کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه میلان : کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه یکی از جذابترین و بهترین جاذبه های توریستی شهر میلان بوده که حتما باید در سفر تور ایتالیا خود از آن دیدن کنید. این کلیسا در شمال کشور ایتالیا قرار داشته و به عنوان آثار ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه در سال 1465 میلادی و به سبک گوتیک ساخته شده و توریست ها و گردشگران تور اروپا در این کلیسا میتوانند آثار معروف دیگری مثل تابلوی دیوار شام لئوناردو داوینچی را در سالن ناهارخوری آن ببینند. 

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه میلان

قسمت های مختلف کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

کلیسای تماشایی سانتا ماریا دله گرتزیه دارای دو قسمت مختلف بوده که هرکدام نشان دهنده یک دوره زمانی متفاوت می باشد. این دو قسمت هرکدام در دوره زمانی های مختلفی ساخته شده اند. قسمت جلویی این کلیسا سال 1490 و به سبک رومانس همراه با طاق های گرد و اتاق های تودرنو برای خاندان اشراقی اسفورزا ساخته شده است. قسمت پشتی این کلیسا امروزه به یک معبد کلیسا تبدیل شده و چند سال بعد توسط معماران دیگری و به دستور بازماندگان خانواده اسفورزی تکمیل شده است. یکی از زیباترین بخش های کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا گنبد بزرگ و زیبایی بوده که از کلیسای باقی مانده دوره رنسانس بوده که بوسیله معماران رنسانس یعنی برامانته ساخته شده است. 

قسمت های مختلف کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

تابلو شام آخر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

یکی از جذاب ترین قسمت های این کلیسای میلان، دیواری بوده که تابلوی شام آخر، اثر معروفی از لئوناردو داوینچی روی آن قرار دارد. در کنار این تابلو، آرامگاه خانواده فورزا نیز به دستور دوک جدید، لودویکو در این کلیسا قرار گرفته است. در طول جنگ جهانی دوم این کلیسا آسیب های بسیار زیادی دید ولی دیواری که تابلوی شام آخر روی آن قرار داشت، سالم و امن باقی ماند. سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا برای بازدید از این آثار باشکوه و مجلل لئوناردو داوینچی به این کلیسای شهر میلان می آیند. بازدید از این کلیسا برای توریست های تور ارزان اروپا رایگان نیست و برای تماشای آن باید شش یورو پرداخت کرد.

تابلو شام آخر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه