هتل واژه ی فرانسوی است و به مکان هایی گفته می شده که افراد می توانستند در آنجا بمانند و استراحت کنند، اما مکانی برای اقامت طولانی مدت نبوده.

قدیمی ترین هتل دنیا: گفته می شود تاریخ هتل ها به هزاران سال پیش بر می گردد و هتل Hoshi Roykan در ژاپن که از سال 718 فعال می باشد قدیمی ترین هتل دنیا است.

اولین هتل: به سبک مدرن در سال 1768 در اکستر انگلیس ساخته شده است. نام این هتل رویال کلیرنس است . بعد از ساخت این هتل استفاده از واژه هتل عمومیت یافت و ساخت آنها رواج پیدا کرد.

بوتیک هتل: به یک اقامتگاه کوچک اما لوکس گوین که بین 10 تا 100 تخت دارد. مفهوم بوتیک هتل در دهه 80 در شهرهای بزرگ نظیر لندن ، نیویورک و سان فراسیسکو شایع شد.

واژه متل: مخفف دو واژه موتور و هتل می باشد و به هتلهای ارزان قیمتی اشاره دارد که در نزدیکی بزرگراه ها ساخته می شوند و مسافران می توانند خودروی خود را مقابل درب اتاقشان پارک کنند. آرتور هینمان در سال 1925 هتلی ساخت و به دلیل اینکه نمی توانست واژه Milestone motor Hotel را بر روی تابلوی هتل جای دهد، از واژه متل استفاده کرد و از آن زمان این واژه خلق شد.

بزرگترین گروه هتل در دنیا: اینترکنتیننتال (IHG) می باشد که بیش از 760000 اتاق، 4600 هتل در 100 کشور دنیا دارد. برندهای Crowne، Intercontinental, Plaza و Holiday inn زیر مجموعه IHG می باشند.

بلند ترین هتل دنیا: هتل Ritz-carlton واقع در هنگ کنک در طبقات 102 تا 118 مرکز تجارت جهانی هنگ کنک با 312 اتاق در ارتفاع 490 متری از زمین می باشد و دید 360 درجه دارد. بعد از آن هتل رز در دبی در 72 طبقه با 332 متر ارتفاع رتبه دوم و برج العرب با 321 متر ارتفاع جایگاه سوم را دارد.

عجایبی که در هتل ها اتفاق افتاده: در سال 2010 به پلیس گزارش شد که سونی موبیک از خانه خارج شده و خبری از او نیست. بعد از مدتی ، جسد او در زیر تخت اتاق یک هتل ارزان قیمت پیدا شد. طبق گزارش پلیس، 5 میهمان بدون اینکه متوجه حضور جسد در زیر تخت بشوند، در این اتاق اقامت کرده اند!

کوکو شنل ، طراح مد مشهور به مدت 30 سال در هتل رتیز پاریس زندگی کرد.

بزرگترین هتل شناور (کشتی تفریحی ) دنیا، Allure of the seas می باشد که مالک آن Royal caribbean line می باشد. طول این هتل 360 متر می باشد و گنجایش 6300 مسافر را دارد.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@