آمارها از سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در مناطق آزاد تجاری امارات خبر می‌دهند. این سرمایه‌گذاری‌ها اغلب به‌صورت تاسیس شرکت صورت گرفته و البته تنها بخش بسیار کوچکی از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این کشور است. اگر شما هم درباره تاسیس و ثبت شرکت در دوبی کنجکاو هستید، تا پایان این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

اگر این شرایط را دارید به فکر ثبت شرکت در امارات باشید

یکی از دلایل محبوبیت امارات متحده عربی برای ثبت شرکت، شرایط آسان آن است. در واقع ثبت شرکت در این کشور پروسه اداری بسیار کوتاهی دارد و خبری از قوانین دست‌وپاگیر موجود در دیگر کشورها نیست.

برخی از مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در امارات عبارتند از:

شرایط سنی: برای ثبت شرکت در امارات بازه سنی شما باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال تمام باشد.

توانایی پرداخت هزینه‌های اداری: برای آغاز روند کاری شما، موظف به پرداخت تمامی هزینه‌های اداری و دولتی در کشور امارات هستید. هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد، ثبت برند، بیمه، اطلاع‌رسانی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و... بخشی از این موارد هستند.

توانایی تامین حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در امارات: همانند همه کشورهای جهان، شما باید حدقل میزان سرمایه مصوب‌شده توسط دولت امارات را برای ثبت شرکت تامین کنید. در بخش بعدی درباره این مورد بیشتر صحبت می‌کنیم.

کسب‌وکار موردتایید دولت امارات: راه‌اندازی برخی از کسب‌وکارها در کشور امارات ممنوع است. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که دولت این کشور گاهی در مواجهه با ایرانیان سلیقه‌ای‌تر عمل می‌کند؛ در واقع ممکن است مجوز کسب‌وکاری که منع قانونی ندارد برای ایرانیان صادر نشود. بنابراین بسیار مهم است که پیش از هرکاری با یک موسسه مهاجرتی باتجربه مشورت کنید.

مدرک تحصیلی: مدرک تحصیلی شما باید با مجوز درخواستی کسب‌وکارتان در ارتباط و حتی یکسان (ایده‌آل‌ترین حالت) باشد.

 

حداقل سرمایه مورد نیاز تاسیس شرکت در امارات

 

هزینه ثبت شرکت در امارات به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

۱) هزینه‌های ثابت: فقط یک‌بار پرداخت می‌شوند؛
۲) هزینه‌های جاری: به‌صورت مستمر و سالانه باید پرداخت شوند.

طبق آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در امارات بین ۱۳.۳۹۹ تا ۱۶.۹۵۱ دلار است که این مبلغ با جمع هزینه‌های زیر محاسبه می‌شود:

هزینه‌های ثابت ثبت شرکت در امارات

  • هزینه ثبت شرکت در یکی از ۷ مناطق آزاد تجاری: ۴۷۶۵ دلار
  • ثبت برند: ۱۳۶۰ دلار
  • اطلاع‌رسانی و آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی: ۱۶۱ دلار
  • حداقل مبلغ موجودی حساب بانکی: ۴۳۵۷ دلار

هزینه‌های جاری ثبت شرکت در امارات

اجاره واحد تجاری (در این مثال متراژ ۵۰ فوتی در نظر گرفته شده است.): سالانه ۲۰۴۲ دلار

هزینه دریافت/تمدید بیمه + دریافت/تمدید کارت شناسایی: سالانه ۱۸۲ دلار

کارمزد دریافت/تمدید ویزای منطقه آزاد تجاری: سالانه ۱۳۶۱ دلار

کارمزد مامور ثبت: سالانه ۱۶۳۴ دلار

طرح ICT: سالانه ۱۰۸۹ دلار

جمع کل: ۱۶۹۵۱ دلار

نکات اصلی ثبت شرکت در امارات

تعیین ساختار شرکت: در قدم اول باید اسکلت‌بندی کلی شرکت‌تان را تعیین کنید. بسته به‌ نوع کسب‌وکار، ساختار تجاری آن می‌تواند متفاوت باشد، اما در بیشتر مواقع به‌صورت «شرکت با مسئولیت محدود» ثبت می‌شود. شرکت سهامی، سرمایه‌گذاری مشترک، مدنی و... انواع دیگری از مدل‌های ثبت شرکت هستند.

