جشنواره یخ و برف هاربین چین : یکی از جشنواره های چین که نباید آن را از دست بدهید، فستیوال یخ و برف هاربین است. این جشن زمستانی، هر ساله در شهر هاربین، هیلونگ جیانگ چین برگزار شده. قدمت جشنواره یخ و برف هاربین به سال 1963، از زمان جشنواره فانوس یخی بوده اما به خاطر انقلاب فرهنگی، مدتی متوقف شده بود. بیش از صد سال پیش که حکومت چین به دست سلسله کینگ بوده، ماهیگیران محلی، سطل های ماهیگیری خود که یخ زده بوده خالی کرده و روی آن ها شمع میگذاشتند تا تاریکی شب را روشن کنند. کم کم فانوس ها به شکل یک وسیله زیبا و کاربردی برای آن ها تبدیل شد. این جشنواره اکنون یکی از بزرگ ترین فستیوال ها در دنیا بوده که در ابتدا تنها شرکت کنندگان که بیشتر آن ها نیز چینی بودند، بازدیدکننده آن بودند. ولی چندی بعد، به خاطر حالت رقابتی بودن آن به یک جشنواره بین المللی تبدیل شده و اکنون بین توریست ها و گردشگران تور چین، به بزرگ ترین جشنواره مجسمه های یخی در جهان معروف است. قبل از هر توصیفی درباره این جشن، باید بگویم که قبل از بازدید، حتما لباس های گرم بپوشید! همانطور که از اسمش پیداست، قرار است حسابی یخ بزنید چرا که جشنواره یخ و برف هاربین چین، در سردترین ماه های سال در شهر برگزار میشود! در این جشن آثار هنری بسیاری از جنس یخ میبینید که همگی از یخ های رود سونگ هوا ساخته شده اند. با شروع این فستیوال، سراسر شهر، به خصوص بین 4 پارک اصلی و منطقه های تفریحی، بیش از هزار اثر هنری ساخته شده و بیشتر خانواده ها در این جشن شرکت می کنند.

جشنواره یخ و برف هاربین چین

امکانات تفریحی در جشنواره یخ و برف هاربین چین

در این جشنواره امکانات رفاهی و تفریحی هم وجود داشته ! اما همه این امکانات تفریحی با یخ سر و کار دارند! به مناسبت این جشنواره، پارک هپی ولی، فعالیت خود را شروع میکند! در این پارک بیشتر از پنجاه نوع فعالیت سرگرم کننده قرار داشته که هرکدام لذت های خاص خود را دارند مثل اسکیت سواری، سوار شدن بر ماشین های برف رو، دوچرخه سواری روی برف، سرسره بازی روی یخ ها، سورتمه سواری و ... . این مراسم هر ساله، در سان آیلند، پارک Zhaolin و دیگر مکان های تفریحی این شهر، از پنجم ژانویه 2018 شروع می شود.

امکانات تفریحی در جشنواره یخ و برف هاربین چین

زمان شروع جشنواره یخ و برف هاربین چین

جشنواره یخ و برف هاربین چین هر ساله از پنجم ماه ژانویه یعنی سه دی تا شش اسفند شروع شده و تا یک ماه به طول می انجامد. سراسر شهر هاربین چین شروع این فستیوال را جشن گرفته و غرفه هایی هم به همین منظور در جشن فعالیت می کنند. پیشنهاد ما به شما این است که شب از این این آثار هنری دیدن کنید که نورپردازی های زیبا مجسمه ها را تزئین کرده است. اما اگر قصد عکاسی دارید، روز از این جشن دیدن کنید. 

زمان شروع جشنواره یخ و برف هاربین چین