از زمانی که انسان ها دست از جابجایی و کوچ برداشتند و زندگی شهری را انتخاب کردند، سفر تبدیل به یکی از تفریحات جذاب و دوست‌داشتنی شد، هر شخص مقصد سفر خود را بر اساس سبک زندگی و علایق خود انتخاب می کند، مثلا اگر به تاریخ علاقمند باشید و قدمت شهرها و آثار به جا مانده از ادوار گذشته برای شما جذاب باشد، قطعا سفر به شرق زمین و خاورها برایتان جذاب و رویایی خواهد بود.

اگر دنیای تکنولوژی را می پسندید و صنعت برایتان جالب باشد، آسیای شرقی را انتخاب کنید و حتما سری به ژاپن بزنید. اگر مذهبی هستید یا به معماری دوره مذاهب علاقمندید، برخی کشور های آسیا و اروپا را می توانیم به شما پیشنهاد کنیم، اما اگر همه این موارد جزو علایق شماست و در کنار آن به طبیعت گردی نیز علاقمند هستید، حتما اقدام به اخذ ویزای شینگن به اروپا سفر کنید . اگر دلایل رفع ریجکتی ویزا شینگن برایتان مهم است در سایت قسمت تور اروپا دلایل آن را ببینید.

اروپا، قاره ای سرسبز و بسیار زیبا و دیدنی است که مقصد ایده آل گردشگران طبیعت است. همچنین به واسطه قرون وسطا و دوره تسلط کلیسا، آثار تاریخی و مذهبی جذابی و جالبی دارد و همچنین با رسیدن به دوره رونسانس، تبدیل به قاره ای مدرن شده که مقصد جذاب دوستداران تکنولوژی می تواند باشد.

جاهای دیدنی اروپا قطعا می تواند هر سبک سلیقه ای را به راحتی آب خوردن پاسخگو باشد، پس اگر قصد دارید بیرون از مرزهای ایران سفر کنید، اروپا انتخاب مناسبی است، البته که محدودیت هایی نیز برای سفر به اروپا وجود دارد، مثلا برای سفر به اکثر کشور های اروپایی و بازدید از جاهای دیدنی اروپا، نیاز به ویزا دارید و نکته دیگر این است که سفر به اروپا قطعا نم یتواند یک سفر اقتصادی با هزینه ی کم باشد، اما همیشه راه هایی برای کمتر کردن نسبی هزینه ها وجود دارد .

مثلا خرید یک تور اروپا‌ می تواند کار شما را برای بازدید از جاهای دیدنی اروپا بسیار راحت تر کند و صد البته سفر از طریق تور بسیار مقرون به صرفه تر از سفر انفرادی است .

سفر به اروپا برای شما چالش های جذابی خواهد داشت، انتخاب های زیادی برای بازدید دارید و بهترین راه برای تصمیم گیری این است که ابتدا یک سفر مجازی در اینترنت داشته باشید، این سفر به شما کمک می کند بهترین مقصد را با دید منطقی انتخاب کنید و با چالش های عجیب و غریب غافلگیر نشوید .

در ادامه همراه باشید تا راجع به برخی از اماکن مشهور و جاهای دیدنی اروپا مطالبی کوتاه و مفید در اختیار شما بگذاریم، حتی اگر به این زودی ها قصد بازدید از قاره سبز را ندارید، باز هم با ما همراه باشید، چرا که خواندن در رابطه با جاهای دیدنی اروپا می تواند تجربه ای لذت بخش نزدیک به سفر به اروپا را برایتان داشته باشد.

کولوسئوم در ایتالیا

از دیگر جاهای دیدنی اروپا، آمفی تاتر کلوسئوم در ایتالیا است. آمفی تئاترکلوسئوم یکی از بی نظیر ترین معماری های باستانی جهان می باشد و هر ساله جهانگردان و علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند. این آمفی تئاتر در طول تاریخ با بلا های طبیعی و آتش سوزی رو به رو شده است و باقیمانده ان بارها و بارها در عصر حاضر بازسازی شده است .

کولوسئوم معروف ترین آمفی تئاتر بزرگ و تاریخی است که تعداد ردیف‌های صندلی های آن پنجاه هزار تاست و دارای هشتاد در ورودی است .

در این مکان تاریخی باشکوه امپراطور های روم مشاهده گر فاجعه بارترین و دردناک ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده اند. نبردهای خونین و وحشتناک بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها، یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم در این مکان بوده‌ و قدمت تاریخی و شکوه و جلال این عمارت از یک سو و کارآمدی آن برای اجرای نمایش و امکان کنترل جمعیت از سوی دیگر، سبب شد که این سالن یکی از بزرگ ترین بناهای معماری روم باستان به شمار رود.

آمفی تاتر کولوسئوم به علت تردد آسان جمعیت به داخل و خارج میدان آن یکی از شاهکارهای مهندسی می باشد. در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون‌های مستطیل شکل به سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون‌ها با چهل عدد پنجره کوچک به شکل مستطیل پر شده‌ است.

