کشور ترکیه ترکیبی از مدرنیته و جامعه سنتی را در خود جایدهی نموده است و یا به بیانی دیگر ترکیه کشوری است که بخشی از آن در آسیا میانه و بخشی دیگر در اروپا قرار گرفته است و این امر گوناگونی بسیار را در کشور ترکیه ایجاد نموده است.قدمت تاریخی ترکیه موجب شده است که آثار باستانی و تاریخی بسیاری داشته باشد. تجربه سفر به ترکیه برای بسیاری از گردشگران و مسافران همراه با دلپذیری بوده است. جاذبه های گردشگری و تاریخی ، غذاهای متنوع در ترکیه ، مناظر طبیعی ، فرهنگ مردم ترکیه ، وجود جنگل و دریا و دیگر موارد تمامی موجب جذب توریست به ترکیه شده است و تور لحظه آخری بسیاری به منظور تور ترکیه وجود دارد.
جاذبه های گردشگری ترکیه
وجود دریا در ترکیه امکان شنا، قایق سواری، غواصی و دیگر تفریحات دریایی را بوجود آورده است و اوقات خاطره انگیزی را برای گردشگران و توریست ها فراهم می نماید. معماری ترکیه که در مساجد، بناهای تاریخی بکار گرفته شده است نیز نظر بسیاری از توریست ها را به خود جلب می نماید. کاخ توپکایی که مربوط به دوران امپراطوری عثمانی می شود نمایی از قدرت و سلطنت ترکیه می باشد که با جواهرات ، لوازم سلاطین عثمانی ، کلکسیونی از عتیقه ها و گنج های با ارزش و دیگر جنبه ها تزیین شده است.

بناهای تاریخی ترکیه

بناهای ترکیه
 مساجد با شکوه ترکیه مانند مسجد با شکوه سلطان احمد، مسجد با شکوه سلیمانیه ، مسجد رستم پاشا ، مسجد بزرگ ایوب ، مسجد بزرگ فاتح، مسجد سوکول لو محممد پاشا ، مسجد سلطان مهرماه تمامی آمیخته ای از معماری و گرایشات مذهبی را در تیکه نشان می دهد. کاخ ها و عمارات زیبا که جنبه های تشریفاتی و لوکس سلطنت ترکیه را به رخ گردشگران و توریست ها می کشاند. کاخ دولما باغچه ، بیلربیی ، کاخ ییلدیز ، ماخ گوک سو تمامی از عمارات تشریفات سلطنت عثمانی بوده اند که میلیون ها گردشگر را همه ساله به سمت خود جلب می نماید.