بازار کاپالی چارشی استانبول : استانبول مرکز بازارها و کراکز خرید با اجناس و کالاهای بسیار کیفیت بالاست. همینطور زیباترین و مدرن ترین مراکز خرید را دارد، یکی از این بزرگ ترین و البته قدیمی ترین بازار در استانبول که به عنوان بزرگترین بازار روبسته دنیا شناخته شده، بازار کاپالی چارشی استانبول است. این بازار به شک یک حلزون بسیار بزرگ شصت سرا و چهارهزار مغازه دارد. همچنین دومین مرکز خرید مورد توجه در این کشور و بازار سنتی با قدمت بسیار در شهر استانبول میباشد.

بازار کاپالی چارشی استانبول

اجناس و کالاهای بازار کاپالی چارشی استانبول

یکی از پرطرفدارترین کالایی که توریست ها و گردشگران تور استانبول برای خرید آن به بازار کاپالی چارشی استانبول می آیند، طلا و جواهراتی است که پشت ویترین مغازه ها خودنمایی میکنند. همینطور عتیقه جاتی که در بازار کاپالی چارشی استانبول بسیار پرفروش است. تین بازار لباس های چرمی باکیفیت هم میفروشد از فرش و قالیچه گرفته حتی تا قلیان هم میتوانید در این بازار پیدا کنید میتوان گفت یکی از بهترین مراکز خرید برای تهیه سوغاتی است.

اجناس و کالاهای بازار کاپالی چارشی استانبول

معماری بازار کاپالی چارشی استانبول

این مسجد تمام سرپوشیده، برای قرن 15ام بوده و دیوارهایی بسیار زیبا و سقفی گنبد شکل دارد. این بازار اوایل به همین اندازه بزرگ نبوده و کم کم سقف دیگر کوچه های نزدیک به آن هم پوشانده شد تا امروز که عنوان بزرگ ترین بازار دنیا را دارد. به خاطر معماری بسیار زیبایی که دارد تنها یک مرکز خرید نیست، همینطور یک جاذبه توریستی بوده توریست ها را نیز برای خرید و هم برای بازدید از معماری آن به سمت خود جذب میکند.

معماری بازار کاپالی چارشی استانبول

آدرس بازار کاپالی چارشی استانبول

Beyazıt Mh., 34126 Fatih/İstanbul, Turkey