در قسمت بالا، دیوارکوب‌ها و بندگاه هایی وجود دارد که تیرک‌هایی را که سایه بان‌ها به آنها آویزان است، نگه داشته‌است.

برج ایفل در فرانسه

بدون شک یکی از مکان های دیدنی اروپا، برج ایفل در کشور زیبای فرانسه است. پاریس عروس زیبای شهرهای جهان و پایتخت کشور زیبای فرانسه است، شهر همیشه بیدار پاریس با چراغ‌های روشن که در شب منظره‌ای دیدنی به خود می‌گیرد، جلوه‌ای تماشایی از هنر و رنگ را به خود داده است .

برج ایفل که تقریبا از تمامی نقاط پاریس قابل مشاهده است، یک چهارپایه‌ی عظیم و غول پیکر است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

برج ایفل محبوب‌ترین و معروف ترینن نماد شهر پرشکوه پاریس است و وزن آن حدودا هفت هزار و سیصد تن می باشد. در حقیقت علت ساخت این برج، این بوده است که یک بنای یادبود برای جشن صد سالگی پیروزی انقلاب فرانسه محسوب شود.

ایفل که مرتفع‌ترین بنا در شهر پاریس است، در میدان شان‌دومارسدار و در کنار رودخانه سن قرار دارد . درباره برج ایفل این نکته جالب است که در حقیقت ساختار آن الهام گرفته شده از یک رصدخانه در نیویورک آمریکا است .

برج ایفل ساختاری فلزی دارد که در نهایت ظرافت و زیبایی ساخته شده ‌است. برج ایفل ارتفاعی در حدود سیصد متر دارد و بلندترین سازه در پاریس محسوب می شود، این سازه غول‌پیکر وزن بسیار سنگینی هم دارد و از آهن ساخته شده است.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

از دیگر جاهای دیدنی اروپا می توان به کلیسای حیرت انگیز ساگرادا فامیلیا در شهر زیبای بارسلون اسپانیا اشاره کرد. بارسلون شهری جذاب و پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع است، اما بدون تردید گردشگران بی شماری معتقدند که کلیسا ساگرادا فامیلیا جذاب ترین و بی نظیر ترین جاذبه گردشگری این شهر و حتی تور اسپانیا است.

کلیسا ساگرادا فامیلیا اسپانیا یک اثر هنری و معماری شاهکار و بی نظیر است که با تمامی بناها و کلیساهایی که تاکنون ساخته شده است، تفاوت دارد.

زیبایی و معماری خاص این کلیسا، هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند و تجربه بازدید و تماشای آن تا همیشه در ذهن بینندگان آن نقش می بندد. کلیسای جامع بارسلون اثر آنتونی گائودی، معمار مشهور اسپانیایی است که آثار بسیار جذاب و مختلفی در بارسلون از خود به یادگار گذاشته است، اما هیچکدام از آثار گائودی به اندازه زیبایی و شگرفی این کلیسا جذاب و خارق العاده نیستند.

پروژه ساخت کلیسا در سال هزار و هشتصد و هشتاد و دو میلادی آغاز شده است، زمانی که آنتونی گائودی در سال هزار و نهصد و بیست و شش میلادی از دنیا رفت، چهل و چهار سال از زمان شروع ساخت این کلیسا می‌گذشت، اما با این حال توانسته بود تنها یک چهارم ساخت آن را کامل کند.

اگرچه گائودی سال‌های آخر عمر خود را به طور کامل به ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا اختصاص داده بود، اما می‌دانست که در زمان حیات خود نمیت واند شاهد کامل شدن این کلیسا پر شکوه باشد .

اما نکته تعجب آور اینجاست که ساخت این کلیسا هنوز هم به پایان نرسیده است و در حال حاضر کلیسای ساگرادا فامیلیا در حال پشت سر گذاشتن آخرین مراحل ساخت خود است و طبق برآوردهای انجام شده، به نظر می‌رسد در سال دو هزار و بیست وشش، پس از صد و چهل و چهار سال تکمیل شود

صخره های موهر در ایرلند

جاهای دیدنی اروپا در ایرلند در دسته ی زیبا ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. صخره های موهر در ایرلند که چشم اندازی نفس گیر و هیجان انگیز دارد، رو به جزایر آرن و خلیج گالوی است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است. جالب است بدانید که این صخره های جذاب و دوستداشتنی، یکی از خطرناک ترین مناطق گردشگری دنیا به شمار می‌آیند و فقط و فقط یک قدم اشتباه در لبه ی این پرتگاه این صخره ها می تواند منجر به سقوط از ارتفاع دویست و سیزده متری متری و پرت شدن به درون اقیانوس اطلس شود .

امن ترین راه برای تماشای زیبایی های این پرتگاه از طریق مسیر رسمی یا یکی از سه سکویی است که برای تماشای گردشگران تدارک دیده شده است .

