کلیسای جامع بارسلونا : کلیسای جامع شهر بارسلونا که یکی از زیباترین کلیساهای محله بارس گوتیک بارسلونا بوده و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا ان را با کلیسای ساگرادا فامیلیا اشتباه میگیرند هر ساله میزبان سه میلیون نفر بازدیدکننده از سراسر جهان است! دلیل این حجم از استقبال مردم و توریست ها، شکوه هنر گوتیک و زیبایش بوده. این کلیسا که مقر اسقف اعظم بارسلونا بوده، در سال 1298 شروع به ساخت کرده و 150 سال تکمیل شده است! در ادامه با لست تورز همراه باشید تا این کلیسای عجیب را بیشتر را بشناسید. 

کلیسای جامع بارسلونا

تاریخچه این کلیسا

کلیسایی که امروزه توریست ها و گردشگران تور اسپانیا از ان دیدن می کنند، 150 سال طول کشیده تا ساخته شود! این کلیسا در سال 1298 شروع به ساخت کرده و در سال 1417 قسمت اولیه آن ساخته شد. این کلیسای جامع شهر بارسلونا در ابتدا دو برج داشت و بعد از آن در سال 1913 برج مرکزی برایش ساخته شد. این کلیسا با اسم های دیگری مثل صلیب مقدس و یا قدیس ائولالیا نیز صدا زده می شود. این کلیسا زمانی محل جلوس اسقف اعظم شهر بارسلونا در اسپانیا بود. بخش بزرگی از پروژه این کلیسا در قرن چهاردهم پیش رفت. راهروی آن که دور چاه غازها را گرفته است در سال 1448 ساخته شد. در اواخر قرن نوزدهم میلادی یک سردر ورودی نئو گوتیک نیز جلوی قسمت خارجی این بنا ساختند. معروف ترین قسمت های این کلیسا سقف آن بوده که از ناودان های ساخته شده که از حیوانات اساطیری و بومی الهام گرفته است. 

تاریخچه این کلیسا

نکات مهم برای بازدید از داخل کلیسا

توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا برای بازدید از این کلیسای بارسلونا باید از قبل بلیت خود را تهیه کرده باشند. سپس با رسیدن به این کلیسا در صف های طولانی بایستند تا نوبتشان برسد. همینطور باید بدانند که نمیتوانند چه در این کلیسا و یا مکان های مذهبی دیگری هر لباسی که میخواهند بپوشند و ناگهان با پیراهن رکابی و دمپایی و شلوارک برای بازدید از کلیسا ظاهر شوند. در این صورت جلوی شما گرفته می شود چرا که اینکار توهین به مقدسات آن هاست. بنابراین به توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اسپانیا پیشنهاد می کنیم حتما لباس مناسب و پوشیده برای بازدید از این کلیسا و یا مکان های مذهبی دیگر به تن داشته باشند.

نکات مهم برای بازدید از داخل کلیسا

هزینه ورود و ساعات بازدید از کلیسای جامع بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند به صورت رایگان از این کلیسای بارسلونا، مثل دیگر کلیساهای اروپا بدون پرداخت کردن پول بازدید کنند. البته رایگان بودن بازدید از این کلیسا شامل بازدید از طبقه کلیسا و گوشه نشینی می باشد. اگر میخواهید از تمام قسمت های این کلیسا مثل سقف، لپانتو میش و گروه کر دیدن کنید، باید مبلغ هفت یورو پرداخت کنید. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت یازده تا یک بعد از ظهر اقدام به تهیه بلیت این کلیسا کرده و طی  ساعات و روزهای زیر از کلیسای جامع دیدن کنند :

  • روزهای عادی هفته از 8 صبح تا 12:45 ظهر، از 1 بعد از ظهر تا ساعت 05:30 عصر و از ساعت 05:30 تا 07:45 
  • روزهای شنبه و جشن ها از ساعت 8 صبح تا 12:45 ظهر، از 1 ظهر تا ساعت 5 عصر و از ساعت 05:15 عصر تا 2 صبح
  • روزهای یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 01:45 ظهر، از ساعت 2 بعد از ظهر تا 5 عصر و از ساعت 05:15 تا ساعت 8 شب