جاذبه های گردشگری گیلان و مازندران

قصد ما از نوشتن این مطلب با این عنوان معرفی جاذبه های گردشگری شناخته نشده استان های شمالی کشور یعنی گیلان مازندران می باشد با وجود اینکه این دو استان بیشترین گردشگر و مسافر را به سوی خود جذب می کنند با این حال همچنان مناطقی هستند که از دید گردشگران به دور بوده است.

جنگل پاسبند

در منطقه بهشهر جنگلی زیبا و همیشه مه آلود وجود دارد که کمتر کسی به این جنگل دست یافته و ان را از نزدیک دیده است راه دسترسی به این جنگل از بهشهر از سمت راست اتوبان مسافتی را به طول سه کیلومتر طی کنید و بعد از رسیدن به ورودی فرعی روستای پاسبند می توانید به جنگل پاسبند دسترسی داشته باشید این جنگل به خاطر بکر بودن و به دور از دست کاری های انسانی و صنعتی بوده و برای عکاسی مکانی مناسب و ایده آل می باشد. برای رفتن به این جنگل حتما تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

دهکده و ییلاق اولسبلنگاه در ماسال یکی از دیدنی ها و بکرترین های گیلان و ماسال می باشد منطقه ییلاقی اولسبلنگاه در 25 کیلومتری شمال غرب ماسال واقع شده است و در ارتفاعات و کوهستان های تالش قرار دارد. اولسبلنگاه به زبان تالشی به معنای درخت ممرزی است که بر ارتفاعات قرار گرفته است می باشد و یا به بیان دیگر درخت ممرزی که در اتفاعات می روید. ییلاق اولسبلنگاه بسیار زیبا با چشم اندازی از پوشش های مرتعی که بسیار مناسب برای ییلاق نشینان منطقه می باشد و می تواند دام های خود را در این منطقه خوب پروار کنند تابستان نشین این منطقه ارتفاعی 1489 متری از سطح دریا دارد خانه های ساکنین منطقه ز چوب این منطقه ساخته شده اند که منظره ای زیباتر به منطقه بخشیده است.

منطقه ییلاقی دشت النزه

منطقه ییلاقی دشت النزه در منطقه شاندرمن ماسال واقع شده است این ییلاق علاوه بر این که محیطی طبیعی و سیاحتی است به دلیل وجود امام زاده ابراهیم می توانید سفری مذهبی - زیارتی نیز داشته باشید. امام زاده ابراهیم در روبروی این دشت واقع شده است که تنها با 5 دقیقه پیاده روی می توانید به امام زاده برسید در کنار بقعه امام زاده درختی کهنسال قرار دارد که عمری 200 ساله دارد این درخت پر است از نخ ها و پارچه هایی که به عنوان نذر به درخت بسته شده اند تکه سفال هایی نیز به همین منظور از درخت آویزان شده است. ساختمان بقعه از چوب و به اندازه تقریبا کوچک ساخته شده است ضریح کوچک و ساده که پوشیده از تکه پارچه های سبز رنگ می باشد حس و حال خوبی به آدم می بخشد این مکان در عین سادگی و کوچکی امید دل بسیاری از مسافرین می باشد.

پوشش گیاهی منطقه شامل درختانی چون ولیک سرخ و سیاه , گلابی وحشی , گردو , آلوچه وحشی و .. می باشد این منطقه آبشاری به نام واشیار نیز دارد.

تالاب کیاکلایه

تالابی با نیلوفرهای زیبا در منطقه لنگرود گیلان می باشد تنوع گیاهی و جانوری این تالاب دیدنی است اما به دلیل اقدامات نابخردانه و ضد محیط زیستی لنگرود این تالاب در حال نابودی است و بعد از احداث بوستان بازار لنگرود و ریختن زباله های شهری در این منطقه تالاب بیش از پیش تخریب و از بین رفته است.

این تالاب از جمله آب بندان هایی است که مساحتی کمتر از صد هکتار دارد این تالاب در گذشته مساحتی بیشتر داشته که بر اثر همین مشکلات و اقداماتی که تا به امروز ادامه دارد در حال نابودی و کوچک تر شدن است فرآیند تخلیه زباله در این منطقه باعث کاهش وسعت تالاب و تحت تاثیر قرار دادن اکوسیستم آبی تالاب منجر شده است.

روستای صفرا بسته

روستای صفرا بسته جمعیتی 1258 نفره دارد که قدمت این روستا به 1500 سال قبل باز می گردد این روستا منطقه ای گردشگری با محیط و درختانی زیبا و سر به فلک کشیده است از ویژگی های منحصر به فرد این روستا می توان به جاده های تونل مانند روستا اشاره کرد که با درختان توسکا سرتاسر جاده پوشش داده شده است. در فصل بهار و پاییز این جاده به اوج زیبایی خود می رسد. این روستا از توابع کیاشهر گیلان می باشد که خود روستا به سه قسمت بالامحله , میان محله و پایین محله تقسیم شده است و بیشتر اهالی با این نام و نشان ها آدرس می دهند. پارك جنگلی صفرا بسته حدفاصل آستانه اشرفیه به کیاشهر قرار دارد. روستاي صفرابسته در کیلومتر 25 آستانه به کیاشهر قرار دارد. این جنگل تا نزدیکی کیاشهر ادامه دارد.

جنگل دالخانی

این جنگل در روستای دالخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر و در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است جنگل دالخانی از جمله مناطق و جنگل های بکر استان مازندران می باشد. آب و هوای این منطقه در نوع خود بی نظیر و مطبوع است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند دلیل نام گذاری این جنگل ها به خاطر همجواری با جنگل های 600 هزار متری رامسر می باشد این جنگل به دالان بهشت نیز معروف است.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی از مسیر رامسر به تنکابن امکان پذیر می باشد که می توانید از مسیر کتالم - هریس یا همان جاده میرزا کوچک خان به دالخانی و یا از خروجی شهر رامسر مسیر خود را ادامه دهید سپس با طی کردن مسیری هفت کیلومتری در جاده آسفالت شده بعد از رسیدن به سه راهی جنت رودبار , جنگل دالخانی در 23 کیلومتری این جاده واقع شده است.

این جنگل چون موقعیت و اقلیمی نیمه کوهستانی دارد و ارتفاعاتی حدودا 800 متری دارد برای افرادی که دوست دارند علاوه بر طبیعت گردی کوه نوردی نیز داشته باشند بسیار مناسب می باشد. این جنگل نیز مه آلود و هیجان انگیز است.

برای سفر به مناطق مختلف زیبای کشورمان از تور داخلی سایت لست تورز دیدن فرماییید.

 

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@