بهترین شهرهای اروپا برای سفر در عید نوروز، ماه مارچ : کشورهای اروپایی زیباترین و بیشترین جاذبه های گردشگری دنیا را داشته و الحق که در فصول مختلف سال زیباتر و جذاب تر از دیگر جاذبه ها و مقاصد گردشگری دنیا هستند. هرکجای اروپا در هر فصل از سال باشید، زیبایی خاص و منحصربفردی خواهید دید که هیچ کجای دنیا جز اروپا نظیر ندارند. بنابراین با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، تصمیم گرفتیم تا برای توریست ها و گردشگران تور اروپا، بهترین شهرهایی که میتوانند در این ایام یعنی ماه مارچ به آنها سفر کنند را معرفی کنیم. در ادامه اگر اروپا را برای سفر در عید نوروز، ماه مارچ انتخاب کرده اید همراه لست تورز بمانید. 

شهر پاریس در فرانسه

پایتخت کشور فرانسه، پاریس را همه می شناسند. این شهر شهرت جهانی دارد. اما تنها پاریس جاذبه این کشور نیست، بلکه مرکز و یکی از شهرستان های منطقه ایل دو فرانس نیز از جمله جاذبه های فرانسه می باشد که البته همچنان بین تمام توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا شناخته شده نیستند. اما پاریس یکی از شناخته شده ترین مقاصد دنیا بوده و آمارها نشان میدهد که این شهر سالانه میزبان 45 میلیون نفر توریست و گردشگر از سراسر جهان می باشد. سال 2015 فرانسه به طور کلی موفق شده 83 میلیون گردشگر را به سمت خود جذب کند. با اینحال بسیاری از جاذبه های گردشگری، آثار دیدنی، موسسه ها و پارک های معروف در دنیا در شهر پاریس قرار دارند. این شهر همچنین حدود 478.000 درخت داشته و توانسته عنوان سرسبزترین پایتخت اروپا را به خود نسبت دهد. علاوه بر اینها پاریس یکی از جذاب ترین و رومانتیک ترین شهرهای اروپایی بوده و به شهر نورها نیز معروف می باشد. پاریس آنقدر زیبا و فوق العاده است که همه را به خود جذب می کند. این شهر به طور کلی به بیست منطقه تقسیم شده و در حاشیه رود سن کمی پیچ خورده است. حدودا چهارصد ایستگاه مترو در این شهر وجود داشته و به همین خاطر توریست ها و گردشگران میتوانند با کمترین هزینه و سریعترین زمان ممکن در سراسر شهر به گشت و گذار بپردازند. از جمله جاذبه های معروف این شهر میتوان به برج ایفل، موزه لوور، موزه Musee d’Orsay، باغ های لوگزامبورگ، کلیسای نوتردام و ... اشاره کرد. 

شهر پاریس در فرانسه

شهر لندن در انگلستان

بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیای کبیر و همچنین بزرگ ترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا، شهر لندن می باشد. این شهر پایتخت انگلستان و بریتانیا قرار دارد. لندن که در کنار رود تایمز می باشد، حدود 2000 سال قدمت داشته و تاریخ تاسیس آن به زمان روم باستان برمیگردد. شهر باستانی لندن از مهم ترین مراکز مسکونی بوده که امروزه میزبان دو میلیون نفر می باشد. لندن طی سال ها با کمک رومی ها ساخته شده و بعد از تاسیس آن، مرکز نهضت های بزرگ تاریخ بوده. از معروف ترین جاذبه هایی که میتوان در این شهر پیدا کرد، پارک، برج لندن، چشم لندن، موزه مادام توسو، موزه بریتانیا و ... می باشند. 

شهر لندن در انگلستان

شهر فلورانس در ایتالیا

سومین شهر مناسب اروپا برای سفر در عید نوروز، ماه مارچ، شهر زیبا و خوش آب و هوای فلورانس در قسمت شمالی ایتالیا می باشد. البته اگر در هر فصل از سال به کشور ایتالیا سفر کردید، حتما سری به این شهر بزنید. شهر فلورانس مملو از جاذبه های گردشگری بوده و از نظر توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا از میلان زیباتر بوده و از رم بیشتر جاذبه های گردشگری دارد. حتی غذاهای آن از غذاهای ونیز خوشمزه تر می باشد. در فلورانس جاذبه هایی مثل کلیسای جامع فلورانس، میدان میکل آنژ، رودخانه آرنو و ... وجود دارند. 

شهر فلورانس در ایتالیا

شهر آمستردام در هلند

هلند منبع زیبایی های طبیعی و فوق العاده جذاب می باشد. هرچه از زیبایی ها و و جاذبه های این کشور بگوییم کم گفته ایم ! از بین این همه زیبایی، یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرها آن شهر آمستردام می باشد. این شهر منبع انواع و اقسام تفریحات، سرگرمی های مختلف، جاذبه های طبیعی و مصنوعی، جاذبه های تاریخی و ... می باشد. شهر آمستردام پایتخت کشور هلند بوده و در قسمت غربی آن قرار دارد. حدودا یک میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند که البته نصف این تعداد مهاجران خارجی و اتباع خارجی هستند که تنوع آن ها نیز به بیشتر از 150 ملیت میرسد. همینطور جمعیت فارسی زبان نیز در آن پیدا می شود. بسیاری از مردم این شهر را اول هلندی ها و سپس ترک ها تشکیل داده اند. هسته اصلی شهر آمستردام در قرون وسطا بوده و سپس در قرن شانزدهم پیشرفته کرده و به یکی از مهم ترین بندرهای تجاری اروپا تبدیل شد. جاذبه های محبوب این شهر به منطقه و کانال زیبای Jordaan، Vondelpark، موزه Rijksmueum و ... می باشند. 

شهر آمستردام در هلند

شهر لیسبون در پرتغال

شهر زیبای لیسبون که پایتخت کشور پرتغال نیز می باشد، در محل تلاقی رودخانه تاگوس و اقیانوس اطلس می باشد. شهر لیسبون در کنار رودخانه قرار داشته و یکی از مهم ترین و کامل ترین مقاصد گردشگری می باشد. همینطور تاریخ طولانی دارد. توریست ها و گردشگران در این شهر میتوانند از ویرانه های قلعه مورها، بقایای گذشته این شهر، دیوار باستانی ویزیگوت، برج بلم، صومعه ژرونیموس، تراموای 28 و ... دیدن کرده و لذت ببرند. 

شهر لیسبون در پرتغال