گردش و تفریح در دو محله قدیمی و اروپایی نشین استانبول : دو محله فِنر و بالات در شهر بزرگ استانبول که محله هایی ارتدوکس نشین هستند، به خاطر داشتن خانه های قدیمی و همینطور کلیساهای بسیار زیبا، به محله هایی معروف و مشهور در استانبول تبدیل شده اند. براساس آمار، این دو منطقه در سال های اخیر تقریبا به محله ای اروپایی نشین تبدیل شده و همینطور مکانی عالی برای کسب و کارهای جدید، برای جوانان با فرصت های جدید شده است. دو محله قدیمی و اروپایی نشین فنر و بالات، جاذبه های گردشگری بسیاری برای توریست ها و گردشگران تور استانبول دارند. حتما قبل از بازدید از این دو محله درباره جاذبه های گردشگری آن تحقیق کرده و جاذبه مورد علاقه خود را پیدا کنید. در ادامه نیز میتوانید با لست تورز همراه شوید تا درباره جاذبه های گردش و تفریح در دو محله قدیمی و اروپایی نشین استانبول بیشتر بدانید.

جاذبه های دو محله قدیمی و اروپایی نشین استانبول

کالج ارتدکس یونانی فانار استانبول

ساختمان کالج ارتدوکس یونانی فانار، یکی از زیباترین آثار به جا مانده از مدارس ارتدوکس یونانی بوده که البته به خاطر ارتفاع بسیار زیادی که داشته، از روی آن میتوان به کل محله چشم انداز وسیع داشت. این کالج در سال 1454 ساخته شده و افرادی که در آن به تحصیل می پرداختند، فرزندان خانواده های عالی رتبه یونانی و بلغاری امپراطوری عثمانی بودند. امروزه در این مدرسه براساس قانونی که گذاشته شده، برنامه درسی کامل ترکیه و همینطور بعضی از موضوعات یونانی آموزش داده می شوند.

کالج ارتدکس یونانی فانار استانبول

کلیسای سنت جورج استانبول

از مهمترین و ساخته های تاریخی محله فنر در استانبول، کلیسای سنت جورج بوده که به اسم پدر کلیسای قسطنطنیه نیز شناخته می شود. کلیسای سنت جورج از کلیساهای ارتدوکس یونانی با رهبری روحانی مسیحیان ارتدوکس شرقی جهان می باشد. از سال 1600 تاکنون، این کلیسا به مکان مهمی در استانبول تبدیل شده و سالانه بسیاری از مردم و حتی توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در این مکان شمع روشن کرده و آرزو می کنند. اینکار را هرکسی می تواند انجام دهد، حتی اگر ارتدوکس یونانی نباشید.

کلیسای سنت جورج استانبول

کلیسای سنت استفان بلغاری استانبول

بعد از کلیسای سنت جورج، زیباترین معماری بین کلیساهای استانبول را کلیسای سنت استفان دارد. این کلیسای بلغاری، همانطور از نمای آن پیداست، از تزئینات غنی و سبک نئو گوتیک و عناصر چدنی از پیش ساخته، ساخته شده است. ترکیب این معماری ها باهم، کلیسای زیبا و بسیار باشکوه سنت استفان بلغاری را بوجود آورده است.

کلیسای سنت استفان بلغاری استانبول

مسجد یواز سلیم استانبول

قدمت این مسجد به امپراطوری قرن شانزدهم در بالای محله بالات برمیگردد. از سمت این مسجد میتوان چشم انداز بسیار زیبایی نه تنها به سمت محله بالات، بلکه تمام شهر استانبول داشت. حیاط بسیار زیبای این مسجد به خاطر گدر سلطان سلیمان عثمانی نانگذاری شده است. شما میتوانید چندین نمونه از کاشی های بسیار قدیمی از ایزنیک را در مسجد یواز سلیم استانبول ببینید.

مسجد یواز سلیم استانبول

فروشگاه راگ ان رول وینتیج استانبول

اگر در یکی از این دو محله به دنبال بهترین مکان برای گشت و گذار و البته خرید هستید، مغازه راگ ان رول وینتیج را به شما پیشنهاد می کنیم. این مغازه انواع و اقسام لباس های رنگارنگ و زیبا از دهه هفتاد و هشتاد را داشته و همینطور دارای لوازم جانبی مثل عینک آفتابی، کیف و کفش می باشد. از شگفتی های این مغازه، دوچرخه بسیار زیبایی است که در قسمت بیرونی از این مغازه پارک شده است.  

فروشگاه راگ ان رول وینتیج استانبول

کافه و رستوران های دو محله قدیمی و اروپایی نشین استانبول

کافه کوک لایف بالات

کافه کوک لایف، کافه ای برای مجله کوک لایف بوده و بوسیله شرکت کین فولک طراحی و ساخته شده است. طراحی این کافه نشان دهنده مضمون یک شعر الهام بخشی به زبان اسکاندیناوی می باشد. کافه کوک لایف بالات، پاتوق همیشگی توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای نوشیدن یک قهوه تازه و همینطور صبحانه های خوشمزه به همراه پنکیک های نرمش است.

کافه کوک لایف بالات

رستوران فورنو بالات

رستوران فورنو یکی از زیباترین کاشی های رنگارنگ در محبه را داشته که به خاطر طیف گسترده رنگی، تمام خستگی شما را در می کند. این رستوران بزرگ ترین اجاق محله را دارد. پیشنهاد می شود در این رستوران حتمان یک لیوان آب گوجه فرنگی و جعفری را امتحان کنید.

رستوران فورنو بالات

کافه دپارتمان قهوه

اگر به دنبال بهترین قهوه ها در این شهر هستید، بدون هیچ سوالی، سراغ کافه دپارتمان قهوه را بگیرید. این کافه، بهترین و با کیفیت ترین قهوه های تمام دنیا را داشته و قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. چندین صندلی از این کافه بیرون قرار داشته و شما میتوانید در حالی که روی صندلی نشسته و طعم خوشمزه ترین قهوه دنیا را می چشید، قدم زدن مردم را تماشا کنید!

کافه دپارتمان قهوه

کافه رستوران آگورا میهان

این کافه قدیمی سال 1890 افتتاح شده و بین میخانه های ترکی این دو محله، به خاطر حضور ارتدوکس های یونانی، ترکمن ها، آشپزان زازا و ارمنیان بسیار محبوب و مشهور شده است. شما در این رستوران میتوانید انواع و اقسام غذاهای چند قومیتی را سفارش دهید.

کافه رستوران آگورا میهان

رستوران بالات ساهیل

بعد از کافه رستوران آگورا، یکی دیگر از محبوب ترین میخانه های ترکیه که البته فضای کلاسیکی دارد، رستوران بالات ساهیل می باشد. این رستوران همراه با عکسی های قدیمی و سیاه سفید روی دیوارها، لوسترهای عتیقه و بطری های راکی تزئین شده اند. پیشنهاد ما به شما در این رستوران پیاز و پرتغال پر شده است.

رستوران بالات ساهیل