انتخاب یکی از مناطق آزاد: کشور امارات از ۷ منطقه آزاد تجاری [که اصطلاحا به هرکدام از آن‌ها «شیخ‌نشین» هم می‌گویند.] تشکیل شده است. این مناطق تابع حکومت مرکزی این کشور هستند اما بسته به اختیارات قانونی خود، قوانین متفاوتی با یکدیگر در رابطه با ثبت شرکت دارند. بنابراین شما باید بهترین شیخ‌نشین را بسته به‌ نوع کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

طبق تجربه، ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری عجمان (یا منطقه آزاد تجارت الکترونیک دبی) سریع‌تر از سایر مناطق انجام می‌شود.

جمع‌آوری مدارک به‌صورت کامل: شاید باورتان نشود اما یکی از متداول‌ترین دلایل رد شدن پرونده متقاضیان ثبت شرکت در امارات و حتی سایر برنامه‌های مهاجرتی، نقص مدارک است. در واقع این پروسه برعکس ظاهر ساده آن پیچیدگی‌های زیادی دارد و باید زیر نظر وکیل مهاجرت انجام شود.

به‌دلیل تنوع مدارک درخواستی براساس نوع کسب‌وکار، در این محتوا نمی‌توانیم همه آن‌ها را معرفی کنیم اما متداول‌ترین مدارک به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه دارای حداقل ۶ ماه اعتبار؛
  • دو قطعه عکس در ابعاد پاسپورتی؛
  • کپی قرارداد اجاره دفتر؛
  • کپی ویزای ورود به امارات؛
  • تکمیل فرم‌های لازم به‌صورت کامل و بدون اشتباه.

چرا امارات برای ثبت شرکت مقصد مناسبی است؟

در سرتاسر این مطلب درباره مزایای ثبت شرکت در امارات صحبت کردیم. حال که به آخر محتوا رسیدیم، بگذارید «دلایل محبوبیت این کشور برای فعالیت‌های تجاری در جهان» را نام ببریم:

  • با ثبت شرکت در امارات شما و خانواده‌تان ویزای ۳ ساله این کشور را دریافت می‌کنید؛
  • با رعایت الزامات پادشاهی امارات، امکان دریافت ویزای طلایی ۵ تا ۱۰ ساله برای شما فراهم است. توجه داشته باشید که همه این ویزاها بعد از پایان اعتبارشان قابل تمدید هستند؛
  • برعکس بیشتر کشورها که نیاز به شریک بومی برای ثبت شرکت است، در امارات شما مالکیت ۱۰۰ درصد کسب‌وکارتان را اختیار دارید و نیاز به هیچ شریک بومی نیست؛
  • در مناطق آزاد تجاری امارات کسب‌وکار شما معاف از مالیات است؛
  • دولت امارات هیچ مشکلی با انتقال تمام و کمال سود حاصل از فعالیت کسب‌وکارتان ندارد و این مبالغ در سریع‌ترین زمان و بدون منع قانونی به کشور مبدا شما منتقل می‌شود؛
  • هزینه مصرف انرژی (مانند آب، برق، گاز و...) در امارات بسیار پایین‌تر از ایالات متحده و کشورهای اروپایی است و علاوه‌بر آن پادشاهی این کشور تسهیلات و یارانه‌های ویژه‌ای را برای کسب‌وکارهای مستقر در مناطق آزاد تجاری در نظر گرفته است.

به‌غیر از همه موارد گفته ‌شده، زندگی در یک کشور امن، باثبات اقتصادی و پیشرو در فناوری بزرگ‌ترین مزایای زندگی در کشور امارات است.

معرفی موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش

اولین و مهم‌ترین قدم برای ثبت شرکت در امارات، مشورت از وکلای خبره است. موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش با نشانی اینترنتی https://sazmansabt.com/ ، با دارا بودن ۳ دفتر در دبی، تهران، کیش و بهره‌مندی از خبره‌ترین متخصصان در امور ثبت شرکت و امور مالیاتی آماده ارائه خدمات به متقاضیان گرامی است. بیش از ۱۱ هزار پرونده موفق در امور ثبتی و مالیاتی، نشان از حرفه‌ای ‌بودن این شرکت دارد و شما می‌توانید با خاطری آسوده، ثبت شرکت در امارات را زیر نظر متخصصان موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش پیش ببرید.