از محالات است که نام هلند را بشنوید و بی اختیار آسیابهای یبادیوگللاله در ذهن شما نقش نبندد! هلند مانند یک تابلوی نقاشی است، کشوری با تاریخی غنی، شهرهای قدیمی، خیابان‌های سنگ‌فرش و کانال‌های آب! مزارع زیبا و وسیع، آسیاب‌های بادی معروف و حتی سواحل زیبا، بخش‌های دیگری از دیدنی‌های هلند به شمار می آیند.آمستردام پایتخت هلند در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است، همچنین زبان رسمی این کشور، هلندی و واحد پول آن، یورو می باشد. فرودگاه های بین المللی هلند شامل فرودگاه آمستردام به نام اسخیپهول، فرودگاه آیندهوون، فرودگاه خرونینگن، فرودگاه روتردام دی هیگ و فرودگاه ماستریخت آخن است.

راهنمایی سفر به هلند

بطور کلی هلند، آب‌وهوای دریایی معتدلی دارد و تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس، تابستان‌های نسبتا خنک و زمستان‌های معتدلی دارد. دمای هوا در طول روز در زمستان بین ۲ تا ۶ درجه و در تابستان بین ۱۷ تا ۲۰ درجه است البته هر چه به سمت جنوب این کشوربروید، با آب و هوای گرم تری روبرو می شوید.بهترین زمان برای سفر به تور هلند از اواسط مارس تا اواسط ماه مه است چرا که در این بازه زمانی باغ‌های لاله انتظار شما را می کشند.

راهنمایی سفر به هلند

بی شک آمستردام مقصد اصلی گردشگرانی است که به هلند عزیمت می کنند اما به غیر از آمستردام شهرها و دهکده‌های کوچک زیادی نیز وجود دارند که سفر به آنها خالی از لطف نیست و زیبایی‌های هلند را به خوبی نشان می‌دهد. رقیب سرسخت آمستردام، شهر زیبای روتردام است. روتردام بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان پس از بندر شانگهای به شمار می آید. شهر روتردام را پایتخت معماری و شهرسازی هلند می‌دانند که شهرسازی آن آمیزه‌ای از هنر آوان گارد و شهرسازی مدرن و سنتی هلندی است.

راهنمایی سفر به هلند

از طریق یک سفر کوتاه با قطار یا حتی با دوچرخه می‌توانید از آمستردام به شهر تاریخی هارلم (Haarlem) سفر کنید. مرکز شهر هارلم یک بازار خوب و یک کلیسای مرکزی دیدنی دارد که پیشنهاد می کنم در تور هلند آن را از دست ندهید.شب‌های زنده و بیدار آمستردام به فرهنگ کافه‌نشینی مردمش و دلبستگی‌شان به کانال‌های شهر گره خورده است. میدان رامبراند و میدان لایدزه نبض شبانه‌ی شهر به شمار می روند و هردو در منطقه تاریخی کانال رینگ قرار گرفته‌اند. این منطقه پر از سالن کنسرت، تئاتر و سینما است و اجراهای زنده‌ی خیابانی نیز در این منطقه رواج دارد.

راهنمایی سفر به هلند

یکی از نکات جالب در پایتخت هلند نوع وسایل نقلیه است، برای رفتن به سر کار و دانشگاه، خرید و قرار ملاقات، دوچرخه و قایق از پرطرفدارترین وسایل نقلیه به حساب می آیند.کاخ پادشاهی، قلعه‌ی De Haar ، خانه‌ی رامبرانت، کوکنهوف بزرگ‌ترین باغ گل دنیا ، شهر تاریخی والکنبورخ ، موزه‌ی ون ‌گوگ ، آسیاب‌بادی‌های کیندردیک ، موزه‌ی شهری آمستردام ، پارک ملی HogeVeluwe ، موزه‌ی Tropenmuseum ،باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی ، از دیگر جاذبه های گردشگری هلند به حساب می آیند.

راهنمایی سفر به هلند

آمستردام را بدون چشیدن خوراک‌های محلی مثل فریتس، هارینگ و البته پنیر‌های لذیذ گودا و ایدام ترک نکنید. معروف‌ترین شیرینی هلندی نیز پای سیب است که کمتر کسی از خیر آن می‌گذرد. غذاهای بین‌المللی و دریایی نیز به راحتی در آمستردام یافت می‌شود.هتل سوفیتل، هتل وست کورد فشن، هتل گلدن تولیپ و هتل دلتا  از بهترین هتل های شهر آمستردام می باشند که در تور اروپا به هلند می توانید با خیالی آسوده در آنها اقامت داشته باشید.