رادیسون بلو، 142 اتاق و سوئیت داشته و امکانات و خدمات بسیار خوبی برای میهمانان و توریست های خود ارائه میدهد. کارکنان رادیسون بلو به زبان های روسی، انگلیسی و ایتالیایی مسلط بوده و از خدماتی که در اختیار میهمانان قرار میدهند میتوان سیستم تهویه ها، صندوق امانات، روزنامه رایگان در لابی، صرافی، منوی کودکان، غذاهای بین المللی و محلی، سالن بدنسازی، سالن کنفرانس و جلسات، سالن آرایشی، سالن اسپا و ماساژ، پارکینگ، اینترنت بی سیم رایگان، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، تراس اختصاصی، خدمات مخصوص برای افراد معلول، سیستم گرمایش یو سرمایشی و .... را نام برد. از هتل رادیسون بلو تا میدان آزادی و موزه تاریخ ارمنستان سه کیلومتر، تا کلیسای سنت گریگور چهار کیلومتر، تا دژ اربونی هفت کیلومتر، تا خانه اپرا و پارک عشاق دو کیلومتر فاصله است.

هتل رادیسون بلو ایروان

هتل نایری ایروان ارمنستان

این هتل چهار ستاره، یکی از راحت ترین و مناسب ترین هتل های ایروان است. هتل نایری در منطقه نوررک ماراش قرار داشته و 120 اتاق و سوئیت دارد. نزدیک به این هتل جاذبه های خوبی مثل باغ وحش قرار دارند. هتل نایری ایروان برای میهمانان خود خدماتی نظیر ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، سالن کنفرانس و جلسات، مینی بار، کرایه اتومبیل، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سونا و جکوزی، پارکینگ اختصاصی و ... ارائه میدهند.   

هتل نایری ایروان ارمنستان

هتل سیلاچی ایروان ارمنستان

هتل سیلاچی به خاطر موقعیت مکانی بسیار خوبی که داشته مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. این هتل به مرکز شهر ایروان و بسیاری از جاذبه های گردشگری و تفریحی نزدیک است. همینطور قیمت بسیار مناسب و کارکنانی خوش برخورد دارد. توریست ها و گردشگران تور ارمنستان لست تورز میتوانند اتاق های خود را از بین یکی از برج های A و B انتخاب کنند. تفاوتی که این دو برج باهم دارند این است که تراس های برج B کوچک تر از برج دیگر هستند اما از هر تراس دو برج میتوان به سمت آرارات دید داشت. سعی کنید اتاق های نزدیک خیابان را انتخاب نکنید تا اقامتی راحت و آرامش بخش داشته باشید.

هتل سیلاچی ایروان ارمنستان