بازار ورنیساژ در ایروان : ایروان بزرگ ترین و توریستی ترین شهر ارمنستان بوده و به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. توریست ها و گردشگران بسیاری، ارمنستان را در طول سال مقصد گردشگری خود قرار میدهند. همینطور این شهر بین توریست ها و گردشگران ایرانی بسیار مجبوب است. ایروان بهترین و نزدیک ترین مکان برای گشت و گذار و خرید از بهترین مراکز خرید بوده. مراکز خرید بسیار خوب این شهر باعث شده تا سالانه توریست ها و گردشگران تور ارمنستان حتی به خاطر خرید هم که شده پای خود را به ایروان بگذارند. اما اینبار اگر به دنبال خرید سوغاتی و هدایا و صنایع دستی، در محیطی سنتی و هستید، بازار ورنیساژ همان چیزی است که به دنبالش هستید. این بازار در فضای باز، در نقطه اتصال خیابان های هانراپتوتیا و خانجان برپا شده است. آب و رنگ، محیط بسیار زیبا و دلنشین و ... باعث شده تا اگر قصد خرید هم ندارید، باز هم از غرفه های آن دیدن کنید. بازار ورنیساژ از معروف ترین بازارهای محلی ایروان است که فرهنگ و آداب رسوم مردمان این کشور را نشان میدهد. خلاصه و مختصر مفید اگر بخواهیم بگوییم، این بازار علاوه بر خرید سوغاتی و هدایا، بهترین مکان برای گشت و گذار و آشنا شدن با فرهنگ مردم ارمنستان نیز هست. بازار ورنیساژ به سه قسمت صنایع دستی، ابزار آلات و تابلوهای نقاشی تقسیم شده، بنابراین تنوع کالاها در این بازار بسیار زیاد بوده و همینطور قیمت ها نسبت به کیفیت مناسب است. علاوه بر قسمت های صنایع دستی، ابزار آلاتو تابلوهای نقاشی، قسمت هایی هم به کلوچه فروشی ها، فروش حیوانات خانگی به خصوص هاسکی و ... اختصاص داده شده اند.

بازار ورنیساژ در ایروان

دسترسی های نزدیک به بازار ورنیساژ در ایروان

این بازار هر روز هفته از ساعت ده صبح تا چهار بعد از باز بوده و برای دسترسی به آن میتوان از اتوبوس استفاده کرد و در ایستگاه میدان فرنس پیاده شد. ایستگاه فرنس سه کیلومتر با بازار فاصله داشته، بنابراین توریست ها و گردشگران تور ارمنستان باید برای رسیدن به آن تاکسی سوار شوند. راه دیگر که بهترین دسترسی را به بازار داشته، مترو است. سوار مترو شده و در ایستگاه میدان جمهوری پیاده شوید. سپس بعد از 240 متر پیاده روی به بازار خواهید رسید.

دسترسی های نزدیک به بازار ورنیساژ در ایروان

حرف آخر

توریست ها و گردشگران تور ارمنستان در ایروان، اگر به دنبال بهترین مکان برای خرید سوغاتی و هدایا با کیفیت و قیمت مناسب هستند، بازار ورنیساژ، یکی از بهترین بازارهای کلاسیک و سنتی در سطح جهانی بوده و شما را نا امید و دست خالی برنمی گرداند.