اتریش کشوری اروپایی با طبیعت سرسبز و اماکن تاریخی است که در آن منظره ای بی نظیر از رته کوههای آلپ را شاهد خواهید بود از مال با آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی، از شرق با اسلوواکی و در غرب با سوئیس هم مرز است. سطح بالای استانداردهای زندگی به علاوه جاذبه های گردشگری متفاوت و دانشگاه های متعدد و فرصت های شغلی مناسب برای افراد مستعد و دارای استعداد باعث شده تا گردشگران و افراد زیادی جهت دیدن و یا اقامت با تور اتریش شهر سفر کنند.

تاریخ کشور اتریش

اولین ساکنان این کشور در عصر سنگی یعنی نزدیک به 8000 سال پیش از میلاد بوده اند. در 400 سال پیش سلت ها نیز در کوههای آلپ شرقی سکن شدند. از قرن 13 خاندان هابسبورگ تا قرن 20 میلادی بر اتریش حکومت میکردند.بعد از فروپاشی روم ، امپراطوری اتریش-مجارستان تشکیل شد که بعد از جنگ جهانی اول به چندین بخش تقسیم شدند. و در پایان جنگ جهانی دوم اتریش به اشغال متفقین در آمد و جمهوری اتریش به وجود آمد که همچنان نیز پایدار است.

اطلاعات ضروری کشور اتریش

واحد پول: یورو

زبان رسمی مردم: آلمانی

کد کشور: +43

اختلاف ساعت با ایران: 2 ساعت و 30 دقیقه

دولت: جمهوری

فرودگاههای کشور اتریش

اتریش دارای چندین فرودگاه بزرگ و مهم است که چند مورد را نام میبریم: فرودگاه وین، فرودگاه گراتس، فرودگاه لینز، فرودگاه ایسنبروک، فرودگاه سنت آنتون، فرودگاه کلاگن فورث، فرودگاه سالزبورگ.

حمل و نقل عمومی

اتریش دارای خطوط متعدد اتوبوس رانی و شبکه راه آهندر سراسر شهر است که میتوان آن را جز توسعه یافته ترین سیستم حمل و نقل در کشورهای اروپایی دانست.اگر قصد دارید خودتان رانندگی کنید در شهر حواستان به عوارض بزرگراهها باشد و برچسبهای مخصوص یزرگراهها را حتما خریداری کنید. در شهر و روستاها میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر قطار، مترو، اتوبوس و تاکی استفاده کنید.

هزینه های سفر به اتریش

معمولا هزینه سفر بیشتر بسته به نوع خدماتی که قصد دریافت آن را دارید محدود میشود و با هتلی گران و لوکس هزینه بالاتر و هتلی با درجه پایینتر ارزانتر خواهد بود. هزینه غذا در اتریش 20 تا 40 یورو است، هزینه اقامت در هتل ها نیز از 55 یورو تا 200 یورو متغیر است. به نسبت کشورهای اروپایی هزینه های سفربه اتریش ،متوسط رو به بالا است.

فرهنگ مردم کشور اترش

مردمانی از کشورهایی نظیر آلمان، اسلوونی،کروات،مجارستان و بوسنی گرد هم آمده اند و فرهنگی متفاوت را در این کشور ایجاد کرده اند. بیشتر مردم اتریش پیرو کلیسای کاتولیک روم بوده و در صد خیلی کمی مسلمان هستند. اتریش دارای قوانین محکم وسختی در رابطه با داروهای ممنوعه است که در صورت حمل انها مجازاتی همچون زندان دارد. برای رانندگی در این کشور بایستی حتما گواهینامه ملی ان کشور را داشته باشید. جشنهای مختلفی از جمله سال نو ، عید پاک و روز ملی اتریش و جشن نیکلاس مخصوص کودکان برگزار میشود. مردم اتریش عدد 12 را در هدیه خوش یمن نمیدانند و همینطور گلهای داوودی و نیلوفر را برای هدیه استفاده نمیکنند. در مهمانی های شام همیشه با خود هدیه برای میزبان میبرند.

شهرهای مهم و دیدنی کشور اتریش

وین

شهر مهم اقتصادی و سیاسی وین پایتخت کشور اتریش اس. وین میزبان تعداد زیادی از سازمانهای بزرگ بین المللی نظیر سازمان ملل و اوپک بوده است. به وین شهر رویاها و موسیقی گفته میشود چرا که جایگاه زندگی آهنگسازان و موسیقی دانهای بزرگی همچون موتزارت، هایدنف بتهوون، شوبرت، یوهانس برامس و فلکو و راین هارت فندریخ بوده است. در این شهر تعداد زیادی موزه و گالری های هنری و سالن های تئاتر بزرگ و پارکهای متعدد وجود دارد. جاذبه های دیدنی این شهر شامل: کاخ بزرگ شونبرون و مجموعه کاخ های هافبورگ ،کاخ بلودیره،مجموعه موزه ها ، کلیسای جامع سنت اشتفان،پارک تفریحی پراته.

