خیابان سئوک چشمه استانبول : این خیابان به یاد ماندنی و زیبای استانبول،قبل از ورودی قصر توپکاپی قرار دارد. اگر به محله های قدیمی و تاریخی استانبول علاقه داشته باشید، خیابان سئوک چشمه نیز برایتان جذاب و دیدنی خواهد بود. توریست ها و گردشگران تور استانبول که تاکنون از این خیابان دیدن کرده اند، مات و مبهوت معماری خانه های تاریخی و قدیمی که در آن وجود داشته شده اند. شاید این خیابان خیلی باکلاس به نظر نرسد، اما یکی از زیباترین خیابان های شهر استانبول بوده که حتما ارزش یکبار بازدید را دارد. همینطور با اقامت در هتل های آن میتوان به جاذبه های تاریخی و معروف استانبول نیز دسترسی داشت. در ادامه همراه لست تورز باشید تا بیشتر با خیابان سئوک چشمه و امکانات و جاذبه های آن آشنا شوید. 

خیابان سئوک چشمه استانبول

قدمت و تاریخچه خیابان سئوک چشمه

خیابان سئوک چشمه در قسمت تاریخی شهر استانبول قرار داشته و قدمت آن به قرن هشتم برمیگردد. این خیابان اسم خود را از چشمه ای که سال 1800 در همین خیابان ساخته شد، گرفته است. خیابان سئوک چشمه آب انبار های بسیار زیادی از دوران امپراطوری روم، مخازن آب و خانه های قدیمی داشته که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند از آن دیدن کنند. 

قدمت و تاریخچه خیابان سئوک چشمه

بازسازی خیابان سئوک چشمه استانبول

خیابان سئوک چشمه در دهه هشتاد کاملا مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. بعد از آن این خیابان دارای نه هتل بوده و همینطور آب انبارهایی که از اپراطوری روم باقی مانده بودند نیز به عنوان می خانه فعالیت خود را شروع کردند. بعد از بازسازی، هیچ اتومبیلی نمیتواند به این خیابان رفت و آمد داشته باشد. جالب اینجاست که بدانمی هر خانه در این خیابان نام های اختصاصی دارند مثل خانه یاسمین، خانه گل سرخ، خانه سنبله های بنفش، خانه پیچ امین الدوله و ... . 

بازسازی خیابان سئوک چشمه استانبول

سبک دکوراسیون خانه های این محله

اگر به خانه های این محله دوست داشتنی دقت کنید، متوجه معماری سنتی ترکیه در سبک دکوراسیون آن ها خواهید شد که شدیدا تحت تاثیر قرن نوزدهم می باشند. بیشتر این خانه ها دارای کنسول ها و آینه های بزرگ، پرده های مخمل هستند که به زیبایی آن ها افزوده است. 

سبک دکوراسیون خانه های این محله

کتابخانه استانبول در خیابان سئوک چشمه

یکی از مهم ترین بناها و جاذبه های استانبول که در خیابان سئوک چشمه قرار گرفته، کتابخانه استانبول است. این کتابخانه را شخصی به اسم چلیک گولرسوی تاسیس کرده و متاسفانه در سال های اخیر فوت کرده است. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول که با او اشناییت دارند، او را عاشق حقیقی استانبول میدانند. چلیک گولرسوی پروژه های بسیار مهم و با ارزشی در خیابان ها و محله های مختلف شهر استانبول اجرا کرده است. کتابخانه استانبول سال 1990 افتتاح شده و امروزه دارای ده هزار جلد کتب کمیاب درباره استانبول است. توریست ها و گردشگران در این کتابخانه میتوانند تمام اسناد و شواهد مرتبط با ریشه های تاریخی استانبول را پیدا کرده و همینطور از فضای تاریخی آن لذت ببرند. 

کتابخانه استانبول در خیابان سئوک چشمه