جزیره صدف استانبول : استانبول با داشتن جزایر پرنس، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در تمام ترکیه را داراست. دریای مرمره دارای مجموعه الجزایر زیبایی بوده که از جمله جاذبه های توریستی محبوب استانبول محسوب می شوند. این مجموعه از نه جزیره تشکیل شده که چهار تا از آن ها نظامی، یکی از آن ها خصوصی و چهار مورد دیگرش توریستی هستند. جزایر پرنس به طور کلی بیست هزار نفر جمعیت داشته اما در فصل تابستان با استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران تور استانبول این عدد به پانصد هزار نفر میرسد. بین این جزیره ها، جزیره بیوک آدا و کینالی آدا از محبوب ترین و پرطرفدارترین جزیره های استانبول شناخته می شوند. اما اینبار میخواهیم مقصدی جدید در جزایر پرنس را برای شما معرفی کنیم که جزیره صدف نام دارد. این جزیره مادر جزایر مرمر نام داشته و از کوچکترین جغرافیاهای منطقه بوده فقط حدود 108 خانواده به شکل خصوصی در ان زندگی می کنند. بخش بزرگی از جزیره صدف در دسترس عموم مردم قرار گرفته و که شامل دهکده های نزدیک به ساحل نیز می باشد. تقریبا بیشتر مساحت این جزیره خصوصی است. این جزیره زیبا و دوست داشتنی از پرنس، پوشش گیاهی فوق العاده ای داشته و دارای انواع و اقسام درخت های کاج می باشد. بیشتر جزیره صدف توسط مالک آن یعنی آقای شهسوار مهمانچ اوغلو در سال 1956 خریده شده و همینطور او نقش پر رنگی در شکل گیری و محافظت کردن از بافت طبیعی و زیست محیطی جزیره داشته است. همینطور به هیچکس اجازه نداده تا ساختمان های بیشتر از دو طبقه در آن بسازد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جزیره صدف در استانبول همراه لست تورز بمانید. 

جزیره صدف استانبول

تاریخچه این جزیره زیبا و جذاب

اسم این جزیره زیبا و خوش آب و هوا یونانی بوده و به معنی قرنطینه است. دلیل نام گذاری این جزیره به این شکل به خاطر شاهزاده قسطنطنیه ایگناسیووس بوده که سال 857 برای بار اول به مدت ده سال به جزیره صدف تبعید شد، درست ده سال پیش از اینکه دوباره به عنوان وارث، به تاج و تخت برسد.  

تاریخچه این جزیره زیبا و جذاب

امکانات رفاهی و تفریحات در جزیره صدف استانبول

این جزیره زیبا و خارق العاده، چیزهای زیادی برای شگفت زده کردن شما دارد! اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی بسیاری در آن ساخته شده که هرکدام معماری های حرفه ای و دیدنی دارند. پیشنهاد می کنیم گشت و گذار و تفریح در این جزیره را پیاده روی شروع کنید. این جزیره درختان سرسبز، حیوانات مختلف، کالسکه های بامزه و خیلی چیزهای زیبای دیگری داشته که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند با قدم زدن و پیاده روی آن ها را ببینند. بعد از پیاده روی حسابی در این جزیره، خود را به یک وعده غذای خوشمزه و عالی در ساحل و یا کشتی های ساحل دعوت کنید. پوشش گیاهی این جزیره دارای انواع و اقسام گونه های کاج بوده که از معروف ترین ان ها میتوان به کاج اسکاتلندی و کاج دریایی اشاره کرد. همینطور بیشترین حیوانی که در این جزیره خواهید دید، خرگوش ها هستند. 

امکانات رفاهی و تفریحات در جزیره صدف استانبول

دسترسی های جزیره صدف استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند برای رسیدن به این جزیره دوست داشتنی، از کشتی های مسافربری که در ساحل اروپایی کاباتاش هستند استفاده کنند. از این سال میتوان به راحتی و با داشتن دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، از شهر تقسیم سوار قایق های بندی و کابلی اف یک شده و به جزیره برسند. از دیگر راه های رسیدن به این جزیره، ترن های دریایی تی یک هستند. ایستگاه ترن این جزیره در منطقه سلطان احمد قرار دارد. و اما راحت ترین و سریعترین روش برای رسیدن به جزیره صدف استانبول، استفاده از اتوبوس های دریایی است. هزینه استفاده از اتوبوس ها ده لیر بوده و بین 55 تا 1 ساعت نیز طول می کشد.