گراتس

دومین شهر بزرگ کشور اتریش در کنار رودخانه مور و در پایین تپه ی کوچک پوشیده از جنگل شلوسبرگ قرار گرفته. و منظره ای زیبا از جنگل و دریا را به گردشگران نمایش میدهد.جاذبه های دیدنی این شهر شامل: کاخ سه طبقه اگنبرگ که در یونسکو ثبت شده است، کلیسای جامع گراس کاتولیک ، منطقه تاریخی گراتس که در یونسکو ثبت جهانی شده است، موزه هنری تالار با دیوارهای قرمز رنگ و شامل معماری، طراحی، و رسانه های جدید است. دو مرکز خرید مور پارک و سیتی پارک از جاذبه های دیگر این شهر هستند.

لینز

سومین شهر بزرگ اتریش در جوار رود دانوب ترکیبی از بافت قدیم و جدید را داراست. این شهر در گذشته محل زندگی هیتلر  بوده و آرامگاه پدر و مادر او در قبرستان کلیسای لئونینگ  در اطراف لینز قرار دارد. دیدنی های این شهر شامل:تالار کنتسرت بروکنرهاوس، کلیسای قرون وسطا سنت مارتینز، موزیک تئاتر لینز، میدان اصلی شهر با ستون طاعون.

اینسبروک

این شهر در دره کوههای آلپ به عنوان مرکز ورزشهای زمستانی در دنیا شناخته میشود.  در سالهای 1984 و 1988پارالمپیک زمستانی و همچنین المپیک زمستانی جوانان سال 2012  در این شهر برگزار شد. دیدنی های این شهر شامل: ساختمان سقف طلایی در جنوب این شهر در خیابان هرتزوک فردیش با کاشیهای مسی قرار دارد. کلیسای هوف کرشه داری سه راهرو و یک محراب باریک و برج مرکزی است که در قرن شازدهم بنا شده. کلیای سن جیمز نماد بزرگ مذهبی در این شهر است. موزه دولتی تیرولی در کنار هوف کرشه در صومعه ای جدید بنا شده است. قلعه یآلپنزو اینسبروک تیرول از دیگر قلعه های این شهر است که باید به تماشای آن بروید.گشت و گذار و پیاده روی در خیابان ماریا ترزین و حاشیه ی رودخانه میتواند حس خوبی را در شما ایجاد کند.

غذاهای سنتی کشور اتریش

غذاهای اتریشی طعم دلچسبی را داراست که برای یکبار هم که شده غذاهای ذکر شده در زیر را میل کنید و از آن لذت ببرید: 1. اشپتزله و ناکله : نوعی پاستا که به همراه بیکن سرخ شده و پیاز و ادویه های مخصوص سرو میشود. 2. تافه اشپیتز: تکه بزرگ گوشت آبپز شده در سبزیجات با کوفته نان سرو میشود.3. کوفته سیب زمینی: کوفته مرزه و کوفته شیرین به همراه گوشت کباب شده سرو میشوند. 4.برتیائوزه :این اسنک به عنوان میان وعده سبدی از پنیر، کالباس، و ترشی و سبزیجات با نان است.5. پنکیک های پالات شینکن: این یک غذای مجارستانی بوده که در زمان شکل گیری حکومت امپراطوری اتریش به آنجا آمده.6. اشترودل سیب: معروف ترین دسر اتریشی لایه نازکی از خمیر همراه سیب وکشمش با وانیل داغ سرو میشود. اینها تعداد کمی از  غذاها و دسرهای سنتی این کشور است.

آب و هوای کشور اتریش

این کشور دارای آب و هوای نسبتا معتدل است که در میان کوههای بلند و کوتاه ، تپه ها و رودها قرار گرفته . در غرب اتریش هوا بسیار معتدل بوده و زمستانها خنک و تابستانهای نسبتا گرم دارد. تابستانها در نجنوب شرقی اتریش طولانی تر و گرم تر است. در شمال شرقی اتریش زمستانها سردتر و تایستانهایی معتدلتر را داراست. اما گاهی اوقات هوا نا متعادل بوده و غیرمنتظره سرد خواهد شد، پس لباس گرم به همراه داشته باشید.

برای دیدن تور اتریش کلیک کنید.