برای این ساعت از لست تورز با تجربیات سفرگردی هشت توریست از سراسر دنیا را میخوانید تا با اعجایب و شگفتی های مالزی آشنا شوید.با ما همراه باشید.

 1 پیاده روی به بالای کوه کینابالو Kinabaluدر ایالت صباحکوه کینابالو، واقع در ایالات صباح قرار دارد. که بلندترین قله در رشته‌کوه Crocker Range کراکر بورنئو است به طور متوسط صعود به این قله دو روز طول می‌کشد.نکته :پارک صباح برای صعود کوه‌نوردان به این قله محدودیت‌هایی را اعمال کرده است. به دلیل تعداد محدود در صدور مجوز توسط وب سایت رسمی پارک صباح بهتر است کوه‌نوردان باید قبل از سفر ثبت نام کنند و مجوز صعود بگیرند. چرا که تعداد کمی از توریست‏‎‌‍ها از پارک دیدن میکنند و این پارک طبیعت دست نخورده و بکری دارد.نکته مهم: کوه کینابالو در فرهنگ مالزی یک کوه مقدس است.

۲ دیدن از غار مولو  Muluدر ایالت ساراواک SarawakغارGunungMuluدر میری (در جزیره بورنئو) گفته می شود بزرگترین غار اتاقی شکل در جهان است. این غار در پارک ملی گونونگ مولو (GunungMulu) واقع شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو است. برای کسانی که علاقه مند به راه رفتن به مولو از طریق مسیر Headhunter هستند،از این غار زیبا دیدن کنند باید در یک تور مجاز هماهنگ کنند. تا کسانی که با مسیر غار مولو آشنایی دارد سفر کنند.

3 پرش بیس جامپینگ از ارتفاع بدون طناب در برج کوالالامپوربیس جامپینگ در واقع پرش از ارتفاع بدون طناب است. یک رویداد چهار روزه بین‌المللی پرش از ارتفاع که برج کوالالامپور میزبان آن است که هر سال در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می شود. حدود یک صد بیست جامپر از بیش از بیست کشور از سراسر دنیا در رویداد پرش از ارتفاع بدون طناب از برج کوالالامپور بیس جامپینگ شرکت می‌کنند.

4.شکار غذا در شهر پنانگ Penangشهر پنانگ مدت طولانی است که به عنوان یکی از بهترین مقصدهای وابسته به غذا و پخت و پز در جهان شناخته شده است. که پنانگ به‌ عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب میشود در سال 2014، رابین بارتون تنها شهر پنانگ را نقطه داغ آشپزی دنیا معرفی کرد. بهترین وجه نشان دهنده انتخاب رابین بارتون برای اینتخاب شهر پنانگ غذای Char KoeyTeowاست، و در کنار شکار غذا میتوانید درهمان مکان گذشته از شکار غذا، دوچرخه‌ای کرایه کنید و در اطراف خیابان نقاشی های دیواری مشهور دیدن کنید.

5.کاوش در کانال تاریخی ایالت ملاکا Malaccaشهر تاریخی ملاکا نشانه‌هایی از استعمار سه قدرت غربی پرتقال، هلند و بریتانیا را در خود گنجانده است. که معروف به "دولت تاریخی" است از میان شناخته‌شده‌ترین دیدنی‌های این ایالت می‌توان میدان سرخ، که میدان هلندی هم نام دارد تپه‌ی سنت پل و قلعه‌ی A’Famosaرا نام برد. برخی از ساختمان های فرهنگی این شهر را نیز به شدت از فرهنگ پراناکا Peranakan، سرچشمه گرفته است که یک ترکیب درخشان از فرهنگ چینی و مالایی قرار دارد.

6.بادبادک بازی برفراز شهر کلانتان KelantanWauPuyuhنام نوعی بادبادک سنتی غول پیکر محبوب در ایالت کلانتان است. در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن، آسمان کلانتان میزبان بادبادک‌های رنگارنگ است. و توریست ها را برای بازدید به کلانتان می آورد جشنواره بین‌المللی بادبادک در کلانتان یک رویداد سالانه است که 5 روز طول می کشد که هر سال در مسیر ساحل Gating ، در تومپات Tumpatبرگزار می شود.

7.کاوش غار GuaKelamدر پرلیسغار : GuaKelamواقع 33 کیلومتری شمال پایتخت پرلیس کانگار، یکی از مشخص ترین غارهای آهکی در مالزی است. نزدیکترین شهر کوچک به غار GuaKelamکاکی بوکیت است.

8.پیاده روی در تامان نگارا Taman Negara در ایالت پاهنگ Pahangبرای بسیاری از کسانی که بار اول به مالزی سفر می‌کنند یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های گردش در پارک ملی تامان نگارا در رشته‌کوه Titiwangsa، قطعا این فرصت را به راه رفتن بر روی طولانی ترین گردشگاه معلق در دنیا است. این پل ۵۳۰ متر طول و ۴۰ متر از زمین ارتفاع دارد. اگر شما به اندازه کافی ماجراجو هستید و دوست دارید هیجان بیشتری را تجربه کنید، میتوانید همراه راه رفتن در جنگل در شب به کشف موجودات شبانه در سراسر پارک در دل طبیعت لذت ببرید.

اگر شما هم مایل به کسب این تجربیات هستید تور مالزی را آژانسهای سایت لست تورز مشاوره و قیمت بگیرید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@