باغ الکساندر مسکو : اگر به دنبال جاذبه طبیعی و مناظر سرسبز در شهر مسکو روسیه هستید، باغ الکساندر بهترین گزینه است. این باغ بزرگ، به سه قسمت اصلی تقسیم میشود و همینطور چشم اندازی از سمت ضلع غربی به کاخ کرملین با 865 متر طول دارد. در باغ بالایی، یک غار زیرزمینی و البته نصفه کاره قرار داشته که از برج زرادخانه وسطی خارج میشود. اگر دقت کنید درب های آهنی مشبک شکل باغ را میبینید که این درب های مشبکی، نمادی از پیروزی روس ها در برابر ناپلئون است. همینطور در سنگ های استفاده شده در ان سنگ لاشه هایی از ساختمان هاست که در زمان اشغال مسکو بوسیله فرانسه خراب شد. جولای سال 1914 یک سال بعد از جشن سیصد سالگی خانواده رومانوف ها، در قسمت وسط باغ بالایی، ستونی هرمی شکلی از جنس سنگ ساخته شد که اسم همه تزارهای خانواده رومانوف روی آن به عنوان بنای یادبود نوشته شده بود. اگر میخواهید در بهترین زمان از سال از این باغ دیدن کنید بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید. این باغ با گل های رنگارنگ و فضای سرسبزی که داشته یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مسکو بوده و همینطور دلیلی که باعث شده این باغ بین توریست ها و گردشگران تورهای روسیه محبوب شود، تاریخچه آن است، که در ادامه شرح میدهیم.

باغ الکساندر مسکو

تاریخچه باغ الکساندر مسکو

در زمان های قدیم، هدف از ساخت این باغ، بزرگداشت کشته شدگان در نبرد با ارتش ناپلئون در سال 1812 بوده، همینطور نشانه ای از پیروزی مردم روس است. دستور ساخت این باغ بوسیله تزار الکساندر اول بوده و از سال 1819 شروع شده و تا سال 1823 ادامه یافته. سعی کنید حتما از سمت ضلع شمالی وارد باغ الکساندر شوید. در قسمت شمالی این باغ، آرامگاهی از سرباز گمنام قرار داشته که در واقع این سرباز در دسامبر سال 1941 با 41 کیلومتر فاصله از بزرگراه لنین گرید اسکو، مکانی که نازی ها قرار داشتند، کشته شده بوده و اکنون آرامگاه او برای مردم مسکو یک جور عبادتگاه است. روی سنگ قبر این سرباز نوشته شده " نامت را نمیدانیم، اما یادت جاودانه است " همینطور کنار این آرامگاه مشعلی همیشه روشن به یاد قهرمانان کمونیست قرار دارد.

تاریخچه باغ الکساندر مسکو

راه های رسیدن به باغ الکساندر مسکو

اگر میخواهید از این باغ زیبا و تاریخی در مسکو دیدن کنید، به راحتی میتوانید با استفاده از مترو، در ایستگاه Alexandrovsky Sad پیاده شده و به باغ الکساندر برسید.