کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا : یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین کلیساهای اسپانیا در شهر بارسلونا، کلیسای زیبای ساگرادا فامیلیا می باشد. توریست ها و گردشگران تور اروپا اگر تنها زمان بازدید از یک مکان را داشتند، حتما از کلیسای ساگرادا فامیلیا یا کلیسای خانواده مقدس در بارسلونا دیدن کنند. این کلیسا چنان شکوه و عظمتی داشته که نمیتوان با هیچ کلیسای دیگری در دنیا آن را مقایسه کرد. کلیسای ساگرادا فامیلیا همچنان بعد از 130 سال در حال بازسازی می باشد. هنگامی که بازسازی آن به اتمام برسد، بلندترین برج اش 1.5 برابر بلندتر از برجی خواهد شد  که هم اکنون مشاهده می کنید. با اینکه کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا همچنان نیمه تمام می باشد، اما سالانه حدود 8.2 میلیون نفر بازدیدکننده از تور اسپانیا را به سمت خود جذب کرده و تبدیل به یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی شده است. همینطور از مهم ترین بازدیدکنندگان آن میتوان به پاپ بندیکت شانزدهم که کلیسا را در یک جشن بزرگ در نوامبر سال 2010 مقدس کرد، اشاره کرد. 

کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا

تاریخچه کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسایی که هم اکنون مشاهده می کنید، فکر معمار آن آنتونی گائودی را کاملا تحت کنترل گرفته بود. این کلیسا به سفارش جامعه محافظه کار به عنوان یک کفاره برای گناهان مدرنیته شهر ایجاد شد. آنتونی گائودی نیز کامل کردن این کلیسا را ماموریت الهی خود میدانست. هنگامی که بودجه مورد نظر برای ایجاد این بنا به پایان رسید هم از جیب خودش برای به اتمام رساندن این پروژه استفاده می کرد و در حتی در سال های آخر زندگی اش از کسانی که فکر می کرد علاقه مند باشند کمک می خواست. سرانجام او یک کلیسا به طول 95 متر و عرض 60 متر ساخت که تا سیزده هزار نفر را در خود جای می داد. همینطور برج مرکزی آن نیز 170 متر ارتفاع داشته و در قسمت بالای بازویی قرار دارد. داخل این برج ها با مجسمه هایی که انگار در هم پیچیده اند تزئین شده اند انگار قسمت های اضافی آن سنگ هستند. هنگام مرگ گائودی فقط سردابه، دیوارهای قسمت خطاله، ورودی و یکی از برج های کلیسا تکمیل شده بود. سه برج دیگر به این کلیسا در سال 1930 اضافه شده و  ورودی قسمت شمال شرقی ان را کامل کردند. در سال 1936 در طول جنگ های داخلی، گروهی از انارشیست ها محوطه داخلی که مشمول کارگاه ها، نقشه ها و مدل ها بوده را اتش زده و تخریب کردند. مدت زمانی که برای تمام شدن پروژه این کلیسا در نظر گرفته شده بین دهه 2020 تا دهه 2040 می باشد. با ایتکه قبل از رسیدن به این تاریخ قسمت های قدیمی تر آن احتیاج به بازسازی دارند. 

تاریخچه کلیسای ساگرادا فامیلیا

موزه زیر همکف کلیسای ساگرادا فامیلیا

در طبقه همکف از این کلیسا، توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اسپانیا میتوانند از موزه گائودی نیز دیدن کنند. در این موزه زندگی و آثار او، مدل ها و عکس های کلیسا و ... نشان داده شده اند. در قسمت تالار حانبی که به سمت شرقی انتهایی موزه میرود میتوان سردابه را دید. در این سردابه گائودی دفت شده است. 

موزه زیر همکف کلیسای ساگرادا فامیلیا