ایستگاه راه آهن کوالالامپور : شاید تعجب کنید و با خود بگویید، ایستگاه راه آهن هم مگر جاذبه می شود؟ باید بگوییم ایستگاه راه آهن کوالالامپور به خاطر معماری غربی و شرقی بسیار زیبایی که داشته مورد توجه و استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مالزی قرار گرفته و بله به یک جاذبه گردشگری در این شهر تبدیل شده است. نمای بیرون این بنا باشکوه و مجلل بوده و برای ساخت آن در سال 1910 تا 1917، 23000 دلار خرج شده است. این ایستگاه راه آهن امروزه فعالیت کمی داشته اما همچنان دارای رتبه نهم زیباترین ایستگاه راه آهن جهان است.

ایستگاه راه آهن کوالالامپور

تاریخچه و معماری ایستگاه راه آهن کوالالامپور

این ایستگاه راه آهن، در سال 1910 بوسیله یک معمار انگلیسی به نام هاباک ساخته شد و ساحت آن تا سال 1917 به طول انجامید. این ایستگاه به خاطر معماری بسیار زیبا و منحصربفردی که داشته مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی قرار گرفته و البته رتبه نهم زیباترین ایستگاه راه آن قطار در دنیا را برای خود تصاحب کرده است. اگر از نمای بیرونی به این ایستگاه راه آهن نگاه کنید، انگار کاخی باشکوه و رویاییست. در طراحی و معماری ایستگاه قطار کوالالامپور از معماری عربی، هندی، تکنیک های غربی و البته طراحی اسلامی هندوستان شمالی استفاده شده است. این ایستگاه راه آهن تا سال 2001 مسافرانی را برای سفرهای دور مثل کشورهای جنوب شرقی و سنگاپور میفرستاد، اما امروزه از آن به عنوان بنای تاریخی بازدید شده و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی شده است.

تاریخچه و معماری ایستگاه راه آهن کوالالامپور

آدرس ایستگاه قطار کوالالامپور

توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی این ایستگاه قطار را میتوانند در خیابان طلطان حشام الدین که البته زمانی به خیابان پیروزی نیز معروف بود، پیدا کنند. مسجد ملی مالزی و رودخانه کلانک در فاصله چهارصد متری از ایستگاه قطار کوالالامپور قرار دارند.