نام صخره‌ موهر برگرفته از نام دژی قدیمی است که زمانی در هاگز هد در جنوبی ترین نقطه این صخره ها قرار داشت. این صخره ها بیشتر از بسترهای شیل ناموریانی و ماسه سنگ تشکیل شده است و سنگ های قدیمی تر در پایین صخره ها قرار گرفته اند.

جانوران بسیاری بر روی صخره های موهر، خانه و کاشانه دارند که بیشتر این جانوران را پرندگان تشکیل می دهند.

قلعه ماهیگیر در مجارستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی تور اروپا ، کشور مجارستان است. شهر جذاب بوداپست، پایتخت کشور مجارستان است . شهر بوداپست مرکز فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، سیاسی و صنعتی کشور مجارستان به شمار می رود. نام این شهر از دو قسمت بودا و پست تشکیل شده است که اولی در سمت راست رود دانوب و دومی در سمت چپ رود واقع شده است .

قلعه ماهیگیر در بوداپست که آن را سنگر ماهیگیر نیز می نامند، از جاذبه های دیدنی این شهر می باشد. قلعه ی ماهیگیر یک مکان به سبک نئورمانسک است که در انتهای قرن نوزدهم، یعنی دورانی که طراحی شهری مجدد بوداپست انجام شده است، ساخته شده قلعه ی ماهیگیر یا سنگر ماهیگیر را یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار می آورند.

انگار که یک تراس بزرگ است که می شود از درون آن به تماشای جهان نشست.

این قلعه در محوطه ای که قبلا بارویی در قرون وسطی بوده، ساخته شده است. پروسه ی ساخت و اتمام این قلعه جذاب و دیدنی هفت سال طول کشیده است.

بیگ بن انگلستان

نمی شود وقتی حرف از جاذبه های گردشگری اروپا است، کشور زیبای انگلستان را نادیده گرفت. بزرگ ترین برج ساعت جهان در پایتخت تماشایی انگلستان شهر لندن بنا شده است . برج ساعت بیگ بن یکی از معروف‌ترین دیدنی های دنیاست که در ناحیه وست مینستر لندن و در ساختمان پارلمان انگلستان قرار دارد.

احتمالا کمتر کسی باشد که نام بیگ بنگ را نشنیده باشد، اما کمتر کسی درباره تاریخچه و معماری‌اش می داند. بیگ بن در واقع نام ناقوس بزرگی است که در قسمت بالایی برج الیزابت لندن قرار دارد و مردم طبق عادت آن را برج بیگ بن می‌نامند.

پس از آتش سوزی ساختمان پارلمان انگلیس و تخریب آن، مسئولین تصمیم به بازسازی‌ آن گرفتند و تصمیم بر این شد که یک ساعت بزرگ به برج اضافه شود و به قدری دقیق باشد که با ساعت گرینویچ حتی یک ثانیه اختلاف نداشته باشد و این کار سخت و به ظاهر نشدنی را شخصی با نام ادموند بکت دنیسون انجام داد و با انجام این کار به ظاهر غیرممکن باعث تعجب جهانیان شد.

لاوتربرونن در سوئیس

کشور تماشایی سوئیس یکی دیگر از جاهای دیدنی اروپا است. روستای حیرت انگیز لاوتربرونن که یک منطقه گردشگری و دیدنی در این کشور و همچنین یک مکان ایده آل برای عکاسی است .

لاتربرونن منطقه ای در سوئیس آلپ است. روستای زیبای لاتربرونن نیز قسمتی از این منطقه محسوب می شود که در میان صخره ها و با یک آبشار سیصد متری، تصویر تماشایی و خیره کننده از یک روستای حیرت انگیز در سوئیس را به رخ می کشد. لاتربرونن در ارتفاع هفتصد و نود و پنج کیلومتری از سطح دریا قرار دارد.

این روستای زیبا در میان یکی از زیباترین دره های آلپ بین صخره های غول پیکر و ارتفاعات کوهستانی قرار دارد. درست در بالای روستای حیرت انگیز و تماشایی روستای لاوتربرونن، آبشار استاباخ که یکی از بزرگترین آبشارهای اروپا محسوب می شود، قرار گرفته است.

تماشای این آبشار زیبا یک تجربه منحصر به فرد به شمار می رود.

روستای لاوتربرونن برای اقامت بازدیدکنندگانش نیز یازده هتل خوب و با امکانات دارد. اگر می خواهید در هتل بمانید، هتل سیلبرهورن مقرون به صرفه است و هاستل وَلِی نیز بازخورد خوبی از گردشگران گرفته است. همچنین گزینه های ایده آل دیگر برای اقامت در روستای لاوتربرونن، هتل استاباخ، هتل والدرندو هتل اوبرلند هستند.

منبع: 30 جاذبه دیدنی اروپا 2022