آلانیا بهتر است یا آنتالیا : در این مقاله به مقایسه دو تا از بهترین شهرهای ترکیه میپردازیم. همه چیز درباره آلانیا و آنتالیا چه آب و هوا هر دو چه جاذبه های گردشگری را برای شما توضیح داده ایم تا بر سر دو راهی آلانیا بهتر است یا آنتالیا نمانید. شهر آلانیا در قسمت شرقی آنتالیا قرار داشته و اگر میخواهید از آلانیا دیدن کنید باید اول از آنتالیا بگذرید. شما میتوانید از 3 راه به این 2 شهر برسید : ترنسفر، تاکسی و هواپیما.

آب و هوای آلانیا بهتر است یا آنتالیا

اینکه کدام آب و هوا بهتر است بستگی به خود شما دارد که با چه آب و هوایی سازگار هستید. آلانیا معمولا گرم و معتدل بوده و فصل های زمستان پر بارانی دارد. سردترین ماه آلانیا آگوست و گرم ترین آن ژانویه میباشد. اما توریست ها و گردشگران تور آنتالیا مارس، آوریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر را برای سفر به این شهر انتخاب میکنند. اگر برای تفریحات آبی به آلانیا سفر میکنید، ماه جولای، آگوست و سپتامبر را انتخاب کنید. آب و هوای آنتالیا تابستان های گرم خشک و زمستان های بارانی دارد. دمای معمول این این شهر سی تا 35 درجه بوده. زمستان های آنتالیا دمای هوای نه تا پانزده درجه بوده. آنتالیا در تمام فصلهای سال گردشگر داشته و سخت میتوان گفت معمولا گردشگران چه ماهی برای سفر به آنتالیا را انتخاب میکنند.

آب و هوای آلانیا بهتر است یا آنتالیا

جاذبه های گردشگری آلانیا بهتر است یا آنتالیا

آنتالیا جاذبه های گردشگری بسیاری داشته که سه مورد از بهترین های آن را برایتان بازگو میکنیم. اولین جاذبه توریستی آنتالیا، کالیچی یا همان آنتالیای قدیم بوده که یک شهر کوچک تاریخی در قسمت مرکزی آنتالیاست. تمامی خانه ها و ساختمان های این قسمت با طراحی و معماری عثمانی بوده که سقف های قرمز داشته و کوچه و خیابان آن سنگفرش میباشد.

جاذبه های گردشگری آلانیا بهتر است یا آنتالیا

قلعه رومیان آنتانیا

این قلعه حدودا متعلق به قرن دوم میلادی بوده که در یک اسکله قدیمی ساخته شد. این قلعه با ارتفاع چهارده متر یکی از پربازدیدترین بناها و ساختمان های آنتالیا میباشد که اگر روی دیوار آن بایستید میتوانید یک منظره بی نظیر از طبیعت و شهر آنتالیا داشته باشید.

قلعه رومیان آنتانیا

بنای تاریخی آسپندوس آنتالیا

این بنای تاریخی یک آمفی تئاتر رومی میباشد. این آمفی تئاتر هم یکی دیگر از جاذبه های توریستی آنتالیا بوده و علاقه مندان به آثار باستانی را به سمت خود جذب میکند. آسپندوس را هم در لیست گشت و گذارهای خود در سفر به آنتالیا قرار دهید.

بنای تاریخی آسپندوس آنتالیا

جاذبه های گردشگری آلانیا

جاذبه های توریستی آلانیا اکنون برای شما تعیین میکند که آلانیا بهتر است یا آنتالیا !این شهر بیشتر تفریحات ساحلی دارد. دو تا از بهترین ساحل های آلانیا Damlataş، Cleopatra میباشند. همینطور یکی از محبوب ترین تفریحات آبی در آلانیاموج سواری پارویی بوده که در ادامه هر یک را برایتان معرفی میکنیم

ساحل Damlataş آلانیا

اگر به دنیای زیر آب و شنا و غواصی علاقه مند هستید، ساحل تفریحی damlatas را فراموش نکنید این ساحل بیشترین و بهترین ساحل از نظر تفریحات آبی بوده از جمله غواصی و قایق سواری، موج سواری، جت اسکی و ... بسیاری از تفریحات آبی دیگر را در این ساحل تجربه کنید.

ساحل Damlataş آلانیا

ساحل  Cleopatra آلانیا

و اما معروف ترین ساحل این شهر که اسم خود را از ملکه مصر دارد. ساحل کلوپاترا زیباترین ساحلی است که تا بحال دیده اید این ساحل نیز بهترین تفریحات آبی را برای شما داشته و همینطور اقامتگاه ها و هتل های خوبی را اطراف خود که با اقامت در آنها میتوانید نزدیک به این ساحل شگفت انگیز باشید. امکان ندارد در سفر به آلانیا، توریست و گردشگری از این ساحل زیبا دیدن نکند.

ساحل  Cleopatra آلانیا

تفریح موج سواری پارویی

یکی از تفریحات آبی مورد علاقه توریست ها و گردشگران تور آلانیا در این شهر، موج سواری پارویی بوده که نوعی موج سواری مدرن است. به این صورت که شما منتظر باد نشسته تا بتواند حرکت کند سپس روی تحته موج سواری ایستاده و با استفاده از پارو حرکت میکند. شاید کمی سخت بوده اما باکمی تمرین یاد خواهید گرفت. اکنون دیگر باید متوجه شده باشید که برای شما آلانیا بهتر است یا آنتالیا

تفریح موج سواری پارویی