شاید شما هم با سوال بروکر چیست مواجه شده باشید. این سوال که برای اکثر افراد تازه وارد در دنیای فارکس ایجاد می شود، اهمیت زیادی داشته و می تواند بر روی فعالیت های شما تاثیر گذار باشد. جالب است بدانید که بروکر ها در دنیای فارکس نقش مهمی را ایجاد کرده و می توانند فعالیت های خاصی را به اتمام برسانند. در واقع بروکر به فرد یا شرکتی گفته می شود که همچون یک پل، خریدار و فروشنده را در بازار فارکس به هم متصل می کند. جالب است بدانید که وظیفه اصلی بروکر ها در دنیای فارکس، ایجاد شرایط معامله است. با ما همراه باشید تا به سوال بهترین بروکر فارکس چیست به صورت تخصصی پاسخ دهیم.

تعریف بروکر

همانطور که در قسمت قبل هم به این مسئله اشاره کردیم، پاسخ به سوال بروکر چیست یک پاسخ ساده است. بروکر فرد یا شرکتی است که می تواند شرایط معامله در دنیای فارکس را برای شما فراهم سازد. جالب است بدانید که معنای بروکر در زبان فارسی کار گزار است. بروکر ها می توانند در همه بازار ها فعالیت کنند و فقط مخصوص یک بازار خاص نیستند. بروکر ها هم در ایران و هم در خارج از ایران فعالیت می نمایند.

دیگر پاسخی که می توان به سوال بروکر چیست داد، مربوط به ماهیت این مراکز است. بروکر ها به عنوان یک نهاد مالی غیر بانکی هم شناخته می شوند. آنها سود و دستمزد اصلی خود را به عنوان کمیسیون معامله از کاربرانی که قصد معامله دارند، دریافت می کنند. یکی از معروف ترین انواع بروکر در دنیا، بروکر های بورسی هستند. برای فعالیت در بورس ایران یا بورس فارکس، شما حتما باید از بهترین بروکر ها استفاده کنید.

 

اصلی ترین وظیفه بروکر چیست؟

در هنگام ترید، بروکر ها نقش مهمی را ایفا می کنند. اولین و مهم ترین وظیفه یک بروکر مربوط به مشاوره و راهنمایی است. هنگامی که کاربران در حال ترید هستند، بروکر ها وظیفه دارند تا آنها را راهنمایی کنند. آنها ابزار های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند. بروکر باید بر اساس موضوع های قراردادی و فعالیت خود، مشاوره های خاصی را به کاربر ارائه کند. جالب است بدانید که بروکر ها باید امانت دار و راز دار باشند. آنها باید بتوانند به خوبی معامله ها و درخواست های خرید و فروش را در بازار ثبت کنند تا کاربران با هیچ مشکلی مواجه نشوند. بروکرهای فارکس که در باینری آپشن کلاب معرفی شده امنیت اطلاعات کاربران و امنیت دارایی های آنها را تضمین می نمایند. به همین علت هم اکثر بروکر ها سرمایه کاربران را بیمه کرده تا خیال آنها راحت شود.