کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا : در شهر دمره آنتالیا کلیسای سنت نیکلاس قرار داشته که در سال 343 میلادی ساخته شده است. کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا که آن را به اسم بابانوئل نیز می شناسند، یکی از مهم ترین اماکن زیارتی مسیحیان میباشد. این کلیسا توسط کنستانتین IX ساخته شده و به خاطر نقاشی های دیواری و معرق فوق العاده مربوط به دوران بیزانس که داشته بسیار مورد توجه توریست ها و گردشگران تور آنتالیا قرار گرفته است. میتوانید یک تور اروپا بهار ۹۹ را از لست تورز سفارش دهید

کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا

روایت کلیسای سنت نیکلاس 

این کلیسا یک اثر بازمانده از دوران امپراطوری بیزانس در قرن پنجم تا دوازدهم میلادی بوده و همینطور اسقف اعظم ارتدوکس شرق در قرن چهارم در آن دفن شده است. از او بعد از مرگش به عنوان قدیس حامی ملوانان و دریانوردان یاد می شد به شکلی که بسیاری از زائران برای زیارت مقبره او، به این کلیسا آمدند. بعد از گذشت زمان او به خاطر کمکی که به فقرا به خصوص کودکان میکرد، معروف به بابانوئل شد. امروزه او را بابانوئل صدا می کنند که نماد کریسمس محسوب می شود. بعد از مرگ سنت نیکلاس، کلیسایی که او در آن دفن شده بود به خاطر زلزله از بین رفت اما امپراطور یوستینیان دستور بنای دوباره آن را داد. همینطور یک بار دیگر توسط حمله اعراب تخریب شد اما در قرن هشتم دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. 

روایت کلیسای سنت نیکلاس

بابا نوئل، لقب سنت نیکلاس

سنت نیکلاس در تمام طول عمرش که قرن چهارم بوده، حامی و پشتیبان دریانوردان، ملوانان دریایی اژه و کودکان بوده. به همین خاطر به او لقب بابانوئل را داند که نماد کریسمس و سال نو میلادی می باشد. 

بابا نوئل، لقب سنت نیکلاس

معماری این کلیسا

کف کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا سرتاسر از موزائیک های مرمری پوشیده شده و همینطور دیوارنگاره های فوق العاده ای دارد. این کلیسا سه راهروی جانبی داشته و آرامگاه خالی سنت نیکلاس نیز در راهروی جنوبی بین دو ستون اصلی و پشت یک صفحه مرمری قرار دارد. 

معماری این کلیسا

جشن ها و مراسمات مذهبی که در این کلیسا برگزار می شوند

هر ساله در محل کلیسای سنت نیکلاس مراسم مذهبی جشن سنت نیکلاس برگزار می شود. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا میتوانند هر سال در روز ششم دسامبر در شهر دیمره آنتالیا حاضر شده و در این مراسم شرکت کنند. 

جشن ها و مراسمات مذهبی که در این کلیسا برگزار می شوند

دسترسی های نزدیک به کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا

کلیسای سنت نیکلاس در شهر دمره و در 145 کیلومتری جنوب غربی شهر آنتالیا قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان آنتالیا میتوانند با دو ساعت و نیم رانندگی خود را به کلیسای سنت نیکلاس برسانند.