لهستان کشوری رویایی با جاذبه های گردشگری بی شماری است. از شهرهای قدیمی و زیبایی همچون کراکوف ، زاموشج ، گدانسک و وروستواف گرفته تا زیبایی های پارک ملی بیالویژا با مناظر بی نظیرش همگی بخشی از لهستان را تشکیل می دهند.پایتخت لهستان شهر ورشو می باشد. با اینکه ورشو در جنگ جهانی دوم تقریبا نابود شد اما به سرعت در حال مدنیزه شدن است. امروزه در شهر آمیزه ای از معماری شوروی و معماری مدرن مشاهده می شود. شاید بتوان جذاب ترین بخش کشور را کراکوف معرفی کرد. پایتخت سلطنتی اسبق کشور که با داشتن معماری شگفت انگیزش از تمام جنگ ها جان سالم به در برده است. حتی نازی های آلمان هم فکر می کردند برای بمباران کردن، این شهر بیش از اندازه زیباست. کلیساها و صومعه ها به سبک گوتیک و رنسانس ساخته شده اند در کراکوف و این شهر اولین میراث جهانی ثبت شده در یونسکو می باشد.

کراکوف میراث فرهنگی پر افتخاری است با مدرسه فیلم سازی که افرادی همچون رومین پولانسکی از آنجا فارغ التحصیل شدند. تورون نیز شهر دیگری در لهستان است که زادگاه ستاره شناس معروف نیکلاس کوپرنیک می باشد و ورشو زادگاه ماری کوری و فردریک شوپن است.

از اروپا و زیبایی های طبیعی لهستان می توان به سواحل دریای بالتیک اشاره کرد. یا پارک ملی اسلووینسکی که تماما جنگل و تپه های شنی است. برکه های مازوری در شمال شرق لهستان منطقه محبوبی برای گردشگران است. با صدها دریاچه بکر که توسط انبوه درختان و جنگل ها محاصره شده اند. در مناطق مرتفع کراکوف غارهای آهکی و قلعه هتی قرون وسطی وجود دارد و کوه های کارپات در جنوبی ترین نقاط لهستان به زیبایی های آن افزوده است. پیشنهاد می کنم در تور خود به لهستان بازدید از این مکان را از دست ندهید.

قلعه مالبورک در شهر مالبورک یکی از بزرگترین قلعه‌ های جهان از نظر فضا و محیط به شمار می ‌رود. این قلعه که در سال 1406 بنا شده در زمان خود یکی از بزرگترین قلعه‌های خشتی عصر گوتیک بوده است. کانال البلاگ کانالی به طول 80 کیلومتر است که صدها دریاچه در شمال شرقی لهستان را به یکدیگر متصل می‌کند.

مهم ترین میدان تاریخی شهر کراکوف به نام رینک گلونی است که مرکز این شهر را تسخیر کرده. این میدان یکی از بزرگترین میادین قرون وسطی در اروپا به شمار می‌رود و در قرن سیزدهم میلادی بنا شده است. اطراف این میدان را خانه ‌هایی تاریخی، کاخ‌ ها و کلیساهای مختلفی دربرگرفته است.از بهترین مراکز خرید لهستان می توان به زالتا تاراسي مجموعه اي اداري تجاري و تفريحي در مرکز شهر ورشو، مرکز خرید آرکادیا در شهر ورشو که تعدادی سالن تئاتر هم دارد و مرکز خرید جانکی در ورشو که تعداد زیادی فروشگاه های متنوع دارد، اشاره کرد.مرکز خرید پرو منادا نیز یک مجتمع تفریحی می باشد که بیشتر امکانات سرگرمی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد. در این مکان 13 سالن تئاتر، سالن بولینگ و اسکی روی یخ، وجود دارد و همچنین می توانید از مراکز خرده فروشی و رستورانهای متعدد آن لذت ببرید. از بهترین هتل های لهستان می توان به هتل ریگنت، هتل متروپل ، هتل بریستول و هتل ام دی ام در ورشو اشاره کرد که می توانید در آنها با خیالی آُوده اقامت  خوبی در تور لهستان داشته باشید.